Jos haen nyt sivariin, siirtyykö palveluksen aloittaminen kuukausilla?
Hei!
Minulla olisi armeijaan lähtö edessä 6.7, eli ensi maanantaina. En kovin mielelläni lähtisi sinne juuri tällä hetkellä todella huonon taloudellisen tilanteen takia, varsinkin kun sain juuri töitä PITKÄN työnhaun jälkeen. Käsittääkseni näin lähellä palvelukseen astumista on liian myöhäistä hakea lykkäystä, varsinkaan kun minulla ei ole varsinaisia perusteluja lykkäystä puoltamiseksi. Ajattelin hakea siviilipalvelukseen, jolloin saan käsittääkseni noin marraskuulle lisäaikaa (siviilipalvelukeskuksen sivuilla tieto, että siihen asti koulutuspaikat varattu) ja voisin sitten vaihtaa takaisin asepalvelukseen, joka alkaisi seuraavassa saapumiserässä, eli tammikuussa.
Näin saisin aikaa järjestellä perheeni raha-asiat kuntoon ennen palvelukseen astumista. Nyt en tosiaan voi millään mennä armeijaan ilman koko talousen kuralle menemistä.
Onko teillä/miehillänne kokemusta, että toimisiko tämä minun suunnitelmani?
Kommentit (5)
Mikset rupea totaaliksi tai hae vapautusta? Totaalina saat pannan jalkaan ja voit käydä töissä
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:15"]
Mikset rupea totaaliksi tai hae vapautusta? Totaalina saat pannan jalkaan ja voit käydä töissä
[/quote]
Minulla ei ole mitään armeijaa vastaan, paitsi nyt tämä taloudellinen tilanteeni. Voin mielelläni käydä intin myöhemmässä elämänvaiheessa :) Vapautustakaan ei käsittääkseni näin lyhyellä varoajalla voi enää hommata
Tollo. Sieltä ne maksaa kaiken, vuokras, ja muut. ulosottoonkaan ei mene mitään inttiajaltas. PElkästään tienaat sieltä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:18"]
Tollo. Sieltä ne maksaa kaiken, vuokras, ja muut. ulosottoonkaan ei mene mitään inttiajaltas. PElkästään tienaat sieltä.
[/quote]
Ei armeija ole mikään rahanjakelulaitos, jonne kaikki maksuongelmaiset ja talovelkaiset voi mennä maksattamaan laskuja. Siellä on tietyt rajat, minkä verran maksetaan, ja ylimääräiset täytyisi jostain repiä. Kiva sitten vuoden jälkeen yrittää maksaa kaikki rästiinjääneet kerralla, nyt kun voisin hoitaa niitä hiljalleen tässä puolen vuoden aikana
Eikä tarvitse tulla valittamaan miksi jätin asian näin myöhäiseksi! Sain töitä aivan äskettäin yllättäen, enkä todellakaan osannut valmistautua työpaikkaan palvelukseen lähtemisen suunnittelun keskellä. Ilman kyseistä työpaikkaa olisin luultavasti mennyt armeijaan jo nyt ja vanhempani olisivat avustaneet laskuissa, nyt voisin luultavasti huolehtia talouteni kuntoon aivan itse tyttöystäväni kanssa