Yllättävä laihdutuksen apu löytyi: yerba mate
Sain tässä noin kuukausi sitten tuliaisina sukulaiselta perinteisen eteläamerikkalaisen yerba mate kupin, pillin ja pussillisen sitä itse teetä. Ei olisi itselle tullut mieleenkään ostaa kun en yrttiteestä yleensäkään pidä, mutta kun nyt oli lahjaksi välineet saatu, päätin keittää itselleni ohjeen mukaan kupin juomaa.
Kokemus oli yllättävä. Maku ei ole hyvä eikä paha. Tee maistuu vähän ruohoiselta, yrtiltä. Pelkän maun vuoksi en sitä joisi, mutta yllätys oli efekti. Piristi vähintään yhtä hyvin kuin kahvi tai energiajuoma, ja antoi rauhallisen hyvän olon tunteen. Tuli sitten kokeiltua seuraavana iltapäivänä uudestaan, ja taas ja taas. Melkein hätä meinasi iskeä kun alkoi loppua tee kupin mukana tulleesta pussista, mutta huomasin onneksi että Ruohonjuuresta saa sitä teetä ostettua Suomestakin.
Yllättävin vaikutus tosiaan on ollut että olen laihtunut tässä kuukauden aikana 5 kg vaikken ole yrittänyt laihduttaa. Olen ihan varma että tuolla teellä on osuutta asiaan, koska se tuntuu minulla lisäävän kylläisyyden tunnetta ja vievän pois naposteluhimoja. Esim. kun join iltapäivällä kahvia, yleensä sen kanssa teki aina mieli jotain makeaa. Yerba maten kanssa ei tee mieli mitään ja monta tuntia sen jälkeen vatsassa on täysi olo. Kannattanee muidenkin näläntunteiden kanssa tappelevien kanssa kokeilla, koska näyttää olevan netissäkin tietoa että voi auttaa painonhallinnassa: http://guayaki.com/testimonials/496/Traditionally-Used-to-Support-Weight-Loss-Programs-that-Include-a-Balanced-Diet-and-Exercise..html
Kommentit (4)
En tiennyt otsikosta, että kyse on teestä. Mieleeni tuli myös, että tee on yllättävä apu laihdutukseen, mutta itse join ihan tavallista teetä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:10"]
Maksettu mainos? :D
[/quote]
Ei kyllä ole... Olisin kyllä voinut jättää tosiaan tuon tuotteen Suomesta ostopaikan kertomatta niin ei olisi tullut niin mainosmainen vaikutelma. Ihan vaan siksi kerroin kun itselleni on ollut niin hyvä löytö ja ajattelin että joku muukin voisi haluta kokeilla. Ei ole kuitenkaan niin valtavan tunnettua Suomessa.
t. ap
Minäkin löysin "yllättävän" avun laihdutukseen: ruoka.
Maksettu mainos? :D