Sain UNELMIENI OPISKELUPAIKAN!
<3 Vaikka kaikki sanoivat, että yritä jotain muuta, jotain helpompaa. Tein helvetisti töitä ja onnistuin. Kuinka onnellinen voi olla!
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:50"]Onnea ap! Pakko taas tädin ihmetellä alapeukuttajia. Miksi kukaan alapeukuttaisi toisen onnea ja onnistumista?
[/quote]
Kateelliset. :/
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:26"]Mukavaa että ihmiset pääsevät toteuttamaan unelmiaan. Minäkin pääsin unelmieni opiskelupaikkaan tämän kevään haussa ja vielä ensi yrityksellä, tosin se on sellainen humanistinen "hömppäala", ei mitään vaikkapa lääkikseen verrattuna vaikeutensa puolesta.
[/quote]
Minäkin pääsin humanistiselle alalle. :) t. Se aiempi kommentoija (en jaksa käydä kstsomassa mikä numero)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 06:15"]Kiviäki kiinnostaa
[/quote]
Näköjään suakin.
Ärsyttää kun humanistisia aloja pidetään hämppäaloina. Joo, sivistys onkin tosi hömpää.
Onneksi olkoon. Pakko muuten sanoa, ettei se sinun sisäänpääsysi ollut tuurista, vaan taidoista kiinni. Ei koulutuspaikkoja arpaonnella saada, vaan kovalla työllä ja lukemisella. Minäkin pääsin juuri sinne minne halusin, vaikka ei noin kovan tason koulutuksesta olekaan kyse. Eikä pitäisikään olla, opiskelkaa ihmiset juuri sitä, mihin intohimoa on. Toisille se on luova linja, toisille humanistinen, mulle duuniripuoli ja jollekkin muulle paljon analytiikkaa ja teoriapohjaa vaativa linja.
Onnee!määkin pääsin kouluun,lääkiksen ovet avautu!:)Hyvä me!
Minä jäin pisteen päähän oman alani paikasta. Yhden pisteen! Mahdollisesti yksi lause uupui. Yhden lauseen uupumisen vuoksi opiskelut lykkääntyvät vuodella.
Allekirjoitan täysin muuten no 40:n ajatukset!
Paljon onnea!
Itekki pääsin samaa alaa lukee :) harmittaa ku ei ollu se mihi halusin, on ne päivät muuttunu ku tradenomiks vaikeempi päästä :(
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:53"]
Paljon onnea! Itekki pääsin samaa alaa lukee :) harmittaa ku ei ollu se mihi halusin, on ne päivät muuttunu ku tradenomiks vaikeempi päästä :(
[/quote]
No ei kyllä ainakaan Helsingin valtsikkaan vahingossa ja yrittämättä täysillä päästä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:53"]
Paljon onnea! Itekki pääsin samaa alaa lukee :) harmittaa ku ei ollu se mihi halusin, on ne päivät muuttunu ku tradenomiks vaikeempi päästä :(
[/quote]
No ei kyllä ainakaan Helsingin valtsikkaan vahingossa ja yrittämättä täysillä päästä.
[/quote]
Tuskin mihinkään valtsikkaan. Opetetaanko yleistä valtio-oppia edes muualla?
Kysyn ihan itseni ja varmaan monen muunkin uteliaisuuden tyydyttämiseksi, millaista työtä arvioit pääseväsi tekemään valmistuttuasi? Minulla ei ole mitään käsitystä valtio-oppia opiskelleiden työtehtävistä ja siksi kysyn :)
Millaista opiskelu valtiotieteellisessä on? Itse olen opiskellut matemaattis-luonnontieteellisesssä tdk:ssa ja tekisi mieli tehdä toinen maisterintutkinto, koska oma alani ei työllistä. Mietin vain, että olenko jo liian vanha opiskelemaan toista tutkintoa, kun ikääkin on jo 32 v. Onnea sinulle opiskelupaikasta, ap! Hieno suoritus! :)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:03"]
Kysyn ihan itseni ja varmaan monen muunkin uteliaisuuden tyydyttämiseksi, millaista työtä arvioit pääseväsi tekemään valmistuttuasi? Minulla ei ole mitään käsitystä valtio-oppia opiskelleiden työtehtävistä ja siksi kysyn :)
[/quote]
En ole ap, mutta valtio-oppia opiskelleet tuttuni ovat esimerksiksi erilaisissa - usein pätkätyöluontoisissa - asiantuntijatöissä, hommissa YK:ssa tai muissa kansainvälisissä järjestöissä, yrityksissä tai ihan valtiolla. Muutama harva on eksynyt politiikan pariin. Oikeastaan monet ovat samoilla työmarkkinoilla KTM:n kanssa. Riippuu ilmeisesti paljon sivuaineista ja painotuksista, suhteista ja verkostoista joita onnistuu luomaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:03"]
Millaista opiskelu valtiotieteellisessä on? Itse olen opiskellut matemaattis-luonnontieteellisesssä tdk:ssa ja tekisi mieli tehdä toinen maisterintutkinto, koska oma alani ei työllistä. Mietin vain, että olenko jo liian vanha opiskelemaan toista tutkintoa, kun ikääkin on jo 32 v. Onnea sinulle opiskelupaikasta, ap! Hieno suoritus! :)
[/quote]
Voinen vastata tähänkin: aika teoreettista, pitää todella olla kiinnostunut alasta jota opiskelee. Ainakin valtio-opissa on monia toisen tutkinnon tekijöitä. Yleensä aloituspaikkoja on tosi vähän, eli opiskelijoista syntyy tiivis ja samanhenkinen porukka.
Minäkin pääsin opiskelemaan maatalousalaa amikseen :( Onnea mulle?
Korkeakoulujen viime viikolla päättyneessä yhteishaussa on yhteensä 154 500 hakijaa. Hakijoista 66 000 haki ensisijaisesti yliopistoon. Viime keväänä hakijoita yliopistoihin oli 73 700 eli laskua hakijamäärissä on noin 10 %. (jyu.fi ajankohtaista)
Hakijoista 88 500 haki ensisijaisesti ammattikorkeakouluun ja 66 000 yliopistoon. Eniten hakijoita oli Metropolia Ammattikorkeakouluun ja Helsingin yliopistoon. (Opetushallitus)
Ja tänä vuonnahan oli niin että samalla haulla valitset ne paikat amkeista ja yoista mihin haet. Ennen kouluilla ollut eri haut joissa molemmissa pystyi valita 4-5 koulupaikkaa
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:17"]
Minäkin pääsin opiskelemaan maatalousalaa amikseen :( Onnea mulle?
[/quote]
Onneksi olkoon, oletko itse tyytyväinen? Onko se unelmasi?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:17"]Minäkin pääsin opiskelemaan maatalousalaa amikseen :( Onnea mulle?
[/quote]
Onnea sulle! Olen itsekin opiskellut eläimiin liittyvää alaa ja arvostan maatalousalan osaajia! :)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:08"]Mitä töitä oisin voinut tehdä vtm papereilla muka?
[/quote]
Mitä hyvänsä työtä, johon edellytetään vain ylempää korkeakoulututkintoa. Asiantuntijatöihinhän valtsikasta valmistutaan, ja on aika suosittu politiikon koulutuskin.
Sosiaalityöstä pääset toki vähän enemmän kädet saveen sossuksi. Hommat eivät tule koskaan loppumaan kesken, mutta palkanmaksuhalukkuus loppuu sitä ennen.
[/quote]
Sosiaalityöntekijä on yhtälailla VTM kuin kuka muukin valtsikkalainen. Bonuksena vain sosiaalityöntekijän pätevyys.