Mitkä olivat isovanhempiesi isien nimet?
Etsiskelen vanhaa nimeä alkusyksystä syntyvälle pojalle. Nimilistoja olen googlaillut, mutta vielä ei ole suosikkia löytynyt.
Kommentit (175)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:37"]Kustaa Jalmari, Kustaa Adolf. Muita en saa nyt millään päähäni :/
Taisi tuo Kustaa nimi olla kuitenkin suosittu siihen aikaan :)
[/quote]
Nyt ketjua lukiessa muistui yksi, Eemil!
Kuinka tuonkin unohdin kun se on poikani toinen nimi :D
Yksi vielä kateissa tuolla mielen sopukoissa ;)
Kalle, Aadolf ja Feodor. Neljännestä ei ole kenelläkään tietoa, mummuni oli äpärälapsi, iiik!
Paavali, Viljo, Sulo-Olavi. Yhdestä ei mitään muistikuvaa.
Oskari ja Antti. Muita en muista/tiedä.
Yhtä en muista, mutta muut ovat Juho ja 2x Otto.
Matti Albert, Reeti Eetvart, Janne. Yhtä en tiedä.
Juho, Juho, Väinö ja yhtä en muista
Juho, Väinö, Juho ja yhtä en tiedä.
Olen omilta vanhemmiltani nämä kuullut.
Juhoa näköjään ollut enemmänkin silloin,
Juho, Juho, Aleksanteri ja William.
Miten te voitte tietää noi nimet? Mä en tiedä yhtäkään.
Onni, Taavetti, Sakari. Yhtä en ole koskaan kuullutkaan.
Matti, Theodor (isänsä venäläinen), Alexander vai oliko se Aleksander?
Eerikki, Edvard, Kaarlo ja Tuomas.
Nämä muistan ulkoa, kuten myös heidän vaimojensa nimet. Kannattaa olla kiinnostunut isovanhemmista ja kysellä heiltä asioita niin kauan kuin ovat elossa. Sen jälkeen on myöhäistä.
Meillä on onneksi tehty myös sukututkimusta, joka on koottu kirjoihin ja kansiin. Sitä kautta tiedän muutamasta sukulinjasta esivanhempien nimet 1600-luvun lopulle asti.
Tiedän vain kaksi: Olli ja Kalle. Nuo ovat kutsumanimet, joten viralliset nimet voivat olla jotain ihan muuta.
Itse muistan vain kaksi isovanhemmistani. Kahta muuta en koskaan tavannut ja nuokin kaksi kuolivat ennenkuin olin 8-vuotias ja olivat minulle kaukaisia.
Isovanhempien vanhemmat olivat syntyneet joskus 1860-1900 välillä. Itse olen hieman alle 40-vuotias.
August, Antti