Hammaslääkäri "löysi" toistakymmentä reikää suustani
Onpas mielenkiintoista. Kävin kk sitten yleisellä suuhygienistillä, joka tutki suuni ja sanoi että hyvältä näyttää. Ei näkynyt reiän alkuja tms ongelmallista. Nyt sitten menin hammaslääkärille (tämäkin yleinen, ei yksityinen) ja hän löysi suustani yhteensä 15 reikää.
Mitään oireita tai kipuja mulla ei ole ollut.
Miten tämä on mahdollista? Nämä kaikki 15 reikää tulee nyt sitten paikata.. Haiskahtaako juttu teistä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:08"]
Ap tässä, ei ole provo. Luin kyllä tänään tuon linkkaaman uutisen, ja siitä tulikin mieleen entistä vahvemmin tämä oma tapaukseni. Erona on vain siis se, että mun venäläinen lääkärini toimii kuntamme yleisellä puolella, eli ei liity tuohon Meidänklinikkaan.
Olen myös raskaana.
[/quote]
Tämä on epätodennäköinen selitys, mutta sekopäitäkin alalla on ja itse jouduin vuosia sitten yhden potilaaksi julkisessa hammashuollossa. Hän rassasi yhtä hammasta koko talven erittäin kipeästi, siis noin 20 kertaa jouduin käymään, ja homma epäonnistui: hammas piti poistaa puolen vuoden jälkeen. Poiston tehnyt lääkäri oli aivan järkyttynyt siitä, että hammasta oli alun alkaen edes yritetty pelastaa.
Sillä välin ensimmäinen tyyppi oli vaihtanut paikkakuntaa, aloittanut yksityisen vastaanoton ja sattumoisin sukulaiseni varasi hänelle tarkastusajan. Hammaslääkäri löysi hänen suustaan paljon remontoitavaa ja ennusteli että edessä on pitkät ja tuskalliset kuukaudet kun hampaita hoidetaan kuntoon. Onneksi sukulaiseni mainitsi minulle tyypin nimen kun kertoi tuosta ja patistin hänet oitis käymään vielä toisella hammaslääkärillä, joka löysi hampaista tyyliin 2 pientä reikää. Että se niistä tuskallisista hammasremonteista...
Minä kyllä menisin toiselle hammaslääkärille. Voi hyvin olla että ovat vasta alkavia reikiä joita ei tarvi paikata ja jotka voi pysähtyä etenemästä hyvällä hoidolla.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:11"]
4: Olen ollut ihan terve ja oireeton. Hampaita hoidan hyvin. Nuorempana tosin reikiä on ollut enemmänkin, mutta ei enää viime vuosina.
Lääkäri on venäläinen.. voiko hänellä olla erilainen tapa määritellä, mikä on kunnon full-blown-reikä ja mikä on vasta alkava? :D Hassua, mutta tämäkin kävi mielessä.. -ap
[/quote]
RYSSÄ, ne valehtelee aina.