Sain akneni kuriin
kun aloin käyttää iltaisin paksua, hyvin rasvaista ja kosteuttavaa yövoidetta ja muutenkin kuivalle iholle tarkoitettuja tuotteita. Uskomatonta, mutta rasvainen akneihoni rauhoittui ihan silmissä! Aiemmin olen käyttänyt vain öljyttömiä tuotteita ja iho on kukkinut ja rasvoittunut.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:54"]Akne häipyy kun jättää vehnän pois. Useimmissa tapauksissa. [/quote] Ei auta hormonaaliseen akneen... [/quote] Nimenomaan siihen auttaa
[/quote]
Jaahas, ja tutkimustuloksia kehiin kitooos
[/quote]
Voipi jokkainen kokkeilla ihan itte.
Mutta jos sitä valakosta höttöä on pakko mättää kitusiinsa, ni minkäs sille tekköö!
Ei muuta ku puristelloo vaa!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:50"]Jos et ole rasvannut aikaisemmin kunnolla niin sun iho on itse alkanut tuottamaan sitä öljyä enemmän, joka tarkoittaa enemmän finnejä... Nyt käyttämäsi rasvan avulla se kosteustasapaino on kunnossa.
[/quote]
...siksi koska olet aiemmin pessyt kasvosi saippualla eli rikkonut sen tasapainon.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:37"]
HYI VITTU
[/quote]
Tasokasta...
Mulla menee päin vastoin, silti en siitä aloitusta ole täällä tehnyt.
Kasvoja ei pidä pestä saippualla. Siinä on alun perin tekemäsi virhe. Itsellä akne parantui kun lopetin kasvojen pesemisen saippualla ja huuhtelin se vaan vedellä päivittäin. Alkuun rasvoittui jonkun verran mutta nyt iho ei puske rasvaa niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:05"]
Itsellä ei kyllä ole koskaan auttanut akneen mikään muu kuin e-pillerit ja myöhemmin niiden lopettamisen jälkeen lääkärin määräämä antibioottipohjainen voide Clindoxyl. Ei tässä maailmassa aknea olisi, jos kaikki hoituisi vain rasvaamalla. Kaikkien naamat eivät toimi samanlailla kuin naapurin Kertulla.
[/quote]
Ei tietenkään, siksi jokaisen kannattaa etsiä itselleen sopivin hoitomuoto. Aknen takana voi olla monia syitä. Fakta kuitenkin on, että moni pahentaa itse akneaan käyttämällä liian kuivattavia tuotteita.