Hammaslääkäri "löysi" toistakymmentä reikää suustani
Onpas mielenkiintoista. Kävin kk sitten yleisellä suuhygienistillä, joka tutki suuni ja sanoi että hyvältä näyttää. Ei näkynyt reiän alkuja tms ongelmallista. Nyt sitten menin hammaslääkärille (tämäkin yleinen, ei yksityinen) ja hän löysi suustani yhteensä 15 reikää.
Mitään oireita tai kipuja mulla ei ole ollut.
Miten tämä on mahdollista? Nämä kaikki 15 reikää tulee nyt sitten paikata.. Haiskahtaako juttu teistä?
Kommentit (23)
No onhan toi outoa. Mä kävisin vielä kolmannen hammaslääkärin mielipiteen kysymässä :)
No jopas :0 Oletko tietämättäsi sairastunut tässä kuukauden aikana? Jotkut sairadet saa hampaat reikiintymään todella nopeastikkin :/
No suuhygienistillä ja lääkärillä on hiukan eri koulutus.
Ja kunta tuskin haluaa yhtään ylimääräistä hammasta paikata.
Ajattelin, että eihän julkisen sektorin h-lääkärillä voi edes olla mitään oma agendaa tässä, kuten ehkä mahdollisesti yksärillä voisi olla.. :D
Voiko julkiselta puolelta pyytää second opinionin, jos ei oikein luota lääkärin arvioon?
Asiantuntevan hammaslääkärin luulisi tuossa vaiheessa ehdottavan muutakin kuin paikkaamista. Esim jatkotutkimuksia? Kyselikö hän muuten olostasi? Jos hampaissa oikeasti äkillisesti reikiä niin voi olla merkki jostain sairaudesta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:09"]
Asiantuntevan hammaslääkärin luulisi tuossa vaiheessa ehdottavan muutakin kuin paikkaamista. Esim jatkotutkimuksia? Kyselikö hän muuten olostasi? Jos hampaissa oikeasti äkillisesti reikiä niin voi olla merkki jostain sairaudesta.
[/quote]
Älä nyt maalaa piruja seinille..
Olitko syönyt mustaa makkaraa ja jättänyt hampaat pesemättä?
4: Olen ollut ihan terve ja oireeton. Hampaita hoidan hyvin. Nuorempana tosin reikiä on ollut enemmänkin, mutta ei enää viime vuosina.
Lääkäri on venäläinen.. voiko hänellä olla erilainen tapa määritellä, mikä on kunnon full-blown-reikä ja mikä on vasta alkava? :D Hassua, mutta tämäkin kävi mielessä.. -ap
Luit iltalehteä ja päätiy kirjoittaa provon?
Kannattaa pistää palautetta tuolle hygienistille. Tuollainen sokeus ja suoranainen ammattitaidottomuus vielä kostautuu. TOKI kyseessä on eri koulutus, mutta luulisi sentään reiän tunnistavan, varsinkin kun purukalusto on ilmeisen karussa kunnossa.
Mikä sellainen sairaus on joka aiheuttaa tuollaiset määrät reikiä KUUKAUDESSA?
Miksi menit hammaslääkärille, jos hygienisti sanoi suun olevan ok?
Kai sä nyt näet itsekin onko niitä reikiä vai ei? Itse ainakin näen reikien alutkin. Yleensä nimittäin katson että mulla on pari reikää ja menen hammaslääkärille, joka toteaa että ne on vaan reiän alkuja vasta, ei tarvi paikata ja silti ne näkee paljaalla simällä.
Joskus mullakin on ollut useampi reiän alku, ja lääkäri on kehoittanut harjaamaan ja lankaamaan useammin ja hyvin. Seuraavassa tarkastuksessa nuo alut olivatkin sitten poissa. Voisiko olla että kyseisellä lääkärillä on eri suhtautuminen/koulutus siihen että minkä kokoiset reiät pitää paikata ja mitkä voivat vielä korjaantua?
En usko että kaikki 15 vaativat paikkausta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:13"]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015070319969985_uu.shtml
[/quote]
Olet siis käynyt valehammaslääkärillä, joka aikoo laskuttaa sinua olemattomista reijistä. Ilmianna kyseinen paikka.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:13"]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015070319969985_uu.shtml
[/quote]
Olet siis käynyt valehammaslääkärillä, joka aikoo laskuttaa sinua olemattomista reijistä. Ilmianna kyseinen paikka.
[/quote]
Ei ole ihan valehammaslääkäri-parka ymmärtänyt miten kunnallinen puoli toimii
Ap tässä, ei ole provo. Luin kyllä tänään tuon linkkaaman uutisen, ja siitä tulikin mieleen entistä vahvemmin tämä oma tapaukseni. Erona on vain siis se, että mun venäläinen lääkärini toimii kuntamme yleisellä puolella, eli ei liity tuohon Meidänklinikkaan.
Olen myös raskaana.
:DDDDDD