Mulla on ihan hirveän väsynyt olo ja oon ihan sekaisin
Olen valvonut yhden lapsen kanssa jo kolme yötä yhden asian takia ja nukkunut lähinnä puolen tunnin pätkiä ja lyhyet päikkärit töiden jälkeen. Oon ihan hirveän väsynyt en kai ollut näin väsynyt edes lasten vauva aikoina. Aamulla mun piti soittaa saikkua kun oli niin sekava olo ihan kuin oisin ollut kännissä. Lapset puhui mulle, mutta en ymmärtänyt mitä. Mun ajatukset oli ihan sekavia olin vähän niin kuin unessa mutta tiesin että oon hereillä. Jäin nukkumaan kun lapset lähti kouluun ja heräsin äsken. Mun piti nousta laittamaan ruokaa mutta en jaksa. Pitää yrittää ennen kuin lapset tulevat koulusta. Mulla on edelleen ihan älyttömän väsynyt olo. Luulen, että voisin nukahtaa heti kun laitan silmät kiinni. Onneksi ei ole enää niin sekava olo kuin aamulla.
Kommentit (21)
Sellaista se lasten kanssa välillä on. Juot vaan paljon kahvia.
Voit myös olla tulossa kipeäksi. Omikron-koronan ensimmäisiä oireita on ankara väsymys.
Kuinka nuoria lapsia sulla on? Jos tilaatte ruokaa ja pärjäävätkö keskenään jos menet vielä jatkamaan unia?
Muakin kiinnostaa mikä teitä noin valvottaa.
Ei tarvitse tehdä ruokaa tuossa tilanteessa. Armahda itseäsi hyvä ihminen edes joskus. Jotain einesruokaa, tai syötte voileipiä. On tilanteita jolloin kaikki muut asiat kannattaa tehdä mahdollisimman helposti ja yksinkertaisesti. Sinä nukkua nyt! ♥️
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä valvottaa?
1: yhdellä lapsista on ollut unettomuutta ja kun se uni on tullut niin näkee painajaisia. Jo kolme yötä putkeen... Syyt on tiedossa mutta niistä en halua puhua.
3: ei tämä väsymys johdu muusta kuin olettomista yöunista nyt.
4: 11, 14, 16. Hyvä idea. Vanhimmat pärjää varmasti ja varmaan ovat kavereiden kanssa, mutta nuorimmaisesta mulla on huoli ja en raski nyt huomiotta jättää pidemäksi aikaa. Jospa saisin kuitenkin pienet päikkärit otettua jossain välissä.
Saikkua voi saada sen vuoksi, ettei ole nukkunut mutta palkkaa siitä ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä ruokaa tuossa tilanteessa. Armahda itseäsi hyvä ihminen edes joskus. Jotain einesruokaa, tai syötte voileipiä. On tilanteita jolloin kaikki muut asiat kannattaa tehdä mahdollisimman helposti ja yksinkertaisesti. Sinä nukkua nyt! ♥️
Kyllä lapset oikean ruoan tarvitsee. Ap voi tehdä jotain helppoa esim kasvis-/kinkkukiusaus. Siihen kylkeen pilkkoo paprikaa, salaattia, kurkkua... Mitä vaan on.
Kyllä on laiskaa porukkaa linjoilla. Minä tein äitiyslomalla opettajansijaisuuksia vaikka mulla oli koliikkivauva ja joinain yönä en nukkunut ollenkaan. Se on asenteesta kiinni.
Keitä ap kahvia, sitten teet lapsille ruokaa ja syöt itsekin, sitten käyt vähän kävelyllä ja jos sitten vielä väsyttää niin ota päiväunet. Tottakai se makaaminen väsyttää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset oikean ruoan tarvitsee. Ap voi tehdä jotain helppoa esim kasvis-/kinkkukiusaus. Siihen kylkeen pilkkoo paprikaa, salaattia, kurkkua... Mitä vaan on.
Höpönlöpön, aivan tarpeetonta itsensä kiduttamista.
Kaupan valmisruoat ovat ihan hyviä ja aivan "oikeaa ruokaa"
Ompa täällä empatiakyvytöntä porukkaa linjoilla...
Mene vain sieltä mistä aita on matalin, tilatkaa ruokaa ja nuku/lepää. Välillä täytyy olla itsekäs, että jaksaa taas huolehtia muista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on laiskaa porukkaa linjoilla. Minä tein äitiyslomalla opettajansijaisuuksia vaikka mulla oli koliikkivauva ja joinain yönä en nukkunut ollenkaan. Se on asenteesta kiinni.
Mitä sitten? Haluatko mitalin antilaiskuudestasi?
Sinun elämäsi ei ole muiden ihmisten elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ompa täällä empatiakyvytöntä porukkaa linjoilla...
Mene vain sieltä mistä aita on matalin, tilatkaa ruokaa ja nuku/lepää. Välillä täytyy olla itsekäs, että jaksaa taas huolehtia muista.
Just näin!
Näistä ilkeistä kommenteista huokuu sellainen kivikautinen marttyyriäitiyden suorittamisihanne, jota kohti kaikkien tulisi kurottaa ollakseen "oikeita äitejä"!
Vierailija kirjoitti:
Vauuu! Siinä meillä oikea super-ihminen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Olet väärällä alalla.
Hei ap, mä olen ajanut itseni burnoutiin lasten pikkulapsiaikana. Suoritin mun äitiyttä ja painoin hommia, koska luulin, että vain siten voin olla hyvä äiti. Lopulta mun mielenterveys oli mennyt ja löysin itseni sairaalasta. Olin kaikille ilkeä ja inhottava ja todella väsynyt. Mun olisi pitänyt ymmärtää rauhoittaa tahtia, mutta en ymmärtänyt. Onneksi mun mies lopulta huomasi, että olin sairas. Ota ap nyt aikaa siis myös itsellesi, et halua tuollaista kohtaloa. Välillä epäitsekkäin teko on olla itsekäs. Tsemppiä!
Toivottavasti saisit järjestettyä jotenkin niin, että saisit vielä iltapäivälläkin nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja mun siskolla on ollut koko elämänsä vaikea uniapnea ja onpa vaan selvinnyt vuosikaudet. Kysymys kuuluukin millä hinnalla sitten loppujen lopuksi? Asenne kun ei enää auta siihen uupumukseen!
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi trolli.
Mikä teitä valvottaa?