Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tuloilla kannattaa opiskella?

Taas opiskelemaan
19.02.2022 |

Minulla on vakituinen työ mutta haluaisin lähteä opiskelemaan syksyllä. Olen käyttänyt jo aiemmin 1,5 v. aikuiskoulutus tukikuukaudet. Opintotukikuukausia on jäljellä.

Mietin vain että jos jään töistä pois, tulee 3kk karenssi...
Opintovapaata varmaan saisin. Mutta pelkällä opintotuella opiskelu on todella köyhää elämää...ehkä saisin toimeentulotukea... Sehän on tosi pieni summa mitä opiskelija saa vuodessa tienata.

Ja yh olen joten talous yksin minun varassa.

Työttömyysvsluudella opiskelu ei tässä tapauksessa varmaan onnistu kun jos irtisanon itseni, tulee karenssi.

Järkevintä nostaa opintotukia ja tehdä vähän keikkatöitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää mikä vuoden tuloraja siis on? Opiskelijalla.

Vierailija
2/3 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö opiskelemaan työn ohessa hetken? Sen jälkeen sinulla voisi olla mahdollisuus opiskella työttömyystuella, sillä opinnot tulkitaan sivutoimisiksi jos ne ovat kestäneet vähintään 6 kk kokoaikatyön ohessa.

Itse hyödynsin tuon mahdollisuuden, kun määräaikainen työni päättyi. En siis etukäteen tiennyt asiasta vaan yritin hakea työttömyystukea omaehtoiseen opiskeluun, mutta se evättiin. Onneksi opintoni katsottiinkin sivutoimisiksi, ja töiden ohella opiskelun jälkeen pystyin siten keskittymään täysillä opiskeluun ansiosidonnaisen avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osinkotuloja saat sen 30 000-40 000 € verojen jälkeen käteen, niin voi hyvin opiskella ihan vain huvin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi