Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mites nyt? sain AMKsta opiskelupaikan mut valmistun syksyllä kandidaatiksi

Vierailija
03.07.2015 |

Eli, oon saanut opiskelupaikan yliopistosta ennen vuotta 2014. Se ei siis saisi vaikuttaa. Nyt hain kevään haussa amkiin ja pääsin. Mut valmistun syksyllä myös kandiksi. Uskallanko kertoa amkissa yliopisto opinnoista ja hakea sen perusteella hyväksilukuja? Vai oonko vaan ihan hiljaa, koska tarkotuksena ois saada myös maisterin tutkinto tehtyä samalla ku opiskelen AmKssa. Kuinka punanen vaate yliopisto on? Voidaanko sen perusteella et mulla on nyt kaksi korkeakoulupaikkaa evätä multa mahdollisuus toiseen. Molemmissa on kyse aika hyvin työllistävistä aloista sos. Terv. Puolella....

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla vaan yksi korkeakoulupaikka kerrallaan. Tuskin pystyt salassa tekemään kahta yhtäaikaa.

Vierailija
2/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin saa olla vain yksi paikka? Ei sitä opiskeluoikeutta menetä, vaikka saa uuden paikan. Kahta paikkaa ei voi vastaanottaa samana vuonna, mutta ei niitä kahta opiskelupaikkaa muuten ole kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:23"]Miten niin saa olla vain yksi paikka? Ei sitä opiskeluoikeutta menetä, vaikka saa uuden paikan. Kahta paikkaa ei voi vastaanottaa samana vuonna, mutta ei niitä kahta opiskelupaikkaa muuten ole kielletty.
[/quote]

Ai, niinkö se olikin. Hölmö pyytää anteeksi ja poistuu paikalta :D

Vierailija
4/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suoritat saman alan AMK ja yliopistotutkintoa? Mitä järkeä? Kysyy ihmettelijä Espoosta

Vierailija
5/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:32"]Siis suoritat saman alan AMK ja yliopistotutkintoa? Mitä järkeä? Kysyy ihmettelijä Espoosta
[/quote]

Ihmettelen minäkin, varsinkin niin päin, että yliopistossa ollessaan hakee AMK:iin.

Vierailija
6/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:32"]

Siis suoritat saman alan AMK ja yliopistotutkintoa? Mitä järkeä? Kysyy ihmettelijä Espoosta

[/quote]

Eihän ap sanonut että sama ala. Tietyt perusopinnot voi saada hyväksiluettua. Itsellä on kaksi eri alan amk-koulutusta ja tietyt aineet tulivat hyväksilukuina, koska ne olivat toisessa koulutuksessa paljon laajempia, nämä ovat ns. yleisaineita, joita on kaikilla. 

Vierailija
7/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi olla läsnäolevana kahdessa opiskelupaikassa yhtäaikaa..

Vierailija
8/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palasin uudelleen opiskelemaan edellisen tutkinnon jäädessä kesken töiden takia niin hyväksi luetutin kyllä tasan tarkkaan kaikki. Eli AMKsta hain todistuksen, luin hyväksi niin aikaisemmat amk opiskelut kuin yliopisto-opiskelut. Ei niitä mitenkään pahalla katsota.

Vierailija
9/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:38"]

Kun palasin uudelleen opiskelemaan edellisen tutkinnon jäädessä kesken töiden takia niin hyväksi luetutin kyllä tasan tarkkaan kaikki. Eli AMKsta hain todistuksen, luin hyväksi niin aikaisemmat amk opiskelut kuin yliopisto-opiskelut. Ei niitä mitenkään pahalla katsota.

[/quote]

Niin tämä toimii vain, jos aiempia opintoja ei saa toiseen tutkintaan luettua. Eli jos otat vaikka kurssit x ja y kanditutkintoosi, ei näitä voida hyväksilukea amk-tutkintoosi. Ei saa "tuplia".

Vierailija
10/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:35"]Mun mielestä ei voi olla läsnäolevana kahdessa opiskelupaikassa yhtäaikaa..
[/quote]niinkö? Tää amki tutkinto ois sairaanhoitajan tutkinto...

Vierailija
11/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:35"]Mun mielestä ei voi olla läsnäolevana kahdessa opiskelupaikassa yhtäaikaa.. [/quote]niinkö? Tää amki tutkinto ois sairaanhoitajan tutkinto...

[/quote]

Voi olla. Ei sillä perusteella peruta opiskelupaikkaa että on toinenkin paikka.

Vierailija
12/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te olette keksineet, että ei saa olla kahta opiskelupaikkaa samaan aikaan? Se sääntö koski vain paikan vastaanottamista eli saa ottaa vastaan vain yhden opiskelupaikan vuodessa. Minulla on kaikka HY:ssä ja TAY:ssa eikä kukaan ole kieltänyt, että toisesta pitää luopua.

Vierailija
13/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme opiskelupaikkaa, jotka on otettu eri vuosina. Läsnä olen tällä hetkellä kahdessa. Onnistuu siis.

Vierailija
14/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohon pitäisi sitten saada joku laki, aika tyhmää että joku jolla on jo opiskelupaikka saa ottaa toisen paikan vastaan ja jatkaa silti edellisessä.

Vierailija
15/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:35"]Mun mielestä ei voi olla läsnäolevana kahdessa opiskelupaikassa yhtäaikaa.. [/quote]niinkö? Tää amki tutkinto ois sairaanhoitajan tutkinto...

[/quote]

Voi olla. Ei sillä perusteella peruta opiskelupaikkaa että on toinenkin paikka.

[/quote]

Täällä nyt annetaan ihan väärää tietoa. Eli ei ole mahdollista olla läsnäolevana kahdessa korkeakoulussa samaan aikaan. Kuitenkin, paikan saa vastaanottaa mutta pidättää paikkaa, eli aloittaa esimerkiksi seuraavana vuonna. 

Vierailija
16/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: onko tuo muuttunut että saa olla läsnäolevana useammassa korkeakoulussa? t. 16

Vielä 5 vuotta sitten ei saanut kuin olla läsnäolevana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan