Mistä voisin selvittää, mikä ulkonäössäni on vikana?
Olen määrittelemättömän ruma. Olen saanut pakit kahdelta ihastukseni kohteelta myös ja tärkein syy oli se, että olen vain liian ruma. Parisuhteen tai ystävien löytäminen on ollut äärimmäisen vaikeaa minulle aina.
En tiedä aivan tarkkaan sitä, mikä minusta tekee ruman tai sitä, miten pääsisin rumuudestani eroon. Livenä tai netissä omalla profiililla kukaan ei kehtaa suoraan laukoa suoria säveliä ja kertoa totuuttakaan. Olen selvitellyt plastiikkakirurgin palveluita, mutta kasvoni tarvitsisivat pientä viilausta melkein kaikkien piirteideni kohdalla ja vartalonikin on epäsuhtainen tavalla, johon ei liikunta tai salitreeni auta. Mikä avuksi?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttihullu hyvä. Olet rasittava ja täysin huumorin- ja sarkasmintajuton ihminen.
Fiksuna ihmisenä tiedät oikein hyvin, missä vika piilee. Tie eteenpäin voisi aueta, jos myöntäisit sen itsellesi, mutta sitähän sinä et tee.
Ylläpidon trolli sentäytyy olla. Ei tuollaista ihmistä vain voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttihullu hyvä. Olet rasittava ja täysin huumorin- ja sarkasmintajuton ihminen.
Fiksuna ihmisenä tiedät oikein hyvin, missä vika piilee. Tie eteenpäin voisi aueta, jos myöntäisit sen itsellesi, mutta sitähän sinä et tee.
En tiedä, missä vika piilee. Jonkinlainen fiksuuteni rajautuu muihin asioihin (vaikkapa kuviopäättelyt tai matemaattiset aineet, myös muuntyyppiset aihepiirit, joita en tässä avaa). En ymmärrä mitään ns. kirjoittamattomia totuuksia tai vihjauksia. En ymmärrä, miksi koen pettymyksiä ihmissuhteissa. Yritän aidosti parhaani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
laske rimaa
Siis ihastuksen kohteitten osalta? En oikein ihastu kovin helposti edes. Ei ole ollut mulla uusia ihastuksen kohteita nyt noin viiteen vuoteen enää, vaikka olen vieläkin "nuorehko".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lta puuttuu sairaudentunto kokonaan. Silloin ei oikeastaan ole mitään tehtävissä ellei hän itse hakeudu psykiatristen palvelujen ääreen.
Mikä sairaudentunto tai -tunnottomuus? Voisitko ihan oikeasti perustella? Olen asiallinen normikansalainen, mutta harmillisesti ikisinkku lähinnä rumuuteni vuoksi.
Ap
Tiedät olevasi ruma, mutta kuitenkaan et tiedä millä tavalla?
Emma K. kirjoitti:
Katso peiliin. Ja löysit vastauksen
Ok, eli kohta kohdalta vain alkaisin fiksailla kaikkea länsimaisesta kauneusihanteesta poikkeavaa? Mua oikeasti vähän pelottaa plastiikkakirurgiset leikkaukset ja ne ovat myös kalliita. Pelkään komplikaatioita oikeasti.
Olen kyllä harkinnut tiettyjen piirteiden korjauttamista, niin ei tarvitsisi niitä enää harmitella. Voisin tietää, muuttuuko elämä paremmaksi pikkuisen erilaisilla kasvon- ja vartalonpiirteillä. Jospa viimeinkin saisin onnellisen parisuhteenkin sitten.
Ap
Se on tuo itsekeskeinen, itsesäälinen ruikutuksesi mikä karkoittaa ihmiset.
Täytyy kyllä vilpittömästi ihailla ja kunnioittaa mielenterveyden ammattilaisia. Musta ei siihen hommaan olisi, vaikka periaatteessa hyvin kärsivällinen ihminen olenkin. Mutta jostain syystä huomionhakuisuus ärsyttää kohtuuttomasti.
toivon etta kyseessa on trolli koska muuten musta tuntuu pahalta sun puolesta. ei sen takia etta olisit ruma , koska en tieda onko se totta ja missamaarin, vaan siksi jos perheesi on oikeasti ollut noin julma sinua kohtaan.
joskus sita nakee ihmisia joilla on ikaankuin "kirveella veistetyt" kasvot, eli sillon pitaa osata valita omiin piiireteisiin sopivat kampaukset jne. eli jos on korkea otsa ja korkea hiusraja, niin tukkaa ei saa vetaa kirealla ponnarilla taakse, vaan sillon leikataan verhomainen otsatukka. Jjne. Kaikkia naaman epasuhtaisuuksia ei voi haivyttaa mutta sillon pitaa huolehtia siita etta on ilonen ilme paalla ja tukka natisti ja siistit kynnet jne jne.
Ma muistan elamani aika tavanneenni vaan yhden oikeasti aika ruman naisen. Hanella oli 'peikkomaiset piirteet" joita ei voinut hyvalla tahdollakaan sanoa klassisesti kauniiksi. Mutta han oli muuten kertakaikkiaan hurmaava ja alykas nainen joka myos pukeutui todella kauniisti.
Ite olin sillon viela nuori likka ihan tyoelaman alkutaipaleella ja muistan vielakin ajatelleeni sillon etta tommosta on oikea karisma, sita ei voi vahentaa edes rujo olemus.
Vierailija kirjoitti:
Itsetuntoa pitää olla, kun pidät itsestäsi ja näet itsesi kauniina muutkin tekevät niin.
Vitut. Ruma on ruma ja se siitä.
Jos kaikki ihmissuhteet ihan ystävien saamisesta alkaen on vaikeita, syy on kyllä muualla kuin ulkonäössä.
Ap:n haaste luultavasti henkisellä puolella. Olen kyllä tavannut myös ihmisen, joka on sairaan ruma ulkoisesti ja sisäisesti. Sekin on mahdollista, vaikka näin ei pitäisi sanoa, mutta anonyyminä voi. Vaikka ulkoisesti näyttäisi vähemmän kauniilta, saa jo pelkällä ehostuksella ja tyylillä niin paljon aikaan, että jos on muuten mukava ja sinut itsensä kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia parisuhteeseen kunhan ei hae epärealistisia prinssejä.
Ap on kertonut aiemmin että joku poikaystävä on kehunut häntä kauniiksi ja nyt on jossain muuallakin saanut ihmisiltä kehuja joita valitsee olla uskomatta. Ap:n ulkonäössä on tuskin mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät olevasi ruma, mutta kuitenkaan et tiedä millä tavalla?
No tavallaan näin. Mulle on kuittailtu piirteistä x ja y syntymästäni lähtien. Olen saanut erittäin huonot kortit ulkonäöllisesti, vaikka vanhempani ovat aina olleet ihan kivannäköisiä. Kun katson peiliin, olen tavallaan ruma, mutta tavallaan joskus ihan ok. Kuvissa sama juttu. Musta saa hirveitä ja yllättävän siedettäviä kuvia.
En tiedä, missä menee se raja, että en saakaan sitten parisuhdetta, kun olen muiden mielestä juuri hiukkasen liian ruma. Uskoisin, että saamani pakit liittyvät siihen, että olen fyysisesti vastenmielinen.
Ap
Mua oikeasti rumana (mutta tervejärkisenä) ihmisenä ärsyttää eniten terapeuttihullun omahyväinen "rumuus".
Jonka se on täällä kuvaillut moneen kertaan. Pitkä hoikka mutta sopivasti kurvikas vartalo, pitkät paksut hiukset, ihana oliivi-iho, suuret tummat silmät, kreikkalainen nenä jne.
Erityisesti jäi mieleen, kun sitä täällä kerran kärtettiin näyttämään "ruma" naamansa, se postasi tänne jonkun superkauniin filmitähden kuvan ja kertoi olevansa aika lailla samannäköinen.
Oikeastihan se tietää vallan hyvin olevansa klassisine nenineen ja eksoottisine piirteineen peruspottuneniin verrattuna kaunotar. Humble bragia pahimmillaan.
Mutta niinkuin joku sanoi, ei vian tarvitse olla paha jos se on korvien välissä. Kuten terapeuttihullulla on.
Reddittiin amiuglyyn postaa kuvasi, saa melko rehellisestä palautetta.
Ihastut vääriin tyyppeihin ja itsetuntosi laskee sen takia kun saat pakkeja koko ajan. Hae sellaista kumppania joka ihastuu sinuun ja anna sellaisen tehdä aloitetta joka tykkää ulkonäöstäsi. Kun luonnetta ei tiedä niin ulkonäköhän vaikuttaa aina ensimmäisenä kontaktien luomiseen.
Kuka on terapeuttihullu? Ja mikä tuo leukajuttu on?? Ootte pimeitä...
Kuule, jos olet nuori tyttö niin toivon, että luet tämän. Kaikki nuoret tytöt on kauniita. Olen katsellut vanhoja nuoruuden kuviani ja olin kyllä kaunis mutta painiskelin myös ulkonäköpaineiden kanssa ja koin, että en kelpaa kenellekään. Tosiasiassa tuossa elämänvaiheessa pojilla oli päätavoitteena lähinnä kartuttaa kokemusta tytöistä eikä pariutua. Vedin puoleeni vääränlaisia miehiä.
Ehkä sinäkin vedät puoleesi vääränlaisia tai olet sokea huomaamaan niitä kunnollisia poikia.
Ihhmisille tarjotaan mielialalääkkeitä mikä on iso bisness jotteivat olisi tuollla hajoittamassa muiden omaisuuutta.