Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ollut tyhmin koskaan tapaamasi ihminen?

Vierailija
17.02.2022 |

Ja tyhmyys nyt siis nimenomaan älyllisen kapasiteetin puutetta.

Kunhan tuli mieleen tästä Redditin ketjusta jossa opettaja kuvailee yhtä oppilasta (ja tämän vanhempia) vuosien takaa https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/2jid2h/redditors_whos_the_d…

Miten noin tyhmät ihmiset voi pärjätä elämässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
2/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin yksiössä asuva nainen. Asunut siinä kakskyt vuotta ilman suihkua ja pesukoneliitäntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan puuttinia tavannut

Vierailija
4/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiöpäällikkö.

Vierailija
5/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yhdellä keskustelupalstalla yksi höpykkä kyseli millainen ollut tyhmin koskaan tapaamasi ihminen. Meni kyllä heittämällä kärkeen.

Vierailija
6/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa se tyhmin ihminen löytyä joskus ihan sieltä omasta päästäkin. 

Vierailija
7/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no älyllisen kapasiteetin puutetta on esim. älyllinen kehitysvamma. Sitäkö haet? Kyseisen tarinan Kevin oli ehkä juuri tällainen ja toisenlaisten vanhempien kasvattamana tai riittävästi tuettuna olisi ehkä kasvanut aivan yhteiskuntakelpoiseksi. Oma kokemukseni kehitysvammaisten parissa on se, että usein he ovat monin verroin parempia ihmisiä kuin me muut.

Tyhmyyttä on se, että on älyllistä kapasiteettia, mutta ei osaa käyttää sitä. Älyn puute ei ole tyhmyyttä. Tietämättömyyskään ei ole tyhmyyttä, ellei se ole oma tietoinen valinta. 

Vierailija
8/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmin tuntemani ihminen oli tuolloisen poikaystäväni äiti 1980-luvun puolivälissä. Hän oli hyväsydäminen kuin mikä, mutta monella tavalla kuin tyhmä lapsi. Hän kuvitteli, että kaiken, minkä hän näki tai tiesi, näkivät ja tiesivät kaikki muutkin. Hän oli kikatellut tiensä nelikymppisenä paljon vanhemman leskimiehen sydämeen ja saanut kai huomaamattaan lapsenkin. Huusholli oli aivan hunningolla, koska hänen miehensä ei enää paljon liikkunut peräkammarin hetekasta eikä hän itse kai osannut siivota tai ajatella ruokamyrkytyksen uhkaa.

Minulle tuo nainen jäi mieleen siitä, että hän kerran tohkeissaan kertoi minulle, että heidän kissansa oli tullut kotiin korvat verillä ja mennyt hetekan alle piiloon. Hän oli monena päivänä käynyt hätyyttämässä kissaa lattiaharjalla, mutta ei se tullut pois piilosta. Lopulta kissa saatiin kuolonkankeana esille. Ei tuo nainen ollut millään tavalla paha, mutta hän ei vain ymmärtänyt, että kissassa olisi voinut olla jotain vialla. Minä lähdin matkoihini, kun luonteeltaan aika hiljaisessa poikaystävässäni alkoi näkyä äitinsä piirteitä. Hän meni myöhemmin naimisiin ja sai lapsia, ja toivottavasti isoäiti on pärjännyt lasten kanssa ilman valvontaa.

Vierailija
9/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ehkä.

Vierailija
10/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut Laura Huhtasaaren...

Vierailija
11/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelunaloitus ei ole asiallinen. Vaan vähintäänkin leimaava ja rasistinen. Ketään ei pidä mennä nimittelemään, tai haukkumaan tyhmäksi. Se on väärin. Sivistynyt ihminen ei koskaan tee niin.

Vierailija
12/12 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki persut joita olen valitettavasti työni takia tavannut.

Ovat tyhmiä kuin saappaat. Ja rumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi