Alemmuuden tunne!
Onko kenelläkään samaa fiilistä, tunnen alemmuutta, koska en opiskele yliopistossa. Suoraa sanottuna kadehdin tuttaviani jotka siellä unelma alaansa opiskelee.. Ihan naurettavaa, koska itse opiskelen alaa , jonka uskon olevan itselleni hyvä. Kokisin kai itseni jotenki erityisemmäksi kuin nyt..
Kommentit (4)
Työntekijöinä usein jopa huonompia, kun käytännön asiat ei hallussa... Ihan höpöhöpö juttua. Yliopiston käyneet lähes poikkeksetta fiksumpia ja kielitaito parempi kuin toisen asteen koulutuksen käyneellä.
Älä tunne alemmuutta. Yliopisto ei ole niin hieno paikka kuin luullaan. Itse en arvota ihmisiä koulutuken perusteella, mun oli pakko mennä yliopistoon, kun en osaa mitään käytännön juttuja. Kadehdin tavallaan ihmisiä, jotka ovat käsistään käteviä- tai en kadehdi, mutta tunnen huonommuutta. Arvostan toki koulutustani, mutten pidä sitä mitenkään ihmeellisenä verrattuna toisen asteen koulutukseen. Tärkeintä on löytää oma polku ja olla sille uskollinen. Mikään ei estä kyllä hakemasta yliopistoon, jos se kiinnostaa. Elämässä ehtii paljon. Siellä voi sitten todeta, että tämmöistäkö tämä vaan oli.
Ihan ymmärrettävää. Itsekin tuntisin huonommuutta, jos en olisi yliopistossa opiskellut. Olisi aina jäänyt jossiteltavaa.
Vähän samanlaisia fiiliksiä, varsinkin nyt kun yhteishaun tulokset tulivat ja jäin ilman paikkaa yliopistosta. Eräs kaverini on erityisen tarkka näistä koulutusjutuista ja aina hieman sivulauseessa pyrkii mollaamaan toisen asteen koulutustani. Olen ruvennut välttelemään häntä ja aion tehdä niin jatkossakin ihmisten kohdalla, jotka vähättelevät osaamistani ja koulutustani.
Täytyy vain luottaa siihen omaan polkuun! Kaikki yliopistossa opiskelevat eivät automaattisesti ole myöskään fiksumpia, työntekijöinä jopa usein huonompia, kun käytännön asiat ovat hakusessa.