Miksi kaikkeen ruokaan tungetaan nykyään sokereita tai sitten jotain muuta makeutusainetta?
En ymmärrä, miksi esimerkiksi leikkeleisiin ja pekoniin tunkevat jotkut valmistajat sokereita. Tai lihan ja broilerin marinadiin. Jugurttien ja rahkojen marjaversiotkin on täynnä makeutusta. Julkkiskokit neuvovat laittamaan sokeria jauhelihakastikkeeseenkin. Kaiken huippu on apteekkivalmisteet. Maitohappobakteerivalmisteissa on useimmiten äitelän imelä maku, maustamatonta ja makeuttamatonta saa kysyä. Samoin nämä kaikki "ravintolisä"litkut, joita leikkausta ennen käsketään juomaan 4 pulloa, tai suolentyhjennyslitkut, joita pitää juoda 4 litraa ennen toimenpidettä. Miksi???
Kommentit (59)
Olen tarkka juuri sokerin suhteen, eikä helvetti ole koskaan edes käynyt mielessä, että pekonissa voisi olla sokeria. Täytyypi taas alkaa tutkia kaikki tututkin tuotteet suurennuslasin avulla.
Ihmisistä on tullut pikkulapsia. Vain makea on hyvää.
Nykyään on onneksi sokerittomia jogurtteja mm. Juustoportilla, Arlalla ja Valiolla.
Palmuöljy kommentti poistettiin.
Bulkkituote, jota tungetaan kaikkialle.
Totta. Jopa migreenin täsmälääkkeissä on järkyttävä voimakas makeutusaine, joka varmaan pahentaa ihmisten oloa. Toisaalta lihatuotteessa sokeri voi karamellisoitua paistettaessa (kuten tekisi kastikkeena), mutta se pitäisi olla vain osassa tuotteita ilmeisesti.
Sokeri on halpa elintarvike ja nostaa kivasti tuotteen painoa. Sokerin lisääminen nostaa valmistajan voittoprosenttia.
Siksi koska sokeri antaa hyvän maun useimpiin ruokiin.
Jäisi monet lääkkeetkin ottamatta kitkerän maun takia, jos ne eivät olisi sokeriliemessä.
Useimmat ihmiset pitävät makeasta mausta ja sokeri on hyvä säilöntäaine.
oletteko huomioinneet että leivät js varsinkin tummst leivät sisältävät dokeria ? on hämmentävää kun ottaa huomioon miten paljon suomessa on ihmisiä joilla on diabetes 2 tai 1. jogurttien sokeri määrä hämmentää. kuohukermassa on vähemmän sokeria kuin maidoissa ? ja tämän kaupan myyjän lapsella oli kuulema diabetes mutta se mitä suositteli ja sanoi että oma lapsi syö on ihme etyä hänen lapsensa vielä elää.Suositus sokerimäärä vrk on 50g johon tulee ladkea kaikki sokerit.
ja aloin valmistaa miehelleni ketsupit majoneesit, leivät, jogurtit, rahkat, voin tein myös itse jolloin sokerin määrä olikin pienentynyt kaupan tuotteisiin verrattuna? oletan että kuluttajaa taas huijataan ...
oletko varma sillä nämä teolliset makeutus aineet ovat syöpä riskiä lisäävä ja epäilen että on normaalia valkoista sokeria lisätty.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on onneksi sokerittomia jogurtteja mm. Juustoportilla, Arlalla ja Valiolla.
Mitä nämä on?
Sokerin lisäys lisää myyntiä. Ei siinä ihmisten terveyttä ole ikinä ajateltu. Sitä tehdään mikä menee parhaiten kaupaksi.
Voi itku kun on eineksiin lisätty sokeria. On niin surullista syödä eineksiä nyt.
Yrittävät saada lääketeollisuudelle lisää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä on?
Mitä tarkoitat?
Minä haluaisin kauppoihin mehutiivisteitä ilman sokeria tai makeutusaineita. Kyllä niillä keinotekoisilla makeutuksilla on vaikka mitä ihanalta kuulostavia trooppisia hedelmämehusekoituksia, mutta ei niitä juo erkkikään.
Sokeri on huume ja siitä tulee hyvä olo. Ihminen ostaa lisää tuotetta josta tulee parhaat fiilikset. Itse lopetin sokerin syönnin ja on aika vaikeaa löytää tuotteita mihin ei olisi lisätty sokeria. Itse tekemällä saa toki, mutta kaikkea ei jaksa aina tehdä itse.
Ja vielä ihmetellään miksi ihmiset on lihavia kun sokeria on kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku kun on eineksiin lisätty sokeria. On niin surullista syödä eineksiä nyt.
Voi itku ku aloituksessa ei puhuttu eineksistä. On niin surullista, että jotkut ihmiset on tyhmiä.
Samasta syystä kuin koiranruokiin laitetaan sokeria. Eli rahasta. Ihmisten sairaudetkin ovat bisnestä. Onneksi aina voi ostaa perusraaka-aineita ja tehdä ruoat itse.
Niin ja yksi esimerkki on Pirkka-valkosipulimurska, jossa on sokeria. Meni roskiin. Onneksi saatavilla on myös Valkoliekki-valkosipulimurska, johon ei ole sokeria tungettu.