Prometheus-juhlakorttiin teksti!
Haluaisin kirjoittaa serkkutyttöni protukorttiin jotain voimaannuttavaa ja ehdottoman uskonnotonta, ehkä mieluiten laulun sanoja. En vain itse enää keksi yhtään mitään.
Niille, jotka eivät tiedä, Prometheus-leiri on uskontokuntiin kuulumaton vaihtoehto rippileirille.
Kommentit (15)
Ihana ajatus :) Ei ole mitään huikeaa ideaa, mutta oletko selaillut runoja netistä? Esim poemhunter voisi löytyä.
Prometheusleiri on luotu 80-luvun lopulla kun oltiin kateellisia konfirmaatiojuhlan arvostuksesta.
Sun ystäväsi armaasi
mä aina olla tahtoisin.
en koskaan olla tahtoisi,
sulle uskoton ja petturi.
ois täällä suurin iloni.
jos oisit aina luonani.
jos kuolo sinut korjaisi
niin murhe minut murtaisi.
jos ystäväin et olekkaan niin lue joka toinen rivi vaan!!
Hillitse himosi, hallitse halusi.
Sillä 10 minuutin ihanuus,
voi olla yhdeksän kuukauden lihavuus.
2. "Ehdottoman uskonnoton". Mitä sanaa et ymmärrä?
3. Mitä juhlimista ylipäätään missään on?
4. Kiitos! Asiallinen vastaus, josta oli hyötyä! En osannut odottaa.
5. Informatiivista. Mutta täysin hyödytöntä.
6. Muistat lorun osittain väärin, kiitos kuitenkin ehdotuksesta.
7. Sopii paremmin rippikoululaiselle pidättäytyväisyyteen perustuvalla sukupuolivalistuksellaan.
Käypä kirjastossa hakemassa muutama "värssykirja" sekä joku runokirja. Pyydä kirjastotädiltä neuvoa!
Hylkäsit Jumalan,
mutta Jumala rakastaa sinua silti.
Ota Jeesus sydämeesi.
Terveisin: Sanna-täti
Vaikka vanha ketju, niin silti vastaan :).
Pelle Miljoonalla on hyviä lyriikoita, esim Juokse villi lapsi, juokse kauemmaksi, siellä kasvat vahvemmaksi ja vapaammaksi, juokse henkesi edestä ota toivon kipinä mukaan jne taikka Olen kaunis, olen rohkea, olen vapaa, syntynyt voittamaan.
Sitten tulee mieleen Maailma on kaunis (Irwin goodman): Maailma on kaunis ja hyvää elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille ja mielen vapaus, miten vapaus (kertsin lisäksi hyviä säkeitä)
Englanninkielistä löytyy sitten vaikka mitä, wonderful world esim.
Konstantinos Kavafiksen runo joka alkaa "Kun lähdet matkalle Ithakaan...". Kertoo elämän matkasta ja siitä, että oppii arvostamaan erilaisia kokemuksia, niitäkin, joita ei itse olisi valinnut tielleen.
Tuomas Anhavan suomennos on paras.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Herramme Jeesuksen Kristuksen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.
Tämä on parasta mitä ihminen voi toiselle toivottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne menee sinne leirille, jotta saavat juhlat ja rahaa.
Riparille mennään juhlien ja rahan perässä, ei todellakaan minkään kristillisyyden vuoksi (suurin osa nuorista on ihan maallistuneita). Protulaiset ovat vähän erilaisia, kiinnostuneita erityisesti yhteiskunnallisista asioista. Protuleireillehän osallistuu myös riparin käyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Herramme Jeesuksen Kristuksen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.
Tämä on parasta mitä ihminen voi toiselle toivottaa.
Et ole tainnut saada protujuhliin kutsuja etkä koskaan saakaan 😁😁😁
Miten olisi: "Allah on suurin, islam on rakkaus. Kuolema vääräuskoisille!"