Hallitus pitää vaikeuksissa olevia yrityksiä keinotekoisesti pystyssä, selvisi erikoinen asia
Itse olen yrittäjä, ja minulla on muutaman tonnin maksujärjestely verottajalle, että maksan sitä muutaman satasen aina kuukausittain pois. Se lyhennyksen eräpäivä on 22. päivä, ja jos sitä ei maksa ajallaan, maksujärjestely raukeaa, ja yritys joutuu ulosmittaukseen tai verottaja hakee suoraan konkurssiin, jos velkaa on paljon.
Viikko sitten tuli verottajalta erikoinen kirje. Sen mukaan kaikki yrityksen joilla on maksujärjestely, saavat 3kk maksuvapaata. Kirje oli kirjattu 1.2.,mutta siitä huolimatta maksuvapaat kuukaudet olivat tammi, helmi ja maaliskuu.
Soitin verottajalle ja tiedustelin, miten he ns takautuvasti myöntävät maksuvapaat, ja että esim itse en siitä hyödy kun olen lyhennyksen tammikuussa maksanut. Verottaja vastasi, että tämä on hallituksen paniikkiratkaisu, koska tammikuussa oli huomattu, että niin moni yritys oli jättänyt maksujärjestely sä maksamatta, että siitä automaattisesti alkaisi seurata iso konkurssien aalto.
Näin yritetään siis teko hengittää ja jälkeenpäin antaakin maksuvapaa tammikuulle.
Kuulostaa epätoivoiselta, vaikka toki itsekin varmaan hyödynnän nyt nämä 2 maksuvapaata, vaikka se ei muutakun lykkää sitä velanmaksua...
Jokatapauksesda,kohta rytisee kun alkaa firmat kaatuun... :(
Kommentit (25)
En voi muuta kuin inhota hallituksen puolueita. Ja niitä, jotka tähän vipuun menevät, ihannoivat ja äänestävät nykyistä ja haukkuvat pystyyn seuraavan leikkaavan hallituksen. Tässä on meneillään malliesimerkki siitä, miten valtiota ei johdeta.
Talousviisaille. Kannattaa katsoa 17.02 yle areenasta ulkolinja. Siinä ovat koronarahojen saajat lainan antajat ja se kuinka setelipainot pyörivät täysillä. Yritykset ostavat omia osakkeitaan ja arveltiin että niissä on ainakin 50% ilmaa. Kansantalous ei tosiasiassa kasva työllä vaan keinotekoisesti. Rikkaat ovat rikastuneet. Haastattelut perustuvat sellaisten ihmisten kertomuksiin jotka tekivät näitä päätöksiä. Ei siellä marinin sana paina yhtään mitään. Jos ei lainaa olisi otettu oli suomi nyt konkassa ja iso osa ilman kattoa pään päällä. Aivan järkyttävää kuinka asiat on ajettu kaaokseen. Nyt vain odotellaan. Kokoomuksen aikana otettiin 12v lainaa 55 milj joten ei se uusi ilmiö ole. Orpokin otti 13 milj eikä kertonut mihin ne menivät.
Tämä yritysten elossa pitäminen on jatkunut jo vuoden. Eli tämä 3kk nyt on vaan lisäystä niille edellisille konkurssin stoppaajille.
Maksuvapaa koskee kaikkia maksujärjestelyssä olevia, myös yksityisiä ja se lukee ihan selvästi Verohallinnon sivuilla, päivätty 18.1.
Tammikuun maksuvapaa on ihan järkevä, koska maksujärjestelyyn on voinut verovuoden 2021 perusteella hakeutua vasta 1.1. alkaen.
AP voisi nyt keskittyä sen verottajalle soittelun ja spekuloinnin sijaan vaikka siihen yrittelyyn, niin saa joskus ne verovelat maksettua.
Ei taida riittää. Kirsikkana kakun päälle kaikki eussa tehtävät isot ratkaisut kurittavat suomea, kun kukaan ei sano missään vaiheessa että nyt riittää, suomesta ei ole muiden maiden elättäjäksi.
Esim tämä kirottu vihreä siirtymä osuu suomen nilkkaan kymmenillä miljardeilla ja ainoastaan geopoliittisen asemamme vuoksi. Ihanan reilua.
Eu on täydellinen ratas pyörittämään meitä WEF:in ajamaa ideologiaa kohti.