Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellinen mamma ja muut noin rv35 synnyttäneet

25.09.2006 |

Minkä kokoisia ovat vauvanne olleet syntyessään?

Miten mennyt synnytys ja koska olette päässyt kotiin?

Just tuli täyteen rv34 ja oon ollu jo 4vk levossa ettei vauva syntyisi ja tässä mietin käikenlaista...jokohan mahtaisi pikkuinen päästä kanssani kotiin sairaalastä jos syntyisi vai mahtaisiko tarvita vielä jotakin hoitoa sairaalassa???

On koventunut supistukset ja kovat on vihlovat kivut alapäässä.

Kiitos etukäteen kaikille jotka jaksavat vastata =)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että jos vauvasi syntyisi nyt ja jos sinun toipumisesi synnytyksestä sujuisi normaalisti niin vauva jäisi vielä sairaalaan kun kotiudut. Itsellä kokemus viikkoa vanhempana, eli rv 36 syntyneestä pojasta. Syntyi sektiolla, joutui aluksi lasten teholle ja sitten vuorokauden kuluttua siirtyi lastenosaston puolelle. Poika vietti noin puolitoista viikkoa sairaalassa, oli ongelmia syömään opettelun kanssa (nenämahaletkusta päästiin hitaasti irti) ja keltaisuutta tuli myös. Itse olin viikon sairaalassa; antoivat minun olla hieman keskimääräistä kauemmin koska minulla oli tosi kovia kipuja sektiohaavalla enkä olisi kyllä kotoa käsin mitenkään kyennyt käymään pojan luona sairaalassa.

Vierailija
2/12 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 35+3 ja hän joutui olemaan 2 viikkoa sairaalassa opettelemassa syömistä. Tyttö syntyi sektiolla ja itse kotiuduin neljäntenä päivänä sektion jälkeen ja kävin sitten kotoa käsin tyttöä sairaalassa hoitamassa.

Juuri viikon 35 kieppeillä syntyneillä on todella usein vaikeuksia tuon syömisen takia. Mitään muuta ongelmaa meijenkään tytöllä ei ollu ja kunhan jaksoi syödä vaadittavan maitoannoksen itse pääsi myös kotiin. Eli epäilempä että jos teidänkin pikkuinen syntyy lähiaikoina, niin joutuu luultavasti viettämään aikaa sairaalassa.

Toivotaan että teidän pikkuinen viihtyy vielä masussa muutaman viikon, niin josko sitten pääsisitte kotiutumaan samaan aikaan sairaalasta ja aloittamaan heti ns normaalin vauva-arjen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan ottaa rauhallisesti.On vaan niin kurja kun poika on 2v ja touhuamista riittäis.On vähän " huonoäiti" olo kun ei voi pojan kanssa liikkua,käydä avoimessa päiväkodissa ym niinku on ollu tapana et olis pojalla kavereita.

Itellä kuitenkin olis kiire kotiin sairaalasta juuri tuon pikkumiehen takia,enkä kyllä muutenkaan pidä sairaaloista.

Poika syntyi 1.10.04 mitoin 3650g ja 50cm viikoin 40+3 ja tämän seuraavan tulokkaan arvellaan olevan täysillä viikoilla hiukan isompikin joten arvelin ettei olisi ainakaan mittojen takia ongelmaa...

Ensimmäinen oli rv31 noin 1650g ja tämä toinen samana päivänä 1700g.

Kaikkea sitä miettii kun kivut kasvaa...Kiitti ku vastasitte =)

Vierailija
4/12 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme syntyi rv 34+4 (pari vuotta sitten täsmälleen samana päivänä kuin sinun poikasi!) ja kotiutui vähän vajaa 2 viikon ikäisenä. Syöminen oli meidän vauvallakin (ainoana) ongelmana eli aluksi käytössä oli nenä-mahaletku.

Tiedän pari tapausta, jossa rv 35 syntyneet ovat kotiutuneet äidin kanssa samaan aikaan noin viikon vanhoina, näissä molemmissa tapauksissa vauvat olivat syntyessään melko isoja (2,6-2,8 kg).

Vierailija
5/12 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesien menolla viikoilla 35+3.

Poika painoi 3090g ja pituutta oli 49cm.

Kaksi viikoa oltiin sairaalassa keltaisuuden takia. Mitään muuta ei ollut.

Itse olin koko ajan sairalassa ja imetin poikaani, ei tarvittu nenämaha letkuja.

Vierailija
6/12 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti syntyi viikolla 35+1, 2355 g ja 44 cm. Kotiutui viikon ikäisenä, oltaisiin päästy pari päivää aiemmin, jos ei olisi joutunut sinivalon alle hoidettavaksi. Osasi syödä pullosta, eikä tarvinnut mitään letkusysteemeita.

Vierailija
7/12 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla painoarviolla ja jos vauva on terve, sanoisin, että parisen viikkoa menee. Vaikka usein puhutaan ns. hyvistä viikoista, on helpompi nyt levätä kuin hoitaa ennenaikaista vauvaa.

Meillä rv 35+3 syntynyt, viikkoihin nähden pieni tyttö oli sairaalassa vähän päälle 5 viikkoa. Ongelmia oli lopuksi lähinnä hengitystekniikassa, vaikka keuhkot olivatkin kehittyneet.

Vierailija
8/12 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi rv 34+2 sektiolla, lapsivesi oli mennyt rv 31+3. Poika painoi 2170g ja oli ensimmäisen yön tehovalvonnassa, koska sokerit olivat matalahkot ja hiilidioksidipitoisuus koholla. Seuraavana päivänä pääsi osastolle ja kotiutui kanssani 4 pvää sektiosta.

Kotona jouduimme herättämään 3h välein yötä päivää syömään ja lypsin maidon vuokraamallamme sähköpumpulla. En saanut imettää, koska vauva väsähti eikä jaksanut sitten syödä tarpeeksi. Noin 3 vkon kuluttua poika heräsi jo itse kivasti syömään ja aloitimme imetystaipaleen kunnolla :)

Nyt poika on vajaa 4v ja ikätasoisesti kehittynyt. Astma puhkesi 4kk iässä kun sairasti RS-viruksen, sukurasitettakin on.

Mandi ja lapset 92,94,99,02,04,06

Vierailija
9/12 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että pojalla laski paino tietenkin, alimmillaan painoi 1904g, mutta kotona saimme olla silti kun se alkoi nousta hitaasti mutta varmasti. poika syntyi 17.12. ja syntymäpaino saavutettiin uudelleen 6.1.

Mandi

Vierailija
10/12 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. omassa sairaalassamme rv 34-35 syntyneillä ehdoton edellytys oli, että painon täytyy olla jo selvästi noususuunnassa, joten kotiutuminen alle viikon iässä olisi jo sikäli ollut melko mahdotonta. Toinen ehto, mikä viivästytti kotiinpääsyä oli se, että vauvan piti jaksaa juoda kaikki tarvittavat maitoannokset kokonaan itse pullosta/rinnasta (syöttövälin ollessa noin 4 h).

Vierailija
11/12 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan ainakin vielä onneksi " kasassa" =)

Eilen olikin onneksi hiukan kivuttomampi päivä,saasnähä mitä tänään on taas edessä...

VIIA meinaatko että vikossa on hankala saada vauvan paino nousuun noin yleensä vaiko keskosen?

Mellä ainakin esikoinenpaino oli noussu viikossa jo yli 200g syntymäpainosta.

Onpas ollutkin sitten asiat todella erilailla vaikka samoilla viikoilla syntyneitä...se onkin kurja kun en millään voi tietää kuinka kehittynyt meidän pikkuinen on.

KIITTI VIELÄ KAIKILLE!!!

Vierailija
12/12 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi 33+3 ja hän joutui olemaan sairaalassa 2 vkoa vaikkei ollut mitään ongelmia, painoa vaan kasvateltiin. 36+ viikolla syntyneet 3 muuta lasta pääsivät normaalisti kotiin 3-4 pvän ikäisinä. Syntymäpainot vaihteli välillä 2200-3300g.