Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat tämän hetken muodikkaimmat kaupunkilomakohteet Euroopassa?

Vierailija
04.07.2015 |

Sanokaapa minne itsensä trendikkääksi tunteva keski-ikäinen pariskunta nykyisin suuntaisi kaupunkilomalle Euroopassa. Praha ja Krakova ovat varmaan jo ihan käsittämätttömän junttia, mutta mikä nykyisin on in?

Minun pöytälaatikkokirjalliset ponnisteluni vaativat n. 45-vuotiaalle pariskunnalle asianmukaisen matkakohteen ja itse en todellakaan kulje trendien aallonharjalla, joten ei mitään hajua, mikä nykyisin olisi in.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään suuri osa suomalaisista on lukutaidotonta. Mekaaninen lukutaito on, mutta luetun ymmärrystä ei ole.
Toivottavasti vauvapalsta edustaa vähemmistöä.

Vierailija
2/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:21"]

Dublin ainakin on nousussa.

[/quote]

Exä oli nyxineen Dublinissa eivätkä ymmärtäneet paikan etukäteen hehkutettua atraktiivisuutta. 

Köyhyyttä, örveltäviä äijiä pubeissa, rumaa rakennuskantaa... englannista ei saanut mitään selvää, vaikka kumpikin puhuvat sujuvasti enkkua. Paska reissu, mutta tulipa tehtyä, oli kummankin näkemys. 

Kun muotivillitysten perään lähtee ihkuilemaan, niin pettymyshän se voi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika ja Bukarest. näistä toiseen reissu varattu.

Vierailija
4/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tel Aviv, ihan kauhea paikka. En todellakaan suosittele ja tämä täysin henkilökohtainen mielipide kolmen vierailun perusteella. Mielummin vaikka Bagdad... Istanbul ok, asuin siellä kaksi vuotta ja nähtävää riittää.

Itse suosittelen Firenzeä, Milanoa ja Roomaa. Bilbaoa, Palmaa ja Sevillaa. Lontoo, Pariisi, Berliini aina takuuvarmoja. Sveitsistä Lugano ihan mahtava. Wien on tosi kaunis samoin Praha. Mitä haette lomalta? Vaikuttaa asiaan. Itse kirjottelen tässä vaan missä itse käynyt, lisääkin löytyy ja yksityiskohtaisempaa tietoa. Trendeistä ei hajuakaan. Hyvää Lomaa!

Vierailija
5/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, minulle on suoraan sanottuna aika yhdentekevää tässä kohtaa, onko kyseisessä kohteessa oikeasti kivaa. Vielä vähemmän merkitsee se, onko paikka sellainen, mihin itse ehdottomasti haluaisin mennä. Tai oikeastaan, koska omat makutottumukseni ja toiveeni lomien suhteen eivät ole kovin trendikkäitä, niin voi melkein olla, että parempi vain, jos ei ole kovin korkealla minun omalla 'mihin haluaisin mennä'-listallani.

Kiitos kuitenkin ehdotuksista erityisesti niille, jotka lukivat aloituksen ja vastasivat siihen, mitä tässä haettiin. Muutama hyvä vaihtoehto jo tulikin. En sinänsä sijoita paljoakaan tapahtumia tähän lomakohteeseen, joten ihan hirveästi en joudu kohteeseen tutustumaan saadakseni tarinan toimimaan, mutta vähän ehkä kuitenkin.

Ap

Vierailija
6/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin Barcelona tuntuu olevan supertrendikäs, sinne haluavat "kaikki". Tosin ehkä se on jo muuttumassa vähän juntiksi. Nousevia, ei vielä massojen suosiossa olevia ovat ehkä Valencia, Andalusia, Lissabon. Berliini ja Dubrovnik myös aika suosittuja.

Vierailija
7/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä hahmoista, että eivät missään nimessä ole mitään umpi kusipäisiä tapauksia, mutta heillä on vahva epävarmuudesta kumpuava tarve kuulua joukkoon, johon eivät oikeasti koe kuuluvansa ja haluavat tehdä kaikein 'oikein.'

Seurailevat niin uskollisesti tren setter-tuttaviensa jalanjälkiä, että eivät ole kuin puolisen vuotta heitä perässä. Hahmojen oikeat kiinnostuksenkohteet ovat sellaisia, että heidän onnellisuutensa puolesta on yksi ja sama, matkustavatko Tallinnaan, Prahaan, Lontooseen vai siihen huipputrendikkääseen paikkaan.

Ap

Vierailija
8/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaparanta. Aivan ihana luonto? Mukava shoppailla Ikeassa ja Icassa, Systembolagetista viinit ja sikäläiset herkkuoluet, pärjää hyvin suomella ja kouluruotsilla. Samalla voi tutustua Tornioon myös.

Vierailija
9/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiassa vois olla se Hvarin saari, johon kuuluu kaikkien trendsetterien ja jetset-ihmisten mennä, omalla tai vuokratulla isolla veneellä (tähän voisi liittää veneessä suljetussa ahtaassa tilassa esiin tulevia ristiriitoja, kontrastia näiden wannabe-jetset -ihmisten ja niiden todellisten rikkaiden välillä jne.) Santiago de Compostelaan menee kaikki mindfulness- ihmiset, sinne hahmot voisi mennä valaistumaan ja oppimaan itsestään, onko tämä näennäismietiskelytrendi sittenkään minua, mikä se valaistuminen sitten oikeasti on - että tykkään saunailloista ja Putouksesta, juon maitoa, siideriä tai lonkkua enkä cavaa, syön mieluummin grillimakkaraa ja kypsää pihviä enkä carpacciota tai parsaa hollandaisekastikkeessa, käyn sauvakävelemässä tai hikijumpassa enkä crosfittaa tai joogaa.

Vierailija
10/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä oikeita matkakohteita on tässä listattu vaikka kuinka, mutta jos haet ns. klassisrrn makuun sopivia trendipaikkoja, ei siis indie-ihmisille, niin jotain aiheesta tietävänä sanon Pariisi ja Venetsia. Myös New York, jos sijainti käy.

Vierailija
11/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ns. uusia paikkoja kuin klassikoita. Lähtökohtaisena oletuksena kun on, että klassikot on jo käyty aikoja sitten. Hahmoni tosin eivät ehkä ole, mutta eivät sitä ihan noin vain myönnä.

Kohde mieluummin Euroopassa tai ainakin lentomatka ennemmin lyhyt kuin pitkä. Lomakin on alle viikon pituinen.

Ap

Vierailija
12/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ot, mutta Brugge?? Belgiasta löytyy niin paljon hienompia kohteita, Brugge on todellinen turistirysä. Ja eikö Berliini puolestaan ala mennä vähän jo muodista. Ap - jos hahmosi ovat aina hieman jäljessä trendeistä, Slovenia alkaa olla uusi Praha. Nykyään senkin luontoa ja elämää alkaa olla ihmettelemässä turhan moni turisti. Ljubljana toki vielä halpa.

Vierailija
13/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kreikka ole koko ajan uutisissa? Toimittajat seisovat mikit kädessä Akropoliksen edessä ja puhuvat jotain. Kreikka siis.

Vierailija
14/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:18"]

Ennemmin ns. uusia paikkoja kuin klassikoita. Lähtökohtaisena oletuksena kun on, että klassikot on jo käyty aikoja sitten. Hahmoni tosin eivät ehkä ole, mutta eivät sitä ihan noin vain myönnä.

Kohde mieluummin Euroopassa tai ainakin lentomatka ennemmin lyhyt kuin pitkä. Lomakin on alle viikon pituinen.

Ap

[/quote]

Lento Hampuriin ja sieltä junalla Syltin saarelle lomalle.

Vierailija
15/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatia tuntuu olevan nousussa, toinen vaihtoehto voisi olla Lissabon. Trendeistä kyllä en minäkään mitään ymmärrä, mutta nuo sen perusteella missä tällä hetkellä kaveripiiristä "kaikki käy".

Vierailija
16/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublin ainakin on nousussa.

Vierailija
17/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmä avaus, oli provo tai ei. Matkustakaa sinne minne haluatte mennä, se on aina trendikästä. Ellette halua mennä minnekään, pysykää kotona. Sekin on trendikästä. 

Muista Coco Chanelin viisaus: "Muodit (trendit) vaihtuvat, tyyli pysyy." Se on sovellettavissa kaikille elämänaloille. (Kai sentään tiedät kuka Coco Chanel oli?)

Vierailija
18/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:27"]

Onpa tyhmä avaus, oli provo tai ei. Matkustakaa sinne minne haluatte mennä, se on aina trendikästä. Ellette halua mennä minnekään, pysykää kotona. Sekin on trendikästä. 

[/quote]

Ei ole provo. Mutta mielikuvitushahmoilla ei ole omaa tahtoa, ne matkustavat juuri sinne minne minä laitan ne matkustamaan, koska minun kirjoittamastani novellista/romaanin tyngästä on kyse.

Itse sitten toki matkustan minne mielin, minne matkaseura mielii ja mihin riittävät rahat. Tänä kesänä ehkä Riikaan.

Ap

Vierailija
19/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini

Vierailija
20/41 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas mitä juntteja palstalla. Ap kertoi srlvästi aloituksessaan, että kyse on kirjallisesta tuotteesta ja silti useampi luulee, että ap kyselee reissuvinkkejä. Ettekö te lue aloituksia ennen vastaamista?

Krakova, Gdansk, Firenze, Berliini (aina in), Brugge, Hampuri, Granada