Kuka näitä ruuan kotiinkuljetuksia tilaa?
Siis maksaa kympin siitä, että saa kurttusimmat hedelmät ja vihannekset sekä lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat lihat. Miksi ihmeessä? Meidän perhe hakee tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.
Kommentit (36)
Oon varmaan sitten vähemmistöä, mutta oon aina rakastanut ruokakaupassa käymistä. Näin oli jo opiskeluaikana parikymmentä vuotta sitten. Käyn monta kertaa viikossa kaupassa enkä voisi kuvitellakaan käyttäväni mitään keräys/kotiinkuljetuspalvelua, kun sitten jäisi se kiva kaupassa käynti pois. Kiva aina katsella, mitähän tänään tekisi mieli. Ja ihan perheellinen olen eli ostettavaa aina riittää.
Arvostan omaa ja perheen yhteistä aikaa niin paljon, että tilaan ruoat säännöllisesti muiden keräämänä ja tuomana.
Itse pidän kuljetushintaa ok, koska kotiin kuljetuksella on itsellä säästöä n 25 prossaa jostain syystä, kun heräteostot jääneet pois damoin kuin ei hävikkiä ku suunnittelee paremmin ton ku kaupassa käydessä,eikä mikään ole loppunut kesken tms.
Aion myös jatkaa, oli koronaa tai ei. On 1 elämää helpottaviata asioista ehdottomasti👍😊
Ne jotka ei halua kuunnella markettien p.skamusaa
Mulla menee 45min matkoihin ja 6€ bensaan. Sen lisäksi olen rampannut kaupoissa yli 30v haalimassa millloin itselle, milloin meille kahdelle ja nyt perheelle safkaa. Ei enää vaan vois vähempi kiinnostaa.
Olen 50v insinööri, 22v työelämässä, toimistohommissa, perheeseen kuuluu minä, mies ja teini, osumme kehyskunnassa omakotktalossa, taludessa on 2 autoa, joista kumpikaan ei ole farmari eikä meillä ole kultaista noutajaa, naapurin kissa pyörii pihassa.
Minä, joka olen ennemmin tallilla tai tanssitunnilla. Tai katson teinien kanssa leffaa. Tai luen kirjaa. Keksin tosi monta mielekkäämpää hommaa kaupassa laahustamisen sijaan.
Mä tilasin viikoittain, kun meidän kaksoset oli pieniä. Tosin haettiin ne aina noutolokeroilta. Hyvälaatuisia tuotteita on tullut aina. Keräily vaihtui toiseen kauppaan ja puutteiden määrä oli lopulta 8%. Tein pari valitusta ja lopetin tilaamisen. Nyt on lapsetkin jo isompia = rauhallisempia ja tilaan vain harvoin jos on kiireitä, tai vaikka juhlat tulossa.
Minä. Laihduttaminen on tosi helppoa kun on tilatessa tiukkana ja muuten ei kauppaile. Itsekuri pitää nettiä selatessa mutta ei kaupassa. Kun kotona on vain hyvää ja terveellistä, syön vain hyvää ja terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei, ainakin prismassa keräävät tuoreimmat ruoat ja jos ei hyllyssä ole tarpeeksi tuoretta, hakevat varastosta paremmalla päiväyksellä olevia. Tilaajat saavat varmasti tuoreimmat ruoat.
Tarkat ohjeet heillä näissä keräilyissä.
Varma sisäpiiritieto 🙂
Prisma on ollut minunkin "hovihankkijani" jo kaksi koronavuotta, ja olen ollut tyytyväinen laatuun ja hintoihin. Toki nyt jäävät minulta "punalappuiset" ruoat saamatta, mutta ei voi mitään. Pääkallokeleillä olen erikoisen tyytyväinen, ettei tarvitse lähteä kävelemään pitkiä matkoja. Kuljetusmaksusta maksan vain puolet, kun minunkin ruokani toimitetaan aikuisen lapsen kotiin naapuritaloon.
Minä ja äiti 90 v, asumme nyt yhteistaloudessa ja autoa ei ole. Vaikka kaupungissa asutaankin, on oikein kätevää saada kuivatavarat ja painavat tuotteet suoraan kotiin. Muuten jouduttais menemään kauppaan suuuuuren ostoskärryn kanssa ja jotenkin ei oikein huvita tämä. Jotain tuoretta (erityisesti tuoretavaraa) käydään itsekin hakemassa.
Vaikka kotiintuonnista tulee kuljetusmaksu, eivät kulut hillittömästi kasva, kun tulee kuitenkin vähemmän heräteostoksia tehtyä.
Täällä (ei suomi) maksaa kympin kuussa. Tilata saa niin monesti kuin haluaa, kunhan minimi 50e tulee täyteen per toimitus. Tuotteet tulee suoraan keräilyvarastosta eli ei ole kaikkien hyllyssä lähmimiä. (tätä en ymmärrä suomen systeemissä - oikeastiko ne kerätään kaupan hyllystä?! Mikä järki, miksi näitä ei kerätä suoraan jostain jakeluvarastosta??)
Yleensä tilataan kerta viikossa kaikki ruoat kerralla, huomattavasti nopeampi ja helpompi kuin lähteä jalkaisin kantamaan kaikkea kaupasta. Ehdottomasti hintansa väärti.
Minä tilaan. Olen yksin asuva 36-vuotias nainen. Inhoan kaupassa käyntiä. Lähelläni on neljä kauppaa, mutta tilaan vähän vajaa 2 viikon välein n. 3 km päässä olevasta isosta marketista kotiinkuljetuksen. Isommassa kaupassa hinnat ovat halvemmat, eli kuljetuksen hinta kompensoituu osittain sillä. Ja osittain sillä, että kauppalista on suunniteltu, eikä tule heräteostoksia. Sen osan, joka ylittää vaihtoehtoiset lähikauppaostokset, maksan mielelläni, koska kotiin tilaaminen säästää hermojani, aikaani, voimiani ja sään armoilla olemiselta. En myöskään jaksaisi kantaa kotiin kerralla niin paljon kuin mitä tilaan netistä. Ja kaikki tuotteet on aina olleet todella hyvälaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan. Olen yksin asuva 36-vuotias nainen. Inhoan kaupassa käyntiä. Lähelläni on neljä kauppaa, mutta tilaan vähän vajaa 2 viikon välein n. 3 km päässä olevasta isosta marketista kotiinkuljetuksen. Isommassa kaupassa hinnat ovat halvemmat, eli kuljetuksen hinta kompensoituu osittain sillä. Ja osittain sillä, että kauppalista on suunniteltu, eikä tule heräteostoksia. Sen osan, joka ylittää vaihtoehtoiset lähikauppaostokset, maksan mielelläni, koska kotiin tilaaminen säästää hermojani, aikaani, voimiani ja sään armoilla olemiselta. En myöskään jaksaisi kantaa kotiin kerralla niin paljon kuin mitä tilaan netistä. Ja kaikki tuotteet on aina olleet todella hyvälaatuisia.
Jatkan, että lähikaupassa joutuisin käymään ainakin kolmesti siinä ajassa kuin mitä kotiinkuljetusten väli on. Jos jokaisella kolmella kauppakerralla tarttuisi mukaan vaikkapa parin euron heräteostos, niin oltaisiin jo aika lähellä samaa summaa kuin mitä keräilyn ja kotiinkuljetuksen hinta on.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla provoa aloitus vaan. Miksi kotiinkuljetussa tuotaisiin huonolaatuisia tuotteita?
Huonolaatuiset ja päiväyksen takarajaa lähentelevät tuotteet tappaisivat bisnesidean eka tilaukseen.
Ap hakee kaupasta ne jämät.
Olen kroonisesti sairas, mies taas vihaa kauppoja. Tämä on helppo ja ihanan stressitön tapa olla itsenäinen, vaikka muuten elämä ei aina kuljekaan helposti kohdallani.
Uskon, että monet vanhukset ja sairaat käyttävät palvelua. Itsekin välillä tilaan sukulaistädille ostokset, kun hän ei jostain syystä pääse/halua kauppaan.
Mielenkiintoisempi otsikko olisi "Kuka näitä miehen kotiinkuljetuksia tilaa?"