Keittiöön pelkkiä alakaappeja?
Onko kukaan tehnyt tollasta ratkaisua isoon keittiöön, johon tarvitaan paljon säilytystilaa? Meillä iso tyhjä tila, jonne tulossa olkkari ja keittiö, ja mua houkuttaisi toi, koska yläkaapit on aina niin rumia ja kerää pölyä. En vaan osaa miettiä, saisiko kaiken mahtumaan noin. Ideaalitilanteessa haluaisin jääkaapinkin alatasoon...
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:47"]
Joo siis en haluaisi edes korkeita kaappeja, vaan pelkästään matalia elementtejä. Tilaa olisi varmasti myös saarekkeelle, mutta mulla on kyllä keittiökamaa mielestäni TOSI paljon...
ap
[/quote]
Sitten kannattaa ainakin varata budjettia siihen suunnitteluun ja etsiä joku todella pätevä ammattilainen. Toimivuus on kuitenkin tärkein asia keittiössä, nätti keittiö jota on hankala käyttää ei todellakaan tyydytä lopulta ketään.
Yritän laskeskella suunnillen: Mulla taitaa nyt olla ruokatarvikkeille kuusi kaappia (! ihan mieletön määrä), astioille ja epämääräisille jutuille viisi kaappia ja neljä isoa laatikkoa. Lisäksi on jääkaappipakastin, siivouskomero (sen voisi sijoittaa muualle kuin keittiöön), pesukone (45 cm) ja kaksi allaskaappia. Roskikset ovat itsenäisiä poljinroskiksia, ja ne ovat musta paljon kätevämmät kuin kaapissa oleva roskis. Et näin... Pitäis tosta nyt laskea, montako elementtiä tulisi. Ihan järkyttävät määrät...
Onhan niitä pöytätasosta nousevia pistorasioita olemassa. Toinen vaihtoehto olisi myös laittaa pöytätasoon sinne takareunaan. Entäs aina kätevä kuivauskaappi?
Mikä vika yläkaapeissa on ? Perinteinen tilaa säästävä siisti ratkaisu. Me remontoimme keittiön tällä perinteisellä tyylillä, alakaappeihin halusin vetolaatikot. Saareketta en halunnut, on mielestäni muotijuttu, joka ei toimi kaikissa asunnoissa.
En haluaisi "katkaista" tilaa, kun huone on aika korkea (ei kuitenkaan niin korkea, että saisi esim. parven tms.), siksi haluaisin yläkaapittoman keittiön. Toisaalta olen lähes varma siitä, että mies ei suostu lattianrajassa olevaan jääkaappiin, joten ideani taitaa olla kuolleen syntynyt...
ap
Meillä on alakaapit, sitten työtasot/tiskipöytä joiden takana laattaseinä ja siitä alkaa yläkaapit ja ne ulottuvat aivan kattoon asti. En halunnut yläkaappien päälle sitä "pölynkeräystilaa", joka on yleisesti suositumpi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:12"]
Meillä on alakaapit, sitten työtasot/tiskipöytä joiden takana laattaseinä ja siitä alkaa yläkaapit ja ne ulottuvat aivan kattoon asti. En halunnut yläkaappien päälle sitä "pölynkeräystilaa", joka on yleisesti suositumpi.
[/quote]
No näin just ja näin meillä on nyt, kun huonekorkeus on 2,70, mutta joudun käytännössä kiipeämään tuolille aina, kun haluan niistä ylimmistä kaapeista jotain. Uudessa paikassa huoekorkeus on paljon isompi, niin että kattoon asti ulottuvissa ei olisi mitään järkeä; tarvitsisin tikkaat tai sitten mun pitäisi laittaa tuoli pöydälle...
ap
Laita ollkariin vitriinit ja niihin astiastot ja lasit jne