Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 8kk herättää vieläkin öisin parin tunnin välein

Vierailija
02.07.2015 |

Onko ihan normaalia että 8kk ikäinen vauva ei vielä kertaakaan ole nukkunut kokonaista yötä? Vauvasta hän on herättänyt öisin 2-3 tunnin välein, ihan muutaman kerran on saattanut olla yössä esim. 4-5 tunnin yhtäjaksoinen pätkä, mutta siitäkin on jo kuukausia.

Vauva siis pärähtää täyteen itkuun puoliunessa monta kertaa yössä, mutta ei rauhoitu itsekseen, vaan saattaa joko tyytyä asennon vaihtoon ja tuttiin tai jos se ei auta, nukahtaa kyllä heti kun saa juoda maitoa. Vesi ei kelpaa. Tämänikäinen ei varmasti enää yöpulloa tarvitse, mutta miten vierottaa tästä ilman että naapurit saavat huudosta slaagin?

Olen lukenut vaikka kuinka monta vauvan uniopasta ja joku tassuttelu vaan ärsyttää vauvaa, ei todellakaan rauhoitu siihen. Jos hänen antaa itkeä, hän huutaisi ja itkisi itsensä ihan läkähdyksiin, on todella tulinen muutenkin luonteeltan. En siis usko että rajukaan huudatusunikoulu toimisi, enkä sitä kyllä edes haluaisi kokeilla.

Päivärytmimme on hyvä, iltarutiinit aina samat, ja hän nukahtaakin aina tosi hyvin ilman nukutteluja omaan sänkyyn, joka on meidän makuuhuoneessamme. Mutta sitten yöllä se huuto aina alkaa. Kiinteiden aloittamista odotin kuin kuta nousevaa, mutta ei ollut yöuniin mitään vaikutusta. Alan olla aika loppu...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9kk ikäinen ja on vissiin kerran nukkunut 5h putkeen. Muuten herää 1-3h välein. Luovutin ja nyt nukkuu perhepedissä. Mies ei osallistu yöheräämisiin. Miten tässä muka jaksaisi mennä töihin? Unikoulut kokeiltu, ei auta. Melkeinpä pahensi vain tilannetta.. Huoh..

Vierailija
22/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:54"]Anna vauvalle enemmän ruokaa päivällä ja illalla esim vauvojen valmispuuroa. Nälkä pysyy pidempään poissa. Hedelmäsoseilla ja kasvissoseilla vauva ei pysy kylläisenä kauaa. 
[/quote]

Miksi kamalaa lisäiainemössöä vauvalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mun pojan unisykli oli 50 min ja alle 8kk heräsi AINA syklien välissä. Myös päiväunilta. Ei nukkunut kuin Manducassa ja liikkuvissa vaunuissa päivisin. Öisin heräili 50min välein, ei siis osannut itse nukahtaa unisyklien välissä. Olin ihan kävelevä zombie. 8kk eteenpäin heräili n. 1,5h-2h välein ja tilanne parani kun lapsi täytti vuoden ja hän herätti enää 3-5krt/yö. Tosin myös kaikki uudet taidot valvotti. Ja hampaat. Ja korvatulehdukset. Ja kurkunpään tulehdukset. Omaan huoneeseen muutti 2v mutta tuli joka yö väliin. Pelkäsi pimeää joten huuteli niin kauan että haettiin. Oli yövalot yms. Iltarutiinit (iltapala, iltapesu, iltasatu sängyssä kainalossa, vähän juttelua päivästä ja nukkumaan) olleet samat 6kk lähtien. Nyt 5v ja nukutaan toistaiseks perhepedissä. Kesän aikana ajattelin totuttaa taas omaan huoneeseen. Lapsella yöllisiä kauhukohtauksia, pelkää pimeää ja hän puhuu, huutaa, voimistelee ja kävelee unissaan. Eli edelleen heräillään ainakin 4 yönä/vk, valvotaan ja ollaan väsyneitä.
Joten enpä osaa antaa neuvoja. Toivottavasti tilanne on väliaikanen ja saatte pian nukuttua.

Vierailija
24/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 11kk ikäinen vauva herää edelleen 2-3 kertaa yössä. Joskus asettuu tutilla, yleensä tissillä. On seitsenkuisesta nukkunut omassa huoneessaan, ei mitään vaikutusta. Joskus (oisko 4-5kk) nukkui jo 6-7 tunnin pätkiä mutta palasi 2-4 tunnin uniin.
Toiset lapset nukkuvat vasta isompina heräämättä. Tietysti toivon, että meillä jäisi yösyönti ja -heräily pian pois, mutta olen varautunut siihen että meillä heräillään vielä pitkään

Vierailija
25/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Alle 1-vuotiaan "kokonainen yö" tarkoittaa viittä tuntia yhtenäistä unta. Tämä unohtuu usein neuvolassa kertoa.

Vierailija
26/26 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on yksilöitä. Jotkut/useat vauvat tarvitsevat maitoa öisin yli 6 kk:nkin jälkeen. Kannattaa antaa sitä maitoa eikä vettä kerran siitä maidosta vauva rauhoittuu. Itsekin imetän öisin 9 kk ikäistä poikaani n. 3 kertaa ja aion jatkaa 1-vuotiaaksi. Suosittelen kyselemään tietoa ja apuja myös Imetyksen tuki ry:n fb-ryhmästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme