Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hobbyhall UUSI ERÄMAKSU

Vierailija
03.07.2015 |

Mitä ihmettä, hobbyhallin toimiva laskutus on ulkoistettu Lindorffille. Onko kellään kokemuksia miten on esim palautuksista tieto mennyt luoton myöntäjälle?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo loppuu kyllä Hobbyhallista tilailu. Lindorffin myötä hinnat nousseet ja tuollaisen kamalan yhtiön kanssa yhteistyötä. Ei hyvä!

Vierailija
2/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonox meni hobarin touhut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso miinus Hobby Hallille tuosta ulkoistuksesta. Nyt kun Lindorff mukana hommassa, niin erissä maksettaessa korot varmasti huimasti isommat kuin ennen. Eipä tarvitse käyttää enää Hobby Halliakaan sitten.

Vierailija
4/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Netanttila korottanut huimasti kotiinkuljetustaksoja.

Vierailija
5/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ennen paljon Stocmannilta mutta sen jälkeen kun laskutus meni Lindordille, en ole enää tilannut. Huono homma sekä hobarille että Stokkalle. :(

Vierailija
6/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin huomasin. Korot nousseet ja ihan paska systeemi. Meinasin tilata tiskikoneen sieltä. Kauheet korot ja muutenkin kalliit hinnat. Verkkokaupasta sain ilman korkoa ja kotiinkuljetuskin maksoi alle puolet Hobbarin hinnasta.

Tietenkin ainut positiivinen asia, ettei joka ostosta tarvii eri maksukuitilla maksaa, vaan saa ne samaan nippuun, mutta millä koroilla?

Vierailija
7/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin keraamisen lieden kiertoilmauunilla. Otin vuoden osamaksulla liesi, kuljetus ja vanhan pois vienti 620 euroa jos käteisellä maksaa. Nyt osamaksulla  720 euroa eli kyllä siinä on satanen korkoa.

Tuo olii eka  kerta ja viimeinen. Toi liesi oli vaan niin hyvä, kun oli keirtoilmauuni ja kaikki pellit ja uuni emaloitu. Toi liesi paljon kalliimpi Net Anttilassa ja vielä ilman kiertoilmauunia.

Vierailija
8/65 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomasin saman muutoksen. Eipä kannata enää sieltäkään tilata. Ennen sai mukavasti erissä maksaa ja pienellä korolla.

Vierailija
9/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon älyttömän koron lisäksi olisipa kiva tietää kenelle tuo erämaksu on yleensä tarkoitettu?

Olisin kesällä ostanut tyttärelleni puhelimen, niin että tytär olisi itse hoitanut maksun 3 erässä.

Puhelin maksoi vähän yli 700 €, mutta luottopäätökseni vain 500 €?

Kysyin tästä Lindorffilta, niin sanoivat että luottopäätöstäni ei voi korottaa.

Kysyinkin, että miksi ei? Olen ollut asiakas yli 20 vuotta ja ostanut heiltä tuhansilla euroilla.

Minulla ei myöskään ole maksuhäiriömerkintöjä. Minulla on vakituinen työpaikka ja palkkani on keskitasoa korkeampi. Lisäksi  myös asuntolainani on 3 vuoden kuluttua maksettu pois. Pankista meillä on lainapäätös loma-asunnon ostoa varten, mutta Lindorffilta luottopäätös 500 €:n saakka? Kuulostaa aika erikoiselle!

Hobby Hall vastasi tiedusteluuni, että ”uusi luotonmyöntäjä ei valitettavasti voi myöskään hyödyntää päätöksenteossa sinun asiakashistoriaasi Hobby Hallilla. Luottotietolaki estää tämän. Sen sijaan luottopäätökseen vaikuttaa mahdolliset Lindorffin luotottamat ostoksesi.”

Minulla ei ole mitään muita ostoksia Lindorffille eikä Hobby Hallille ja luottotietoni on siis kunnossa.

Lindoffilta sain seuraavan vastauksen:

”Tehty luottopäätös perustuu aina kokonaisharkintaan, jossa on otettu huomioon mm. aiempi maksuhistorianne, mahdolliset luottotietonne sekä muut maksukykyänne kuvastavat tiedot. Luottopäätöksen tämän tarkemmat luokitusperusteet kuuluvat luotonantajan liikesalaisuuden piiriin eikä niiden erittely ole mahdollista.”

Mikä ihmeen liikesalaisuus! 

Minulla on vakituinen työ, kerroin heille tarkemmin vuosiansioni ja asuntolainani määränkin, koska halusin tarkemmin tietää, että millaiset tulot pitää olla saadakseen yli 500 €:n luottopäätöksen (ilmeisesti miljonääri!). Tämän jälkeen kävinkin vielä hakemassa asiakastieto.fi :stä luottotietoraportinkin varmistaakseni, että kaikki on kunnossa ja näin olikin. Eli mistä tässä kiikastaa?

Esteenä siis luottolaki ja luotonantajan liikesalaisuus! Näin ollen ilmoitinkin Hobby Halliin, että voivat päättää asiakkuuteni heillä saman tien. En aio ostaa heiltä mitään en käteisellä enkä laskulla.

Itse en näitä erämaksuja tarvitse, mutta ihan varmasti moni muu.

Varmasti on paljon sellaisia ihmisiä ketkä oikeasti tarvitsevat erämaksua. Ainahan voi vaikka pesukone hajota ja tarvitset uuden pikaisesti. Tuskin kaikilla on edes luottokorttia, millä voisi ostaa.

Kyse on siis periaatteesta ja siitä miten asiakkaita kohdellaan.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Vierailija
10/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin kyseisestä postimyyntiliikkeestä, kun laskutusjärjestelmän muutoksen jälkimainingeissa laskuttivat moneen kertaan, ja asiakaspalvelu oli mielestäni ala-arvoista. Yrittivät hyvitellä pyyhkeillä, mutta tonnien vuosiasiakas haihtui siitä puljusta lopullisen pysyvästi!

Vierailija
11/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin keraamisen lieden kiertoilmauunilla. Otin vuoden osamaksulla liesi, kuljetus ja vanhan pois vienti 620 euroa jos käteisellä maksaa. Nyt osamaksulla  720 euroa eli kyllä siinä on satanen korkoa.

Tuo olii eka  kerta ja viimeinen. Toi liesi oli vaan niin hyvä, kun oli keirtoilmauuni ja kaikki pellit ja uuni emaloitu. Toi liesi paljon kalliimpi Net Anttilassa ja vielä ilman kiertoilmauunia.

Tuon olisit saanut tarjousten aikaan jostain gigantista tai vastaavasta ihan varmasti 400 sadalla!

Vierailija
12/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko muutos jo voimassaolevia sopimuksia, joiden maksu kesken?

Vierailija
13/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun lopussa, 30.6.2015 muuttuneen laskutuskäytännön mukaan Hobby Hall kertaluotto on muuttunut Hobby Hall erämaksuksi, näin vastasivat minulle.

Vierailija
14/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä koko muutos. En aio osamaksulla enää ostaa mitään. Todella huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
15/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo enpä kyllä minäkään enää sieltä mitään osamaksulla ostele. Tuo vanha systeemi oli niin paljon mukavampi ja ennen kaikkea selkeä. Mielestäni tuo lindorffi on jotenkin sekava ja liian suuret korot en tykkää.

Vierailija
16/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa teille osamaksu ostajille täysin vieras käsite?! :D

Vierailija
17/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätin muutosten myötä tuon puljun. Miksi kaikki huonontaa palveluja? Onko tämäkin juttu epärehellisten ihmisten aikaansaannosta?

Vierailija
18/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole Visaa. Enkä sitä huonojen tulojen takia saa. Juuri siksi ostan osamaksulla kalliimmat heti tarvittavat. Jos tulot olisi sen verran hyvät, että saisin Visan, niin saisin ostettua kaikki kertamaksulla.

Vierailija
19/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy Visa, mutta käytän sitä vain todella harvoin, on lähinnä varalta jos jotain sattuu. En todellakaan ostele sillä mitään pesukoineita yms. Niitä on saanut ennen hankittua todella kätevästi hobbysta, mutta eipä tarvitse enää.

Vierailija
20/65 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole Visaa. Enkä sitä huonojen tulojen takia saa. Juuri siksi ostan osamaksulla kalliimmat heti tarvittavat. Jos tulot olisi sen verran hyvät, että saisin Visan, niin saisin ostettua kaikki kertamaksulla.

Miksi et säästä ja osta vasta sitten?! Tulee halvemmaksi.