Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat hädissään kun verorahoja ei enää yksityissairaaloille anneta paljoa, Sinun mielipide?

Vierailija
17.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c188575a-bd0f-4ec3-b89b-78685d6a1…

Minusta hyvä. Ei verorahoilla kuulukkaan rikkaita rikastaa ja heidän elämää helpottaa. Kyllähän tämä Uros Oy keissi todisti miten rikkaat väärinkäyttää tavallisten työtätekevien rikkaiden verorahoja rikastuakseen muiden niskalimassa tekemällä työllä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että tulevaisuudessa köyhä ei pääse lääkäriin lainkaan, mutta rikkaalla on edelleen varaa maksaa vakuutuksen turvin.

Vierailija
2/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kii man kun edellinen (kok+kepu) hallitus meinasi tehdä soteuudistuksen jossa olisi jaettu kansa osittain yksityisiin hoitolaitoksiin ja jokaisesta oltaisiin maksettu tietty summa yritykselle vaikkei kyseinen henkilö olisi käyttänyt kertaakaan vuodessa palveluita.

Alkoi isoilta yrityksiltä julmettu pienempien ostaminen ja hiottiin valmiuksia alkaa rahastamaan yhteiskuntaa oikein huolella ja antaumuksella...pörssikurssit näitten firmojen osakkeilla nousi, koska tuotto-odotukset oli huipussaan ja jopa hätäsemmät politiikotkin meni näitten yksityisten terveuspalveluita tarjoaviin firmoihin töihin tai ainakain päättäviin elimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Kokoomus koittanut rikastuttaa yksittäiset terv. asemat ja kok. kansanedustajia saaneet palkinnoksi johtopestejä niissä.

Onneksi vihervasemmisto taistelee tuota korruptiota vastaan mistä vaan rikkaat hyötyy

Vierailija
4/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen kii man kun edellinen (kok+kepu) hallitus meinasi tehdä soteuudistuksen jossa olisi jaettu kansa osittain yksityisiin hoitolaitoksiin ja jokaisesta oltaisiin maksettu tietty summa yritykselle vaikkei kyseinen henkilö olisi käyttänyt kertaakaan vuodessa palveluita.

Alkoi isoilta yrityksiltä julmettu pienempien ostaminen ja hiottiin valmiuksia alkaa rahastamaan yhteiskuntaa oikein huolella ja antaumuksella...pörssikurssit näitten firmojen osakkeilla nousi, koska tuotto-odotukset oli huipussaan ja jopa hätäsemmät politiikotkin meni näitten yksityisten terveuspalveluita tarjoaviin firmoihin töihin tai ainakain päättäviin elimiin.

Ja Kok ja oikeisto väittää vaikka mustaa valkoiseksi jos uskovat että itse hyötyvät siitä rikastumalla. Yleensä joku korruptio kuvio kuten tuo sinun mainitsemasi.

Vierailija
5/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein!

Vierailija
6/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, kun yksityinen vakuutus kaikilla perheenjäsenillä. Minua ei terveyskeskukseen saa kuin kilon paloina :D

Vierailija
7/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, kun yksityinen vakuutus kaikilla perheenjäsenillä. Minua ei terveyskeskukseen saa kuin kilon paloina :D

Voi haitata sitten jos yksityiset menee konkkaan, kun valtio ei annakkaan enää niille verorahoja :D Sitten et saa vakuutusrahoja takaisin mistään hähä :D

Vierailija
8/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koskettaa pienituloisia. Käyn yksityisellä kuten tähänkin asti. Pääsen heti erikoislääkärille en jonota tk:ssa. Ei mitään vaikutusta.

Vierailija
9/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieletä Suomes vois olla 2 yhteiskuntaa päällekäin: Rikkaille oma, jossa kaikki maksaa kaiken itse. Köyhille oma, jossa valtio maksaa kaiken. Mittaillaan sitten hyvinvointia.

Vierailija
10/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi haitata sitten jos yksityiset menee konkkaan, kun valtio ei annakkaan enää niille verorahoja :D Sitten et saa vakuutusrahoja takaisin mistään hähä :D

Yksityiselle pääsee ilman vakuutuksia, pankki- ja luottokortit kelpaavat

Vierailija
11/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten realistisena näet tämän vaihtoehdon? Lääkäreistä on pulaa ja moni siirtyy yksityiselle sektorille, kun julkinen sektori ei vaan osaa. Lisäksi koronan jäljiltä on hoitovelkaa, joka aiheuttaa kamalat jonot julkiselle sektorille. Lisäksi tuleva sote-uudistus tulee vähentämään terveyskeskusten määrää, joka taas aiheuttaa lisää jonoja. Ja nämä vähentävät entisestään lääkäreiden halukkuutta tulla julkiselle puolelle.

Sun pitäisi kiittää minua, että en rasita terveyskeskuksia :D

Vierailija
12/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ymmärretty IHAN väärin 🤭

Elikkä kelakorvaus poistetaan. Vain köyhät ovat kelakorvauksella ja palveluseteleillä saaneet käyttää meille rikkaille tarkoitettu yksityislääkäripalveluja.

Elikkä lääkäripalvelut pysyvät mutta hallitus ei enää maksa köyhien käyntejä yksityisillä, köyhät rajataan tarkemmin sinne omiin terveyskeskuksiinsa.

Syynä on lähinnä se että tksityislääkäri voinut määrätä köyhällä jonkin kalliin hoidon joka sitten pitänyt terveyskeskuksessa toteuttaa kun lääkäri on sen määrännyt. Terveyskeskuksessa tuota kallista hoitoa ei olisi köyhälle määrätty. Tämän kikkailun hallitus haluaa estää että köyhä menee yksityislääkärille saadakseen noita kalliita hoitoja ja se on hyvä koska, käsi sydämelle, köyhän hoitaminen kalliilla hoidolla vain pitkittää sitä kustannusta valtiolle jonka köyhä aiheuttaa. Hallitus tällä uudistuksella tukkii tuon kikkailumahdolliauuden ja jatkossa ihan siellä terveyskeskuksessa päätetään mitä hoitoja työttömille ja köyhille kannattaa antaa.

Varakkaille suunniteltu palvelu yksityislääkäriit ja työttömät ja köyhät väärinkäyttö Eetu palvelua noiden kelakorvausten nojalla, tämän väärinkäytöspelin hallitus nyt puhaltaa poikki koska nuo yksityisten lääkärien köyhille määräämät hoidot tulleet erittäin kalliiksi meille kaikille ja vievät vähiä resursseja ja käsipareja sieltä terveyskeskuksissa.

Valittaminen turhaa koska Suomessa kaikille samat mahdollisuudet ja köyhyys on valinta siitä että ei ole haluttu käydä kouluja ja opiskella ja tehdä työtä. En osaa sääliä eikä hallitus voi säälin perusteella toimia!

Nim Sannaa äänestänyt varakas n56

Vierailija
13/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on tätä rikkaat vs. köyhät vastakkainasettelua kun ne hyvätuloiset kuitenkin kustantaa sunkin elämän ja palvelut?

Vierailija
14/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten realistisena näet tämän vaihtoehdon? Lääkäreistä on pulaa ja moni siirtyy yksityiselle sektorille, kun julkinen sektori ei vaan osaa. Lisäksi koronan jäljiltä on hoitovelkaa, joka aiheuttaa kamalat jonot julkiselle sektorille. Lisäksi tuleva sote-uudistus tulee vähentämään terveyskeskusten määrää, joka taas aiheuttaa lisää jonoja. Ja nämä vähentävät entisestään lääkäreiden halukkuutta tulla julkiselle puolelle.

Sun pitäisi kiittää minua, että en rasita terveyskeskuksia :D

Pistän vielä paremmaksi. Olen käynyt tk:ssa 80- luvulla. Olen asioinut se jälkeen yksityisellä, pois lukien erikoissairaanhoito.

Vierailija
15/15 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koskettaa pienituloisia. Käyn yksityisellä kuten tähänkin asti. Pääsen heti erikoislääkärille en jonota tk:ssa. Ei mitään vaikutusta.

Samoin. Minun taloutta ei hetkauta tuo poisto. Kun käy töissä, on rahaa maksaa hoidosta. Myös työterveys on