Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä synnytyksessä tapahtuu?

Vierailija
02.07.2015 |

Voisiko joku kertoa rehellisesti, että mitä synnytyksessä oikeen tapahtuu ? Lentääkö paska vai onko tuo joku legenda? Kukaan ei kerro totuutta. :( Terv. Rv 12

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:33"]

Käsittääkseni suoli tyhjenee ennen ponnistusvaihetta eli äiti monesti tyhjentää suolensa wc:ssa ennen ponnistamista. 

[/quote]

Joissain paikoissa annetaan peräruiske ennen synnytyssaliin siirtymistä, toisissa ei (esim. mulle ei annettu kummassakaan synnytyksessä). Monilla suoli tyhjenee ihan synnytyksen alkaessa, ennen kuin supistukset alkavat, mutta tuosta, että suoli tyhjenisi spontaanisti ennen ponnistusvaihetta, en ole kuullut.

Vierailija
22/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä paskat useampaan otteeseen ja sen lapsiveden kanssa se sitten sekoittuu sellaiseksi kauheaksi ripulilammikoksi mikä on erittäin nöyryyttävää. Tmmärrät miltä tuntuu kun saa ripulipillu levällään maata haisevassa lammikossa kaikkien ohikulkijoiden pällisteltävänä. Tämän takia on hyvä tuoda mies mukaan että se voi siivota ne pahimmat. Kannattaa ottaa omat siivousvälineet mukaan niin tulee nopeasti puhdasta jälkeä eikä ala haju vetämään kärpäsiä puoleensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:36"]Vittu repää, paska lentää, lapsi syntyy.
[/quote]
Noniin miehet pois tälläisistä ketjuista kun tietämys asiasta on tuollainen. P.S ei ole minun "vittuni" revennyt yhdessäkään synnytyksessä ja niitä on ollut 3.

Vierailija
24/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskantamisesta en tiedä, kätilö ja mies ainakaan eivät mitään sanoneet. Eipä kyllä kiinnostanutkaan siinä ponnistaessa mitä muuta sieltä tulee vauvan lisäksi. Mulla synnytys käynnistettiin eikä mistään kivuttomista tauoista ollut tietoakaan. Supistuksia tuli miten sattui ja niiden välilläkin sattui. Epiduraalikaan ei toiminut eikä ehditty pistää uudelleen. Paskapuhetta sekin että kivut unohtuu kun vauvan saa syliin. Sittenhän se vasta sattuikin kun toosa oli nirhautuneena klitorikseen asti! Mutta joo, muilla voi olla mukavampiakin kokemuksia ja hengissä tuostakin koettelemuksesta selvittiin. Ap, suotta ulostamista etukäteen pelkäät, se tulee olemaan pienin sun murheista kun synnytät.

Vierailija
25/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:17"]

Paskantamisesta en tiedä, kätilö ja mies ainakaan eivät mitään sanoneet. Eipä kyllä kiinnostanutkaan siinä ponnistaessa mitä muuta sieltä tulee vauvan lisäksi. Mulla synnytys käynnistettiin eikä mistään kivuttomista tauoista ollut tietoakaan. Supistuksia tuli miten sattui ja niiden välilläkin sattui. Epiduraalikaan ei toiminut eikä ehditty pistää uudelleen. Paskapuhetta sekin että kivut unohtuu kun vauvan saa syliin. Sittenhän se vasta sattuikin kun toosa oli nirhautuneena klitorikseen asti! Mutta joo, muilla voi olla mukavampiakin kokemuksia ja hengissä tuostakin koettelemuksesta selvittiin. Ap, suotta ulostamista etukäteen pelkäät, se tulee olemaan pienin sun murheista kun synnytät.

[/quote]

Olit vain itse niin sen synnyttämisesi lumoissa ettet tajunnut kuinka mies ja kätilö kärsivät hajusta joka leviää ammottavasta verisestä aukostasi. Siksi on hyvä nämä asiat miettiä etukäteen kun vielä järki toimii, vähän niinkuin hoitotestamentti.

Vierailija
26/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä kun on tapana täällä kauhistella, niin itse koin sen kuitenkin yllättävän luonnollisena ja "siedettävänä" kokemuksena. Olin pelännyt kaikenlaista, ja kuvittelin että se on kuin joku suuri lääketieteellinen toimenpide jossa olen jatkuvasti kiinni laitteissa ja tehddään toimenpiteitä valtavasti. Ajattelin myös noita eriteasioita häpeillen. Kuvittelin ensimmäistä synnyttämään mennessäni että kokemus olisi silkkaa ahdistusta ja kauhua ja tuskaa alusta loppuun.

Mutta eipä se ollutkaan. Minulla kaikki meni hyvin, joten ei tarvittu mitään erityisiä toimenpiteitä, vaan keho ja luonto saivat hoitaa homman. En ottanut edes kivunlievitystä, vaikka tietysti kipuja oli, mutta ne tuntuivat ihan siedettävissä olevilta, samanlaisilta kuin menkkakivut. Repesin vähän välilihasta vauvan tullessa ulos, mutta sittenkin kokonaisvaikutelma oli että kokemus oli paljon miellyttävämpi kuin mitä olin kauhuissani kuukausikaupalla pelännyt.

Vierailija
27/27 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:33"]

Käsittääkseni suoli tyhjenee ennen ponnistusvaihetta eli äiti monesti tyhjentää suolensa wc:ssa ennen ponnistamista. 

[/quote]

Joissain paikoissa annetaan peräruiske ennen synnytyssaliin siirtymistä, toisissa ei (esim. mulle ei annettu kummassakaan synnytyksessä). Monilla suoli tyhjenee ihan synnytyksen alkaessa, ennen kuin supistukset alkavat, mutta tuosta, että suoli tyhjenisi spontaanisti ennen ponnistusvaihetta, en ole kuullut.
[/quote]

Minulla ainakin suoli tyhjentyi juuri ennen ponnistusvaihetta. Oli pakko mennä isolle asialle ja sen jälkeen kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen. Kohdunsuu oli täysin auki ja niin sitä mentiin ponnistamaan. Onneksi en sentään vessassa joutunut ponnistelemaan, olisi pian syntynyt vauva vessanpönttöön :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän