Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä mennyt ikävuodet 25 - 35 nopeasti hujahtamalla?

Vierailija
02.07.2015 |

Siis justiinhan olin 25... ja nyt täytän 35... Apua. On kyllä ollut työntäyteistä tämä elämä, lastenhoitoa, töitä, kotitöitä, remonttia jne. Mutta jotenkin se on vain soljunut... Etenkin noin 28 v eteenpäin, HUMPS! 

25 v asti tuntui aika kuluvan paljon hitaammin. Mites muilla?

Nopeutuukohan vuodet tästä vielä lisää vai hidastuuko hiljalleen ruuhkavuosien helpottaessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeasti on mennyt.

Vierailija
2/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mulla vaan 23-33 vuodet. Nyt oon sen 33v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a. En osaa sanoa. Musta tuntuu kyllä, että se aika kun olin 25 (nyt 38) oli tosi tosi kauan sitten, että sen perusteella kai tuntuisi, että mennyt aika hitaasti? Yksittäiset vuodet tuntuu menevän kyllä nopeasti. Toisaalta vuoden 18-25 tuntui menevän tosi nopeasti, kun tein niin paljon kaikkea koko ajan --- opiskelin tehokkaasti (pari vuotta lyhyemmin kuin yleensä tutkintoon), vietin tosi aktiivista sosiaalista elämää, olin mukana vapaaehtoistyössä jne...

Lapsista nuorin menee nyt kouluun ja mulla on jopa vähän olo, että aika alkais mennä hitaammin. Ehkä mä vaan olen outo. Tai sitten tullut jo niin vanhaksi, ettei tarvitse enää yrittää saada kaikkea mahtumaan elämään yhtä aikaa.

Vierailija
4/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeasti on menny juu. Ihan sieltä asti kun 18 tuli täyteen, ja nyt o mittarissa 34v. Enkä ole edes sitä biletys- elämää vielä ehtinyt viettää. Tosin en taida viettääkään, en oikein ole sen sorttinen. Kahden käden sormiin mahtuu minun ryyppyreissut tällä aikavälillä 18-34v.

Vierailija
5/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että vauhti vain kiihtyy.Nauttikaa, kun lapset ovat vielä pieniä ja siinä lähellä.Luulempa , että  kaipaatte vielä nenän niistoa  ja  vaipan vaihtoa.Aika ei käänny takaisin.

Vierailija
6/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti hujahti nuo ikävuodet. Mutta vielä nopeammin menivät ikävuodet 35-45.

t. kohta 46v

Vierailija
7/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt ja vauhti tuntuu kiihtyvän.

45n

Vierailija
8/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se valitettavasti on. 30v puolelle kun pyörähtää, parasta ennen päiväys on jo muodollisesti pilalla. 40v oivoi.... keski-ikä. T.34 vanha mies.

Vierailija
9/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä 25-30 on mennyt ihan huomaamatta.

Vierailija
10/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väli 35-45 meni triplasti nopeammin. Vuosikin tuntuu parilta kuukaudelta.

Vierailija
11/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:07"]

Näinhän se valitettavasti on. 30v puolelle kun pyörähtää, parasta ennen päiväys on jo muodollisesti pilalla. 40v oivoi.... keski-ikä. T.34 vanha mies.

[/quote]

Vai sellaista. :D

45n

Vierailija
12/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä 35-37 on mennyt kuin silmänräpäyksessä. Ihan parissa kuukaudessa.

Vierailija
13/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni nopeasti, ikävuodet 26-36. Nyt pyörii mielessä jostain syystä ne kymmenen vuotta sitten olleet asiat ja valinnat, jotka vaikuttavat tähänkin päivään.

Vierailija
14/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotiaasta seuraavat 5 vuotta ovat menneet kuin vuodessa. Nyt olen siis 30v ja tähän välille on mahtunut uusi parisuhde, avoliitto, avioliitto, kaksi lasta, ulkomaille muutto ja vaikka mitä. Pientä ikäkriisiä alkaa pukkaamaan jos näin nopeasti hujahtaa loputkin jäljellä olevat vuodet, toivottavasti ei :S

Vierailija
15/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeuteen on ratkaisu. Diapamit. 

Toisaalta kalenteria katsellessa saattaa ahdistaa sillä mitä hitaampi olet sitä nopeammin aika kuluu lävitsesi. Eläimet eivät edes huomaa ajan nopeuksissa suhteessa omaan oloon mitenkään. Viidenvuoden kriisien lävitse annetaan mennä koko elämä. Vaihtamalla ei parane.

Parhaiten diapamit auttavat kun potilasta ahdistaa vanheneminen. Rauhoittavilla potilas ei enää stressaa tulevaisuudesta tai vanhenemisesta.

Vierailija
16/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu sitä nopeammin, mitä vanhempi olet. Tämä on ihan tutkittu juttu. Käsitys ajasta muuttuu, kun on kokenut ajankulua. Vuodet vain hujahtavat, mitö vanhemmaksi tulet.

Vierailija
17/21 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuodet menee vuosi vuodelta nopeammin. Enkä elä edes ruuhkavuosia, vaan elämä on leppoisaa. 

47v

Vierailija
18/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Tuntuu, että tätä elämänvaihetta on eletty vuosikausia (niin kuin tietysti onkin). Sitä varhaisempi aika tuntuu muinaiselta, aivan kuin jonkun toisen elämältä. Disclaimerina tosin mainittava, että skippasin ruuhkavuodet vapaaehtoisesti.

Olisi kamalaa, jos elämän parhaat vuodet tuntuisivat olevan ohi hetkessä!

Vierailija
19/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt. Tuntuu että olisi vieläkin 25v. t. 35v

Vierailija
20/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntuu kuluvan sitä nopeammin mitä enemmän on rutiinia elämässä. Miten enemmän on uudenlaisia kokemuksia, niin silloin taas aika tuntuu hidastuvan, jää enemmän muistoja. Lapsuus tuntuu monille todella pitkältä ajalta ja siltä ajalta on paljon muistoja, samoin teinivuodet ja nuoruus yleensä, koska silloin oli monet asia uusia ja tuli aina uudenlaisia kokemuksia. Sitten tuossa 25v eteenpäin elämä alkaa rutinoitumaan ja aika alkaa kulumaan nopeammin, koska päivät on niin samanlaisia. Eli jos haluaa ajan kulkevan hitaammin ja haluaa itselleen rikkaan elämän ja paljon hyviä  muistoja, niin kannattaa vältellä rutiinia ja kokeilla uudenlaisia asioita, etenkin sellaisia jotka aluksi vähän pelottaa, sillä nehän ne vasta uusia juttuja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän