En ole koskaan ollut yötä erossa lapsestani (n.5v). Kysyttävää?
Kommentit (46)
Onko tää jotain kettuilua? Yleensä nimittäin tätä pidetään huonon äiteyden merkkinä - liian riippuvainen lapsestaan, ei luota muihin aikuisiin, plaaplaa mitä mä nyt oon kuullu.
Tavallaan koenkin itseni friikiksi ja jotenkin huonommaksi mutsiksi - kaveri jätti aikoinaan 2vkoa vanhan vauvan viikonlopuksi hoitoon.
AP
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:52"]
Tai onko muita?
[/quote]
Aploditko haluat? Mitalin jo saitkin aiemmassa viestissä...
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:56"]
Jokainen tavallaan, et ole yhtään sen erikoisempi kuin muutkaan.
[/quote]
No mutta täähän on kiva kuulla! En ole ainao nynny. Olen kokenut olevani 'erikoinen' ja nimenomaan huonolla lailla, koska en ole koskaan vienyt yökylään (ei ole ollut tarvetta yöhoitopaikalle). Miksi täällä ollaan niin aggressiivisia, tai koetaan että minä tunnen olevani jotenkin parempi?? Olen kyllä tietoinen siitä että tuon ikäinen voi hyvin olla jo vaikka 5 yötä erossa äidistä/isästä.
AP
Hienoa, niin pitääkin. Lapset kun kerran on tehty niin niille pitää antaa aikaa silloin kun ovat pieniä. Toki suhdettakin pitää hoitaa. Mutta sitä voi hoitaa silloinkin kun lapset on paikalla. (suhteen hoitaminen ei tarkoita rakastelua). Hienoa nostan sinulle hattua.
Liian moni äiti jättää lapsen hoitoon ja käyttää aikaa enemmän itseensä kuin lapseensa. Ja se kyllä näkyy tuolla katukuvassa.
No mutta mikset veisi, jos mummolat ottaisi ja lapsi siellä viihtyisi? Mitä haittaakaan siitä olisi? Lapsi saisi viettää aikaa mummon ja papan kanssa.
Itselle jäi lapsuudesta ihanat muistot kun sain mummolassa olla usemmaan yön muutaman kuukauden välein.
Oonkin itsekäs äiti ja jätän huomenna ekaa kertaa 5kk vanhan vauvani yöhoitoon. Alkaa mamma olee siinä pisteessä että kuuppa sekoo. Mut ehkä musta ei vaan ole äidiksi
Jaa, meidän 5 v on menossa parin viikon päästä 4-5 yöksi mummon luo. Pääsee rantamökille uimaan ja puuhastelemaan isovanhempien kanssa. Vaikkei ole itsellä tarvetta, en kuitenkaan koe sitä tarpeelliseksi korostaa. Mitä sitten?
On paljon muitakin, minäkin, mutta ei ole kysyttävää.
Meillä ei ole ollut tarvetta yöhoidolle eikä isovanhempia tai muita sukulaisia asu lähellä, ihan yleistä eikä mitenkään outoa.
Musta on vähän sääli olla niin kiinni lapsessaan. Miten pärjäät kun eskarit, koulut, kavereille yökyläilyt jne alkavat?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:59"]
[/quote]
No mutta täähän on kiva kuulla! En ole ainao nynny. Olen kokenut olevani 'erikoinen' ja nimenomaan huonolla lailla, koska en ole koskaan vienyt yökylään (ei ole ollut tarvetta yöhoitopaikalle). Miksi täällä ollaan niin aggressiivisia, tai koetaan että minä tunnen olevani jotenkin parempi?? Olen kyllä tietoinen siitä että tuon ikäinen voi hyvin olla jo vaikka 5 yötä erossa äidistä/isästä.
AP
[/quote]
koska kysyt tyhmiä
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:05"]
Oonkin itsekäs äiti ja jätän huomenna ekaa kertaa 5kk vanhan vauvani yöhoitoon. Alkaa mamma olee siinä pisteessä että kuuppa sekoo. Mut ehkä musta ei vaan ole äidiksi
[/quote]
Mutta eihän siinä ole mitään väärää?? En mä ainakaan niin ajattele.
t. AP
Hei oikeasti, MIKSI annatte huomiota näille vammaisille KYSYTTÄVÄÄ???KYSYTTÄVÖÖ¿¿¿¿KYTTÄVÄÄÖ???¿¿¿¿ -ketjuille?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:59"]
[/quote]
AP
[/quote]
koska kysyt tyhmiä
[/quote]
Ok, eli on paljon ihmisiä jotka eivät ole vieneet lasta yökylään? Mun lähipiirissä kaikki lapset on ollut joko yökylässä tai äiti jossain muualla yötä ihan vauvasta, en tunne ketään muuta, ja mua vähän hävettää että mä en ole koskaan vienyt. Mutta hyvä sitten ettei tarvi hävetä :)
AP
Miksi lapsen pitäisi olla yötä pois? Tärkeää lapsen on nähdä sukulaisia tai siis muitakin ihmisiä kuin vanhempansa mutta ei siihen yökyläilyä tarvita.
Taalla ilmoittautuu yksi. Olin ekan kerran lasesta erossa kun meni koulun reissulle 9 vuotiaana. Olivat 2 yota pois. Jotenkin se vaan meni niin. Ei ollut isovanhempia joille ois jattanyt ja kun vierailtiin kotimaassa oltiin aina yhdessa reissussa. Vai oisko ollu vuotta aiemmin naaapurilla yokylassa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:11"]
Miksi lapsen pitäisi olla yötä pois? Tärkeää lapsen on nähdä sukulaisia tai siis muitakin ihmisiä kuin vanhempansa mutta ei siihen yökyläilyä tarvita.
[/quote]
No miksei saisi olla pois yötä?
Mitä pahaa siinä sitten on jos lapsi voi viettää öitä muidenkin kuin vanhempiensa kanssa?
Ei oikeastaan mitään kysyttävää. Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee. T: äiti, jonka oli vaikea antaa alle 3 vuotiasta muitten hoitoon, mutta jonka lapsi silloin tällöin oli myös yökylässä
*Ojentaa mitalin*