Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaminen Tukholmassa, miten järkevin?

Vierailija
02.07.2015 |

-Nostaa käteistä Suomesta ja vaihtaa laivalla kruunuiksi

-Nostaa automaatista Tukholman päässä kruunuja (visa electronilla)

-Maksaa visalla/visa electrodilla/pankkikortilla ostokset

Ikuisuus, kun olen viimeksi käynyt Tukholmassa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forexilla vaihdat kruunuihin tai nostat Electronilla. Laivalla ei kannata.

Vierailija
2/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö nostosta jotain maksua, jos electorilla nostaa? Tietääkö joku?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa käteistä Suomessa ja vaihtaa forexilla kruunuiksi.

Vierailija
5/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin viimeksi, maksoin kaikki kortilla, eikä ollut yhtään kruunun kruunua.
Kannattaa kyllä ehkä muutama 100 kruunu olla mukana, jos tulee vaikka joku juttu missä ei kortti käy...

Kortilla maksu oli helppoa: Monessa paikassa korttipääte muuttui automaattisesti suomenkieliseksi, ja jos ei, niin sitten englanniksi tai ruotsiksi..

Kaverini nosti ruotsalaiselta automaatilta, palvelumaksuja muistaakseni, mutten muista kuinka suuria ne oli...

Vierailija
6/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä viime vuonna kävin tukholmassa niin en vaihtanut itelleni kruuunuja ollenkaan. Maksoin kaikki ostokset Visa debitillä. Ja laivalta ostin pari bussilippua, jolla menin kaupunkiin ja sit takas.

Vierailija
7/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee maksu, jos nostat Tukholman automaateissa. Joku kiinteä euromäärä + prosentit päälle eli ei kannata usein nostaa pikkusummia.

Minulla on aina mukana vähän kruunuja. Näillä maksan pikkuostoksia, kympin kolikoilla NK:n vessamaksun (portti, joka aukeaa 10 SEK kolikolla per henkilö). Yleensä joka paikkaan käy maksukortti.

Vierailija
8/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa yleistä kusettaa tyhmiä turisteja, ettei ainakaan kortilla kannata maksaa edes metromatkaa. Paras ja toimivin tapa siis käteinen. Vaihtaa Forexista ennen laivamatkaa.

Vierailija
9/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin maksan maassa kun maassa pankkikortilla, en nää mitään syytä pitää käteistä paitsi maksimissaan muutaman kympin verran.

Vierailija
10/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella viime kerralla mulla ei ollut kruunun kruunua mukana. Maksoin kaiken kortilla, ihan debit puolelta niin ei mene ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
11/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:14"]Ite ainakin maksan maassa kun maassa pankkikortilla, en nää mitään syytä pitää käteistä paitsi maksimissaan muutaman kympin verran.
[/quote]
No minä olen törmännyt sellaiseen, että kahviloissa ja ravintoloissa on olkut joku alaraja korttiostoksille, esim. 15€ pienemmät vain käteisellä. Viimeksi näin Ranskassa.

Vierailija
12/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kortilla, vähän kruunuja varalla. Mukavaa matkaa!

T. Pankkisetä

Vierailija
13/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa ei voi joka paikassa maksaa edes käteisellä, mutta varmaan olit joka tapauksessa ottamassa kortin mukaan :) yleensä forexissa paras kurssi, mutta kannattaa tarkistaa mikä on oman pankkisi valuuttakurssi, nostot ymmärtääkseni menee tämän kurssin mukaan. Myös Suomen ja Tukholman forexeissa voi olla eri kurssit, vertaa forex.fi ja forex.se

t. Tukholmassa asuva

Vierailija
14/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liira.

Vierailija
15/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:14"]Kahdella viime kerralla mulla ei ollut kruunun kruunua mukana. Maksoin kaiken kortilla, ihan debit puolelta niin ei mene ylimääräisiä kuluja.
[/quote]
Just toisinpäin. Kummaltakaan puolelta ei mene erillisiä kuluja, mutta creditillä saat pankin virallisen kurssin kun taas debitillä saat kaupan kurssin.

Vierailija
16/24 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa maksaa kortilla (luotto- tai pankki, ei väliä) mutta aina paikalisessa valuutassa esim. Ruotsissa kruunuissa. Tällöin kauppias ei pääse valitsemaan kurssia. Tuolla vielä sama asia selitettynä tarkemmin:

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/matkoilla-kannattaa-maksaa-kortilla…

Vierailija
17/24 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan luottokortilla. En ikinä maksa ulkomailla millään muulla kuin luottokortilla.

Vierailija
18/24 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma Tukholmassahan perustuu kusetukseen. Pakottamalla kahviloissa kortteihin , ovat tietosi tietenkin kolmansien osapuolien kauppatavaraa. Suomalaiset pöllöt ulkomailla. "ai täällä käy vain kortti"? ja sitten vilautellaan naiivisti kortteja ja olet osa isoa peliä.

Itse en kierrän kaukaa paikat joihin ei oteta normaalia rahaa.

Vierailija
19/24 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EiVakoilulle kirjoitti:

Homma Tukholmassahan perustuu kusetukseen. Pakottamalla kahviloissa kortteihin , ovat tietosi tietenkin kolmansien osapuolien kauppatavaraa. Suomalaiset pöllöt ulkomailla. "ai täällä käy vain kortti"? ja sitten vilautellaan naiivisti kortteja ja olet osa isoa peliä.

Itse en kierrän kaukaa paikat joihin ei oteta normaalia rahaa.

Vilautteletko sinä pimpsaa? Tai jtn muuta? : )

Ei tukholmassa valovuosiin ole käteisellä voinut maksaa.

Vierailija
20/24 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko maksaa Visa Electronilla kun ei ole luottokorttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi