Mitkä olivat isovanhempiesi isien nimet?
Etsiskelen vanhaa nimeä alkusyksystä syntyvälle pojalle. Nimilistoja olen googlaillut, mutta vielä ei ole suosikkia löytynyt.
Kommentit (175)
Edvin, Taavi, Henrik ja Eetvart tai Etvart, en muista kummin kirjoitetaan, mutta T:llä tosiaan on
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:10"]Omani olivat Juho, Aatu, Otto ja yhtä en tiedä. Näistä Otto on mieluisin, joskin kovin yleinen. Nimen ei tarvitse olla erikoinen eikä harvinainen, mutta ei mielellään yksi yleisimmistä.
ap
[/quote]
Naapurustossamme asuu kolme Otto nimistä koiraa ja yksi lapsi. :D
Omassa suvussa oli Eero, Tapio ja Oiva
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:10"]Omani olivat Juho, Aatu, Otto ja yhtä en tiedä. Näistä Otto on mieluisin, joskin kovin yleinen. Nimen ei tarvitse olla erikoinen eikä harvinainen, mutta ei mielellään yksi yleisimmistä. ap [/quote] Naapurustossamme asuu kolme Otto nimistä koiraa ja yksi lapsi. :D Omassa suvussa oli Eero, Tapio ja Oiva
[/quote]
Olen myös huomannut, että Otto on nykypäivänä todella suosittu myös koirien nimenä. Eli se vähän vähentää Oton hohtoa myös.
Mikko, Juhana ja Mooses, neljättä en muista kuulleeni.
Muistatteko te oikeasti ulkoa isovanhempienne vanhempien nimet???! Isovanhempien nimet muistan, vaikka en ole ketään heistä tavannut. Heidän vanhempansa ovat syntyneet 1860-1890 eikä vastaavasti omat vanhempani ole tavanneet heistä kuin kaksi. Mun siis piti tarkistaa sukupuusta.
Joachim, Enouch, Maximillian, Eduard
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:16"]Muistatteko te oikeasti ulkoa isovanhempienne vanhempien nimet???! Isovanhempien nimet muistan, vaikka en ole ketään heistä tavannut. Heidän vanhempansa ovat syntyneet 1860-1890 eikä vastaavasti omat vanhempani ole tavanneet heistä kuin kaksi. Mun siis piti tarkistaa sukupuusta.
Joachim, Enouch, Maximillian, Eduard
[/quote] muistan vielä pidemmällekin. Rakastan nimiä ja sukuhistoriaa.
Tämä keskustelu on edennyt yllättävän pitkälle ilman epäasiallisia huuteluita. Kiitos kaunis kaikille asiallisesta osallistumisesta! Ja kiitos, saa jatkaa myös eteenpäin :)
ap
Karl Vigilius, Erik, Juho Evert ja Juho Lambert
Vilhelm/Vilhelmi, Antti, Kalle/Kaarlo, yhdestä ei ole puhuttu.
Frans Jalmari, Heimo oli etunimi toista nimeä en muista.
Heikki, benjamin, taavi, asser. Alarik.
Uuno, Arvi, Toimi ja Jaakko.
Ja yhdelle aiemmalle kysyjälle: mä muistan kyllä ulkoa isovanhempieni vanhempien nimet (itse asiassa myös heidän isovanhempiensa nimet). Olin läheinen kaikkien isovanhempieni kanssa (nyt jo kuolleet) ja juttelin heidän kanssaan paljon, muun muassa heidän sukuhistoriastaan.
Henrik, kalle, matti - yhtä en muista
nämä siis olivat syntyneet 1880-luvulla.