Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset puhuvat tytöistä tyttärinä?

Vierailija
02.07.2015 |

Esimerkiksi työharjoittelussa vanhimmat työntekijät puhuivat musta aina tyttärenä. "Joo kyllä tuo tytär osaa pöntön asentaa."

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän ylittäneet naisopettajat sanoivat aina meitä tyttöjä tyttäriksi :) Omasta mielestäni suloinen ja läheinen ilmaisu. Olivat meidän luokanvalvojia(tai no luokanvalvoja ja kouluavustaja) jotka opettivat jokaista ainetta meille joten ehti tulla lämpimät välit heihin. Tuntemattomilta tytär kuullostaa hieman hassulta mutta läheisiltä ok ilmaisu.

Vierailija
2/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meillä sairaalassa tuikitavallinen termi! Ei tulisi mieleenkään ilmoittaa 25-vuotiaalle lääkärille että 80-vuotiaan potilaan tyttö haluaa keskustella. Itekin olen kolmikymppinen ja silti käytämme tuota tytär-termiä ihan keskenämme keskustellessammekin vaikkei kukaan kuulisikaan ja vaikka muuten heitettäisiin kuinka kevyttä juttua tahansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin nuoriso käyttää sanaa "muija".

Vierailija
4/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puhuttelee meitä kaikkia neljää miniää, minun tyttäret. Yksikössä tyär, noin lappilaisittain. :D

Vierailija
5/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:20"]

Anoppi puhuttelee meitä kaikkia neljää miniää, minun tyttäret. Yksikössä tyär, noin lappilaisittain. :D

[/quote]

Juuri näin :)

Vierailija
6/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian vahan sanoja: Tytto=girl, tytar=daughter, boy=poika, son=poika.

Vierailija
7/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tapa, jotenkin lämmin suhtautuminen. :)

Vierailija
8/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa sekin että kysytään että olenko "jaskan" tytär. Yäk kuinka kivikaudelta....

Vierailija
9/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on kiva sana. Käytän sitä myös mutta mä olenkin keski-ikäinen

Vierailija
10/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me naiset olemme jonkun tyttäriä.

Vierailija
11/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär kuullostaa vanhan suomifilmin sanastolta.

Vierailija
12/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kans sanaa, vaikka nuori olenkin (22 v). Ärsyttäkööt ketä ärsyttää, minusta lämmin ja jotenkin maalaisromanttinen sana. :D 

Vierailija
13/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aika mieleen tuosta liisteinen vanha läski mies jolla on tuoppi kädessä ja joka haisee vanhalle viinalle. Sit isketään pervosti silmää ja mennään että "mitäs ne tyttäret? öhö öhö öhöhöö" ja luulevat olevansa Jumalan lahjoja naisille

Vierailija
14/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt ollaan niin modernia, niin modernia! Ei pitäisi olla noin hienohipiäinen. Mitäs ap tykkäisit, jos työkaverit nimittelisivät sinua samalla sanalla, millä nuoret kuuluvat tyttöjä nimittelevän, siis sillä h-kirjaimella alkavalla, jota en edes halua kirjoittaa.

Vierailija
15/15 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:03"]Kyllä sitä nyt ollaan niin modernia, niin modernia! Ei pitäisi olla noin hienohipiäinen. Mitäs ap tykkäisit, jos työkaverit nimittelisivät sinua samalla sanalla, millä nuoret kuuluvat tyttöjä nimittelevän, siis sillä h-kirjaimella alkavalla, jota en edes halua kirjoittaa.
[/quote]
Ei mua haittaa tuo sana. Ihmettelin vain, kun ei keski-ikäisiltä ja nuoremmilta tuota kuule, vaan lähinnä eläkeikää lähestyviltä.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan