Kuinka kauan teillä oli haju-ja makuaisti poissa koronan jälkeen?
Kommentit (14)
Reilun viikon kokonaan pois. Sitten hiljalleen kuukaudessa palautui.
Ok eli niin vähän aikaa. Ei siis mikään pysyvä ratkaisu.
Aivan kuten flunssankin jälkeen, eli noin viikon verran oli sen jälkeen makuaisti heikentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten flunssankin jälkeen, eli noin viikon verran oli sen jälkeen makuaisti heikentynyt.
Ei mulla ole koskaan lähtenyt flunssan takia makuaisti sillä tavalla kuin koronassa. Flunssassa nenän tukkoisuus tekee sen, mutta koronassa mulla ei ollut edes nuhaa.
Mulla todettiin korona tällä viikolla virallisessa testissä. Oireet alkoivat jo viikonloppuna. Mulla kaikki maistuu todella voimakkaammin ja suussa sekä nielussa rakkoja, jotka vaikeuttavat ruokailua.
Eli makuaisti ei ole pois vaan voimistunut.
Yhdellä ystävälläni ei ole palautunut vieläkään, sairasti keväällä 2020. Maistaa kyllä jotain mutta asioiden maku on muuttunut, esim. kahvi ja punainen liha maistuu nyt niin pahalta ettei pysty syömään niitä.
Ei ollut poissa, mutta oli vääristynyt varmaan muutaman viikon.
Maku -ja hajuaisti katosivat about kaksi viikkoa sitten. Mitään kovin mietoja hajuja/tuoksuja en haista vieläkään. Makuaistikaan ei ole likikään normaali plus se vähä mitä maistan, maistuu oudolta.
Kuukauden verran. Sitten aika yhtäkkiä tajusin että nyt taitaa palautua.
Ei ole palautunut vieläkään täysin. Ehkä 60-70% jäljellä. 2 vuotta ollut poisaa. Tuskin palaa.
Hajuaisti oli täysin pois 3 päivää, sitten pikkuhiljaa alkoi palautua ja viikossa tai jo ennen oli ihan normaali. N28 rokottamaton
Viikon melkein kokonaan ja edelleen on vielä aavistuksen heikko makuaisti, kieli on jotenkin turta. Kuukausi kohta kulunut.