Kun omasta miehestä on tullut setämies
Ihme ähinää ja puhinaa, örähtelyä. Tuoksuu aika pahalle (vanhalle kahville ja "sedälle"). Miten tässä kävi näin? Minne katosi se freshi urheilijanuorukainen, jonka kanssa aloin seurustelemaan viime vuosituhannen puolella?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota sanontaa, että miehet paranee vanhetessaan, kun katsoin Jussi Hakulista viimeisimmässä uutiskuvassaan... sic transit gloria mundi.
Niin no Hakulisellakin olisi ollut mahdollisuuksia näyttää vanhana hyvinkin komealta, jos ei olisi päästänyt itseään lihomaan tuollaiseksi ja muutenkin ulkonäkö on täysin huolittelematon. Ei se pelkkä ikä tuossa ole ongelma.
Apua, olen nauranut itseni kipeäksi tätä lukiessa.
Olen nainen, neljänkymmenen ja minulla on hirveä ikäkriisi. Olen alkanut huomata oman vanhenemiseni ja ymmärtää, etten ole enää nuori. Kun katson eksääni, lasteni isää, joka on minua jokusen vuodem vanhempi, hän tosiaan on setä. Erosimme jo vuosia sitten, ja olen hieman vahingoniloisesti naureskellut hänelle mielessäni.
Mutta jo tässä iässä huomaa, kuinka itse, ja ennenkaikkea ihmiset ympärillä vanhenevat. Omat vanhempani muistan tällaisena nelikymppisinä, ja kun näen heitä, he ovatkin jo vanhoja. Veljeni -joka muuten on minua nuorempi- on jo selkeä keski-ikäinen, eikä se pikkupoika minun muistoissani.
On hämmentävää huomata ajan kulku ja se, kuinka aika vaikuttaa meihin kaikkiin samalla lailla. Setäytyminen on ihan totta. Ihmiset muuttuvat vanhetessaan, se näkyy, ja se on suloista, osa elämää.
Vastahan täällä oli ketju, nossa nelikymppiset olivat pudonneet nykyajan kelkasta, eivätkä edes halunneet takaisin kyytiin. Tämänkin tunnistan itsessäni.
Oman kuolevaisuutensa ja elämän vääjäämättömän kulun ja rajallisuuden kohtaaminen on silti kauheaa.
Olen hieman kateellinen teille, jotka ova eläneet vuosia, ehkä koko elämänne sen saman miehen kanssa. Minä olen ollut pitkäån yksin, ja yksi suurimpia surujani on ollut se, ettei ole ketään, kenen kanssa vanheta yksin. Kenen vanhenemista peilata omaan vanhenemiseen
Kunpa tulisikin lempeä setä mutta kun monesta tulee kiukutteleva äkäpussi.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa tulisikin lempeä setä mutta kun monesta tulee kiukutteleva äkäpussi.
Toisilla pukkaa kriisiä jos esim. kanki ei kovetu enää. Mielestäni aivan naurettava syy kiukutella. Ikään kuin ketään kiinnostaisi?!?
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä pylly valahtaa?
Meillä miehen urheilupakarat alkoivat valahtaa ja pienentyä neljänkympin rajapyykin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota sanontaa, että miehet paranee vanhetessaan, kun katsoin Jussi Hakulista viimeisimmässä uutiskuvassaan... sic transit gloria mundi.
Joo ei oo helppoa Jussillakaan... hyvänen aika sentään
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jussi-Hakulisen-karmea-heratys-naisystava…
Mammoilta ei taida löytyä nuorekkaaseen farmariasuun pukeutunutta 55v hopeakettua kotoa joka vetää leukoja salilla nuorten tyttöjen ihaillessa vieressä? Vai miten se juttu menikään täällä?
Vierailija kirjoitti:
Mammoilta ei taida löytyä nuorekkaaseen farmariasuun pukeutunutta 55v hopeakettua kotoa joka vetää leukoja salilla nuorten tyttöjen ihaillessa vieressä? Vai miten se juttu menikään täällä?
Luojan kiitos ei löydy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei oo helppoa Jussillakaan... hyvänen aika sentään
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jussi-Hakulisen-karmea-heratys-naisystava…
Jussi on varmana 11/2022 paremmassa kunnossa:
https://www.ticketmaster.fi/artist/jussi-hakulinen-yon-viimeinen-variet…
Hakulista luulisi naiseksi jos ei tietäisi kenestä kyse....
Vierailija kirjoitti:
Hakulista luulisi naiseksi jos ei tietäisi kenestä kyse....
Totta!! Jos Jonna Tervomaa heittäisi itsensä täydellisesti rappiolle, voisi ulkonäkö olla 20 vuoden päästä sama.
Korvat kasvaa, vanhoilla miehillä jo kokoa työmiehen rukkaset.
Silloin ap:stä on tullut tätinainen
Vierailija kirjoitti:
Apua, olen nauranut itseni kipeäksi tätä lukiessa.
Olen nainen, neljänkymmenen ja minulla on hirveä ikäkriisi. Olen alkanut huomata oman vanhenemiseni ja ymmärtää, etten ole enää nuori. Kun katson eksääni, lasteni isää, joka on minua jokusen vuodem vanhempi, hän tosiaan on setä. Erosimme jo vuosia sitten, ja olen hieman vahingoniloisesti naureskellut hänelle mielessäni.
Mutta jo tässä iässä huomaa, kuinka itse, ja ennenkaikkea ihmiset ympärillä vanhenevat. Omat vanhempani muistan tällaisena nelikymppisinä, ja kun näen heitä, he ovatkin jo vanhoja. Veljeni -joka muuten on minua nuorempi- on jo selkeä keski-ikäinen, eikä se pikkupoika minun muistoissani.
On hämmentävää huomata ajan kulku ja se, kuinka aika vaikuttaa meihin kaikkiin samalla lailla. Setäytyminen on ihan totta. Ihmiset muuttuvat vanhetessaan, se näkyy, ja se on suloista, osa elämää.
Vastahan täällä oli ketju, nossa nelikymppiset olivat pudonneet nykyajan kelkasta, eivätkä edes halunneet takaisin kyytiin. Tämänkin tunnistan itsessäni.
Oman kuolevaisuutensa ja elämän vääjäämättömän kulun ja rajallisuuden kohtaaminen on silti kauheaa.
Olen hieman kateellinen teille, jotka ova eläneet vuosia, ehkä koko elämänne sen saman miehen kanssa. Minä olen ollut pitkäån yksin, ja yksi suurimpia surujani on ollut se, ettei ole ketään, kenen kanssa vanheta yksin. Kenen vanhenemista peilata omaan vanhenemiseen
No, ei tuo AP:n eläminen oman ukko-kultansa kanssa kovin kadehdittavalta kuulosta. Kuorsaa, haisee, ähkää, puhkaa, nenästä kasvaa karvoja, korvat kasvaa, maha kasvaa, kaljuuntuu, kerrassaan kurjaa kaikenkaikkiaan. Älä ihmeessä ota itsellesi tuollaista kettuhaaskan ja muumion risteytystä riesaksesi. Voi vaikka olla seksiä vailla, olettaen tietysti että eds puolittaisesti seisoo. Jatkat vain sanaristikoitten täyttämistä ja salkkareitten katselua kuten tähänkin asti, niin säästyt paljolta.
No come on ap. Eiköhän se sinunkin pillu haise jo ihan paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kuulla, että välillä se on mies joka muuttuu sedäksi, yleensähän nainen tekee itsestään tädin leikkaamalla tukan ja siirtyy piilareista rilleihin ja päästää peppua leviämään jne.
Tämän takiahan melkein kenelläkään miehellä ei ole enää 40-50 vuotiaana läheskään saman ikäistä naista.
Heh. Ikäeropariskuntia on Suomessa 0,1% pariskunnista. Ne parit, joissa näkyy vanhempi mies ja nuoremman näköinen nainen, ovat todellisuudessa saman ikäisiä. Naiset vain huolehtivat itsestään enemmän ja näyttävät siksi nuoremmilta, kun samanikäiset miehet ovat jo ukkoutuneita