Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asiantuntevaa apua kodin sisäremonttiin, maalaus-asiaa

Vierailija
18.02.2022 |

Olen selannut nettiä ja kysellyt rautakaupoista ohjeita ja monessa asiassa annetaan erilaista neuvoa. No mitä minä nyt sitten teen? Keneltä minä saan sen "oikean" vastauksen, etten mene pilaamaan mitään?!

Kyse on kellastuneista hirsipaneeleista, jotka on lakattu jollain lakalla parikymmentä vuotta sitten. Paneeli on tummunut aka kellastunut ja nyt se tarvitsee päivityksen. Jossain sanotaan, että seinä pitää hioa täysin puhtaaksi vanhasta lakasta ja sitten laittaa kuultava vaha/lakka tms. tai peittävä maali. Toisessa paikassa sanotaan, että kerran lakattua ei voi enää kuultokäsitellä, vaan se pitää peittomaalata. Yksi sanoo, että ei tarvitse hioa kuin vähän pintaa rikki... APUA!!

Keneltä mä nyt saan apua? Joku sisustussuunnittelija, joka konsultoi rakennusihmistä? Mulla ei ole ketään alan ihmistä lähipiirissä, enkä enää keksi keneltä mä kysyn. Todellakin voin maksaa palvelusta, jos sellaista löytyy, mutta en osaa hakea. Voiko remonttifirmoilta kysyä maksua vastaan tällaista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lakka tietenkin pitää hioa kokonaan pois. Jos ei tätä tee niin peittomaalauskaan ei onnistu. K-raudasta sain hyvät ohjeet, toki voit tehdä homman haluamallasi tavalla. Mieti vaan pintaa jonka aiot käsitellä, onko huokoinen ym.

Onnea remonttiin!

Vierailija
2/5 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se lakka hioa kokonaan pois. Ei siihen muuten mikään tartu ja lopputulos on laikukas ja ruma. Hirvee työ siinä hiomisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hirvee työ tulee olemaan edessä, sen tiedän. Siksi haluankin saada varmuuden näihin neuvoihin, että ei mene hommat metsään. K-raudasta tai raudoista, olen minäkin saanut ohjeita, se vaan mietityttää kun parissa eri K-raudassa sain erilaiset ohjeet!

Vierailija
4/5 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin netissä vaihtelee ohjeet, toisessa puhutaan lakatun pinnan hionnasta, toisessa pelkästä maalipesusta ennen käsittelyä.

Vierailija
5/5 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rohkeesti yhteyttä johonkin remonttifirmaan ja kerro huolesi sinne. Varmasti saat apuja ja neuvoja. Fb:ssakin on muuten hyviä remonttiryhmiä, mistä saa ihan hyvät neuvot.