Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hankkiminen yksin?

Vierailija
01.07.2015 |

En ole löytänyt sopivaa miestä etsinnöistä huolimatta, ja olenkin alkanut miettiä, hankkisinko lapsen yksin. Biologinen kello tikittää, ja tuntuu, että jokainen vuosi vie minua kauemmas haaveestani. Lapsella olisi tukiverkkoja minun lisäkseni. Olen myös vakituisessa työssä, ja minulla on säästöjä. Toisaalta haluaisin myös miehen, mutta entä jos löydän sen vasta 50-vuotiaana? Mitä ajatuksia teillä on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä yksin. Ei kukaan halua alkaa elättäjäksi.

Vierailija
2/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä tehdä yksin, kunhan et tee sitä epätoivoisesti jotain yksittäisiä miehiä huijaamalla, se on väärin. Sekä miestä että lasta kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tutun jolla on 3 lasta hedelmöityshoidoilla. Ihan hyvin pärjää ilman miestä.

Vierailija
5/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä mutta vaikka lahjasoluilla, ei miestä huijaamalla! :)

Vierailija
6/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoitoja siis ajattelinkin, jos lapsen päätän yksin hankkia. On vaan jotenkin surullinen olo, kun kuitenkin olen aina unelmoinut perheestä. En vaan tiedä, kuinka kauan voin vielä odottaa sopivaa miestä.

Ap

Vierailija
7/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
8/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa, lapsi yksinkin on mainio ajatus. Tai sitten tyydy vähän ei-täydelliseen mieheen, perhettä kaipaavia miehiä kun tuntuu kuitenkin olevan paljon. Varmaan surullisin kohtalo olisi jäädä totaalisesti yksin. Eikä se niin raskasta ole yksinkään lapsen kanssa, monet perheellisetkin on käytännössä yksinhuoltajia, kun mies vain tekee uraa ja harrastaa.

Vierailija
9/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:13"]

Hedelmöityshoitoja siis ajattelinkin, jos lapsen päätän yksin hankkia. On vaan jotenkin surullinen olo, kun kuitenkin olen aina unelmoinut perheestä. En vaan tiedä, kuinka kauan voin vielä odottaa sopivaa miestä. Ap

[/quote]

No voithan sä silti saada perheen, vaikka lapsen hankkisitkin hoidoilla yksin? Ehkä lapsen jälkeen löydät miehen :). Sitten se voi olla isähahmo lapselleen jos niin haluaa/sinä haluat, ehkä saatte yhteisiä lapsia tai sitten ette. Who knows.

Vierailija
10/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:18"]Minkä ikäinen olet?
[/quote]

35.

Ap

Vierailija
11/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samoista syistä saanut lapsen yksin, enkä hetkeäkään ole katunut. Jos tukiverkot ja itse on kunnossa niin suosittelen! 

Vierailija
12/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:13"]Hedelmöityshoitoja siis ajattelinkin, jos lapsen päätän yksin hankkia. On vaan jotenkin surullinen olo, kun kuitenkin olen aina unelmoinut perheestä. En vaan tiedä, kuinka kauan voin vielä odottaa sopivaa miestä.

Ap
[/quote]
Itse tulin raskaaksi yhden illan jutulle, ja hetken surinkin sitä että olisin halunnut perinteisemmän kaavan; oikean perheen. Nopeasti räjähtävä (odottavan) äidinrakkaus kuitenkin oli vahvempi ja kun mieskin puolsi lapsen pitämistä, oli päätös selvä.

Emme edes yrittäneet parisuhdetta ja pidin huoltajuuden itselläni, vaikka isä onkin mitä mainioin isä ja tapaa hyvin aktiivisesti lasta.

Ja arvaa mitä - päivääkään en ole katunut. Koskaan en mieti "olisinpa saanut perheen" - lapseni on minun perheeni. Kultaakin kalliimpi ja aivan uskomattoman ihana. Vauvavuosi oli hetkittäin rankahko yksin (vauvalla oli koliikki eikä tällöin mies tavannut kuin päiväsaikaan 2x 2h viikossa), mutta enää muisto vain.

Ehkä joskus seurustelen, ehkä en. Eikä sen enää väliä, sillä tämä elämä on hienoa näinkin. Tulee jos on tullakseen :)

Tsemppiä ap! ❤

Vierailija
13/13 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa iässä voi hyvinkin hankkia lapsen ihan yksin sen sijaan että jää odottamaan ihmettä. Asiat tuntuvan olevan kunnossa ja elämä mallillaan, vain lapsi puuttuu. Ei tuota varmasti tarvitse katua, vaikka toki siihen liittyy haikeutta, kun oma unelma ei toteutunutkaan.

Ja ehkä sille lapselle löytyy isäpuoli myöhemmin, eihän sitä tiedä. Mutta kun lapsi on hankittu, niin ei ainakaan ole sen puolesta enää paineita epätoivoiseen pariutumiseen yhteisen lapsen toivossa. Ehkä joku mieskin arvostaa sitä, että lapsi on jo valmiiksi eikä kuitenkaan ole niitä ärsyttäviä uusperhekuvioita. 

Harkitsisin myös ehkä mahdollisuutta kysellä tuttavapiirien sinkkumiehiltä, olisiko heillä kiinnostusta saada perillinen ilman suurempia sitoumuksia. Lapselle olisi kuitenkin suuri etu, jos hän pääsisi tutustumaan myös isän puolen sukulaisiin. Jos isä jää ihan tuntemattomaksi, niin lapsen minuus jää väkisinkin vaillinaiseksi.