Miksi moni naisista luulee että yhteiskunta on velkaa heille korkeasti koulutettua miestä?
Kun syntyvyyden laskusta puhutaan nii joka naisella pitäisi muka olla hyvin koulutettua miestä jotta syntyvyys saataisiin nousemaan vaikkei rahkeet siihen ?
Kommentit (29)
Et taida ymmärtää, mitä korkea koulutus käytännössä tarkoittaa.
Se tarkoittaa sitä, että ihminen on viitsinyt ja halunnut käyttää USEITA vuosia elämästään oppiakseen alansa vaativat jutut, tullakseen alansa erityisosaajaksi. Paitsi että siinä tulee paljon tietoa, siihen sisältyy myös sinnikkyys, ahkeruus, jaksaminen, aikatauluissa ja sopimuksissa pysyminen ja myös vähän lahjakkuutta, ilman noita et yksinkertaisesti ole korkeasti koulutettu. Se vaatii paljon aikaa ja keskittymistä.
Niin kaiken tämän jälkeen olet sitä mieltä, että yhteistä sitten löytyy jonkun kanssa, joka on rassannut mopojaan koko sen ajan, kun itse olet muuttunut ehkä epävarmasta teinistä asiantuntevaksi aikuiseksi? Ja opiskelut vaativat aina myös kiinnostusta alaa kohtaan, haluat jakaa ajatuksiasi ja tietojasi. Ja sekö käy sen moponrassaajn kNssa? Ihan samoin kuin moponrassaaja tykkää jutell mopojutuist toisen mopo-osaajan kanssa, ihan samalla lailla arkkitehti tai kuvataiteilija haluaa puhua arkkitehtuurista ja taiteista toisen ymmärtäjän tai tekijän kanssa ja lääkäri taas mieluiten kotonaan ehkä puhuisi puolison kanssa, joka ainakin ymmärtäisi jotain hänen paineistaan tai toisaalta intohimostaan.
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää, mitä korkea koulutus käytännössä tarkoittaa.
Se tarkoittaa sitä, että ihminen on viitsinyt ja halunnut käyttää USEITA vuosia elämästään oppiakseen alansa vaativat jutut, tullakseen alansa erityisosaajaksi. Paitsi että siinä tulee paljon tietoa, siihen sisältyy myös sinnikkyys, ahkeruus, jaksaminen, aikatauluissa ja sopimuksissa pysyminen ja myös vähän lahjakkuutta, ilman noita et yksinkertaisesti ole korkeasti koulutettu. Se vaatii paljon aikaa ja keskittymistä.
Niin kaiken tämän jälkeen olet sitä mieltä, että yhteistä sitten löytyy jonkun kanssa, joka on rassannut mopojaan koko sen ajan, kun itse olet muuttunut ehkä epävarmasta teinistä asiantuntevaksi aikuiseksi? Ja opiskelut vaativat aina myös kiinnostusta alaa kohtaan, haluat jakaa ajatuksiasi ja tietojasi. Ja sekö käy sen moponrassaajn kNssa? Ihan samoin kuin moponrassaaja tykkää jutell mopojutuist toisen mopo-osaajan kanssa, ihan samalla lailla arkkitehti tai kuvataiteilija haluaa puhua arkkitehtuurista ja taiteista toisen ymmärtäjän tai tekijän kanssa ja lääkäri taas mieluiten kotonaan ehkä puhuisi puolison kanssa, joka ainakin ymmärtäisi jotain hänen paineistaan tai toisaalta intohimostaan.
Sen lisäksi, että koulutukseen on käytetty valtavasti resurssia, koulutuspolun päähän ovat johtaneet tietynlaiset tekijät. Jo pohjiltaan erilaiset ihmiset lähtevät opiskelemaan tradenomiksi ja kauppatieteen maisteriksi, vaikka ala itsessään on periaatteessa sama. Pelkkä koulutus ei tuo eroja ihmisten välille, se syventää alkuperäistä eroa.
Tietenkin on olemassa fiksuja ja keskustelukykyisiä kouluttamattomia ihmisiä, mutta nykyaikana yhä vähemmän, koska kellekään ei käy enää esim. niin, että vanhempi kuolee ollessasi rippikouluikäinen ja sitten pitää vaan ottaa maatila pyöritettäväksi koulunkäynnin sijasta. Nykyään se ei ole mahdollista siksikään, että elannon tarjoavia pientiloja ei enää ole ja suurta, kannattavaa tilaa pitää pyörittää kuin mitä tahansa muuta miljoonaluokan bisnestä. Ei onnistu peruskoululaiselta.
Vierailija kirjoitti:
nolo aloitus taas..
mäkin ehdotan ettei tähän viitsittäisi vastata muuten kuin toteamalla tämä.
Eiku me keski-ikäiset, koulutetut mammat tykätään vääntää tämän tasoteoreetikon kanssa aina näin perjantaisin, kun töissä on muuten hiljaisempaa. 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nolo aloitus taas..
Eiku me keski-ikäiset, koulutetut mammat tykätään vääntää tämän tasoteoreetikon kanssa aina näin perjantaisin, kun töissä on muuten hiljaisempaa. 😘
No okei, vastatkaa sitten. Viihteensä kullakin 😀
Ei naiset koe, että yhteiskunta olisi heille korkeakoulumiestä velkaa. Tai miestä ylipäätään.
Mitä tarkoitat - Lueppa itse ap tekstisi. Ei siitä saa mitään selvää.
Mä olen aina tiennyt, että saan valita ihan itse MIEHEN.
JA muuten HYVÄN olen saanutkin.
nolo aloitus taas..