Kun omasta miehestä on tullut setämies
Ihme ähinää ja puhinaa, örähtelyä. Tuoksuu aika pahalle (vanhalle kahville ja "sedälle"). Miten tässä kävi näin? Minne katosi se freshi urheilijanuorukainen, jonka kanssa aloin seurustelemaan viime vuosituhannen puolella?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö siinä lopulta mikään muu kuin se että muistuttaa sinua että et sinäkään enää mikään nuori ole?
Minä en haise pahalle. Syön terveellisemmin ja peseydyn. Olen miehelle sanonut moneen kertaan, että hänen syömänsä roskaruoka, liian vähäinen nestemäärä (juo vain siemauksia limsapullosta silloin tällöin) ja tuo helkkarin väkevä kahvi saavat hänet tuoksumaan pahalle. Lisänä tosiaan se, että vaatteita ei laiteta riittävän usein pesuun ja jätetään käymättä päivittäin suihkussa. Ei auta. Tympeää, mutta olen yrittänyt ja kun sanon suoraan, että hengitys haisee pahalle tms. niin mies muka loukkaantuu. Ikään kuin ei tajuaisi, että se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInkä ikäinen? Että tietää sitten vähän odottaa muutosta...
Varttia vaille 50. Salilla käydään ja urheillaan, mutta kovasti vain mahaa tuntuu kertyvän ja muutenkin liha lisääntyvän luiden ympärillä. Naisistuminen on alkanut. Testosteroni pakenee. Onhan se surullista.
Ehtii siis vielä kerran vaihtaa 20 - 30 vuotiaaseen!
Mun miesystävä on setä, melkein pappa jo ( onkin, itse asiassa), mutta kuumin mies ikinä silti. Tuoksuu kodikkaalta, rakastan sitä tuoksua. Söisin koko miehen elävältä jos voisin.
Kuulostaa jo omaishoitajuudelta, jos joutuu toisen hygieniasta huolehtimaan. Luultavasti tilanne vaan pahenee ja hajuhaitat kovenee. Masennus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInkä ikäinen? Että tietää sitten vähän odottaa muutosta...
Varttia vaille 50. Salilla käydään ja urheillaan, mutta kovasti vain mahaa tuntuu kertyvän ja muutenkin liha lisääntyvän luiden ympärillä. Naisistuminen on alkanut. Testosteroni pakenee. Onhan se surullista.
Ehtii siis vielä kerran vaihtaa 20 - 30 vuotiaaseen!
Ei pystyisi. Ajatuskin jostain kiimaisesta nuoresta kollista ahdistaa. Ei kiitos :D
Olet itse mummoutunut siinä samalla mutta et vain tajua sitä. Lähipiirisi on sen kyllä varmasti huomannut mutta ovat ilmeisesti niin armollisia ja hyvätapaisia, etteivät siitä huomauta. Setämies ja vaihdevuosimummeli sopii kuitenkin hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo muutos on nopeutunut jossain kohtaa viimeisen vuoden aikana. Flanellipaidat ja henkselit ovat olleet käytössä jo pitkään, mutta nyt on öisin puuvillapipo päässä, ettei palele; kun menen hakemaan keittiöstä lounasta niin hän on nukahtanut sohvalle tai mennyt sänkyyn päiväunille; mitään uusia tietoteknisiä taitoja ei huvita oppia ja välillä tarvitsee vanhoissakin apua ("miksi nämä rivit näyttävät tältä, kun kopioin ne pdf:stä Wordiin"), viiden kilometrin lenkkiin menee kaksi tuntia (tosin osansa siitä vie koira, joka tietysti saa haistella ja tutkia ympäristöään) jne.
Mutta on se rakas silti.
M67+N59
Ei kai tuossa iässä tarvitse enää mitään "tietoteknisiä taitoja" opetellakaan. Riittää kun on vaan ja nauttii elämästä.
Kyllä se helpottaa työelämässä pysymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jo omaishoitajuudelta, jos joutuu toisen hygieniasta huolehtimaan. Luultavasti tilanne vaan pahenee ja hajuhaitat kovenee. Masennus?
Ei vaikuta ainakaan masentuneelta vaikka mistäpä tuota tietää. On aktiivisempi ja harrastaa kuitenkin liikuntaa minua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse mummoutunut siinä samalla mutta et vain tajua sitä. Lähipiirisi on sen kyllä varmasti huomannut mutta ovat ilmeisesti niin armollisia ja hyvätapaisia, etteivät siitä huomauta. Setämies ja vaihdevuosimummeli sopii kuitenkin hyvin yhteen.
Voin olla mummoutunut, mutta en ole lihava enkä haise pahalle. Tämä riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Alushousuissa on (pyykissä) silloin tällöin jarruraitoja. Hirvittää miten kestän, jos tämä tosiaan tästä vielä pahenee.
Ei tuo kyllä ole ikää. Voi olla rasvainen, pesemätön iho, jolla tali härskiintyy, voi olla pesemätöntä hikeä, muita eritteitä ja likaa, voi olla pesemättömät tai huonosti pessyt vaatteet, voi olla pesemättömät hampaat, voi olla ruokavaliosta aiheutuvia tuoksuja. Mutta ei se ole mikään automaatio, että jossain iässä jokaisen on haistava pahalta tai miltään.
Itse olet varmaankin edelleen sama pystyrintainen tyttö kuin 20 vuotta sitten.
Musta on jotenkin rauhoittavaa, kun tuttu ja turvallinen setämies tuossa omiaan puuhastelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kyllä ole ikää. Voi olla rasvainen, pesemätön iho, jolla tali härskiintyy, voi olla pesemätöntä hikeä, muita eritteitä ja likaa, voi olla pesemättömät tai huonosti pessyt vaatteet, voi olla pesemättömät hampaat, voi olla ruokavaliosta aiheutuvia tuoksuja. Mutta ei se ole mikään automaatio, että jossain iässä jokaisen on haistava pahalta tai miltään.
Näin haluaisin myös itse ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet varmaankin edelleen sama pystyrintainen tyttö kuin 20 vuotta sitten.
Pakko myöntää, että melko lailla. Samat vaatteet menevät päälle edelleen.
Setämies kannattaa opettaa jo kloppina sisäsiistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä on setä, melkein pappa jo ( onkin, itse asiassa), mutta kuumin mies ikinä silti. Tuoksuu kodikkaalta, rakastan sitä tuoksua. Söisin koko miehen elävältä jos voisin.
Tuleepa limainen fiilis, kun pappaikäisestä miehestä puhutaan "kuumana". Hyi olkoon. Eläimellinen himo ei sovi vanhemmille ihmisille. Kannattaa naida aivonsa pellolle alle kolmikymppisenä, jos mahdollista, niin malttaa sitten vanheta arvokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Setämies kannattaa opettaa jo kloppina sisäsiistiksi.
Muistakaa nuoret tytöt tämä, kun kiihkeän rakastuneina ja hormonihuuruissa sitoudutte niihin vastustamattomiin pojankloppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin sinäkään olet vuosien vieriessä nuorentunut? Aina voit ottaa eron jos kumppani noin etoo.
En viitsi, koska taloudellinen mukavuus kärsii. Kestän vielä sen vuoksi.
Niin no, lokit joutuu aina tyytymään tavalla tai toisella. Hittoako täällä vaivapalstalla vollaat.
Mahtaako omani setämäistyä lainkaan. Ikää tulee ja harmaantuu, mutta katse on vaan yhtä poikamainen. Näenkö asian eri tavalla. Ehkä hän on setämies, mutta olen tottunut häneen, niin kuin olen tottunut omaan peilikuvaankin. Mielestäni setämiesmäisyys on kuitenkin enemmän mielentila.