Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mysteeriasiakas

Vierailija
02.07.2015 |

Nyt Sherlockit ja muut oman elämänsä Holmesit, autatteko selvittämään kanssani mysteeriä?

Olen töissä pienehkössä ruokamarketissa. Työntekijöistä on kuka milloinkin kassalla. Ei siis erillisiä "kassaneitejä".

Kassalla ollessani olen kiinnittänyt huomiota erääseen naisasiakkaaseen. Hän on 20-30 vuotias, ihan tavissuomalaisen näköinen. Kohtelias ja hymyilevä. Näen hänet noin kerran viikossa asioimassa. Joka kerralla hänen ostoksensa on pienet. Yleensä yksi ostos, tupakka-aski, aikakauslehti tms. Hän maksaa joko kortilla tai käteisellä. Käteismaksuna jokin isompi seteli (20 tai 50), josta hän pyytää saamaan takaisin yhden ja/tai kahden euron kolikoita n. kymmenen euron arvosta. Kortilla maksaessa hän kaivaa lompakostaan pienen setelin ja kysyy, voiko rikotuttaa samalla (jälleen) yhden/kahden euron kolikoiksi. 50 senttiset ei kelpaa.

En kiinnitä asiakkaiden ostoksiin normaalisti huomiota, kävijöitä on laidasta laitaan, mutta tämä nainen on toiminut näin monta kuukautta, jopa vuoden, ja pieni uteliaisuus on herännyt sisälläni. Parkkirahaa epäilin ensin, mutta en tiedä.

Tällä hienolla palstalla joku saattaa ehdottaa, miksi en kysy itse naiselta. En. En ole kyylä ja vaikka asia ei koskaan minulle ratkeaisikaan, ei elämäni siihen kaadu.

Mutta mitä arvon mammat veikkaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kulkee välillä bussilla ja on ajattelevainen, eikä maksa isolla setelillä vaan kolikoilla.

Vierailija
2/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttipeleiisä tarvitaan kolikoita kuten myös pelikoneissa, parkkimittarit jo mainitsitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikoneet.

Vierailija
4/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullinen tarvii pienempää. Kun monella ei ole antaa tasarahaa

Vierailija
5/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sik... eiku ei tää ollutkaan sellainen ketju.

Vierailija
6/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:07"]Jätä se sik... eiku ei tää ollutkaan sellainen ketju.
[/quote]
Mut aina voit kieltää tulemasta kaupaan

Vierailija
7/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei ole syytä kieltää asiointi :)

ap

Vierailija
8/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen asuntoni pyykkituvassa oli pesukone ja kuivausrumpu jotka toimivat kolikoilla (1e, 2e) ja sitä varten itse väliilä jouduin kolikoita kyselemään kaupassa.

Vierailija
9/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on jos minkälaista keräystä aina välillä. Niihin menee aina kolikoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi