Ketään ulkomailla asuvaa paikalla? Mitä kivaa oot tänään tehnyt?
Kommentit (53)
Ihan normaali työpäivä Amsterdamissa. Etänä teen kotoa. Aamulla kävin kävelyllä mutta en kaukana kun tuulee ihan hitosti. Työpäivän aikana tässä pessyt pyykit, ja nyt lounaalla luen ka kk aa internetistä. Seiskaan asti on puheluja/palavereja niin eipä illallakaan iltakävelya kummempaa tulle tehtyä. Huomenna pidän lyhemmän päivän kun tullut pitkiä iltoja.
Töissä olen. Nyt alkoi minulle aivan ylipitkä lounasaika, jonka takia olen kotona vasta herratiäs milloin. Tänään olen laittanut lapsille eväät ja tarjonnut aamupalat, matkattu junalla kouluun ja töihin.
Keli on suomalaista kevätlämpöä, mutta kovin harmaata ja sateista vielä. Viikonloppuna varmaan mennään yhdessä perheen kanssa tapaamaan ystäväperhettä ja ehkä koukataan käymään jossain kulttuuririennossa kotimatkalla. Aika pirun tavallista siis.
Niin, ja Alankomaissa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun Saksassa Baijerissa. Yliopistosta lomaa tällä hetkellä. Olen katsellut telkkarista Heroes tv-sarjaa koko aamun. Ulkona on karsea ilma, tuulee ja sataa.
Samanlainen sää ainakin Helsingissä.
Kävin aamulla tunnin lenkillä, (myrskystä huolimatta), nukuin hiukan, soittelin lapsen opettajan kanssa, soittelin lapsen kanssa kun hänellä oli ruokatauko, söin lounaaksi ruisleipää ja salaattia (tänään tarvitsee kokata vasta illalla), järjestelin kotia, tein tilauksen Amazonista, laitoin pyykkikoneen päälle, järjestelin työpapereita ja soitin pari työpuhelua, imuroin, katselin taas työjuttuja ja yritin keskittyä niihin (en oikein pystynyt, päätin siirtää huomiseksi), katsoin hiukan Netflixiä ja lajittelin samalla pyykkiä.
Äiti Saksasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa vielä sängyssä palstailemassa. Kohta kahvia. Aion käydä Lidlissä ja pitää ladata sähköä tikulle jossain kioskissa. Kevät on aikaisessa. Viime viikolla näin ekat mehiläiset ja perhoset.
Mitä tarkoittaa "ladata sähköä tikulle jossain kioskissa"? Siis ei hajuakaan mitä tämä edes voisi olla :D.
Prepaid sähköä. Eli pitää maksaa ennakkoon. Ja Britanniassa kun ollaan, niin systeemi on niin vanhanaikainen, ettei voi maksaa netissä.
Heh, mun entisellä live in landladylla oli kanssa tuo systeemi kuuman veden kanssa. Mulla meinas kyllä silmät pudota päästä kun ekan kerran kuulin, että meillä on sitten tämmoinen tikku ja siihen sitten ladataan aina kymmenen puntaa kerrallaan, jotta saadaan kuumaa vettä. Oli kyllä tosi 'kiva' kun ne ladatut rahat saattoivat loppua kesken suihkun ja vesi muuttui jääkylmäksi. Muistan kun shampoo päässä joskus jouduin lähteen kiskalle lataan tuota, kun vuokranantaja ei ollut pitänyt huolta siitä, että tuolla on rahaa. Oli hänen omasta mielestään kuulemma todella kätevä systeemi...
Koronan kanssa kipeänä kotona. Eipä täällä tule tehtyä muuta kuin maattua sohvalla kuuman mehun kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
3: Onpas sinulla kurjaa siellä Milanossa. Onneksi Suomessa on erilaista.
Asumme 150km Milanosta etelään ja täällä on ihan mukavaa.
Mittari näyttää 13 astetta ja aurinko paistaa joten pihalla tarkenee jo istuskella. Remppaa tehdään parhaillaan tässä vanhassa talossamme. Pitäisi käydä puutarhamyymälässä hakemassa siemeniä ja laittaa jo kasvimaalle, sieltä ne sitten aikanaan lähtee nousemaan:) Illalla mennään lähikylään ravintolaan syömään jotain hyvää. Huomenna on omalla kylällä markkinat ja ostetaan viikonlopun eväät torilta. La dolce vita
Vierailija kirjoitti:
Juttelin puutarhurin kanssa, ja totesimme että jasmiinissa on nuppuja ja munakoisot eivät ole vielä kypsiä poimittavaksi. Hän oli varjossa korkean palmun varjossa, täällä on 23 C päivällä tosi kylmä
Persian lahden rannikolla, näen yläkerran ikkunasta nuo isot jahdit, Persianlahdella ollaan.
Meillä Aurinkorannikolla jasmiini jo kukkii ja tuoksuu voimakkaasti! Appelsiinit ja sitruunat olen no kerännyt puista, lime ei vielä tuota hedelmiä, kun vasta istutettiin se keväällä. Ensi viikolla istutetaan mango- ja papayapuu, saadaanpahan tulevaisuudessa niitäkin hedelmiä omalta pihalta. Passion-hedelmiä kesällä jo riittääkin vaikka muille jakaa.
Ammuin mustan miehen. Täällä Etelä-Afrikassa täysin laillista, kunhan tekee pienen lahjoituksen uhrin perheelle. Nyt äijäparan vaimolla ja kuudella lapsella riittää maittavaa hirssivelliä koko loppuviikoksi.
Vastauksia lukiessa tulee mieleen että ihminen voi lähteä Suomesta mutta Suomi ei lähde ihmisestä.
Avauksessa kysyttiin että "mitä kivaa olet tehnyt" ja porukka vain valittaa.
Olen antanut tyttärilleni hyvää huomenta halin, kivoin asia tänään tähän mennessä. Yhteinen aamupala neitien kanssa on hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksia lukiessa tulee mieleen että ihminen voi lähteä Suomesta mutta Suomi ei lähde ihmisestä.
Avauksessa kysyttiin että "mitä kivaa olet tehnyt" ja porukka vain valittaa.Olen antanut tyttärilleni hyvää huomenta halin, kivoin asia tänään tähän mennessä. Yhteinen aamupala neitien kanssa on hyvänä kakkosena.
Minä en valittanut mitään. Eikä minulla yleensä olekaan mitään valittamista, elämäni muuttui kaikin tavoin paremmaksi Suomesta pois muutettuani.
Se vaan on niin, että jos suomalaiselle erehtyy kehumaan omaa elämäänsä joko livenä tai vaikka tällä palstalla, niin kuraa yleensä tulee niskaan.
Heräsin tänään klo 6 ja tuntia sen jälkeen olin matkalla sähköjunassa pitämään huolta neljännesosaksi-suomalaisesta lapsenlapsesta kun oli kuumeessa. Olen aika tuore eläkeläinen Saksassa eikä käsittääkseni elämäni täällä juuri eroa siitä, mitä tekisin Suomessa mummina. Kivempi ilma täällä kyllä on, tässä keskellä Saksaa tänään 12 astetta eikä mitään pahoja yllätyksiä. Ne hirmumyrskytkin oli muualla. Krookukset jo kukkii ja ensimmäiset vähän suojassa kasvaneet kirsikkapuut. Olen kahvilassa johon tarvittiin joko coronasta parantuneen todistus, tai 3 rokotusta, tai 2 rokotusta plus todistus (ei vanhempi kuin 24 tuntia) mutta kun näitä seuraa, tässä selaan tätä puhelinta ja odotan kaveriani kaffelle ja kakulle (tai myöhästyneelle brunchille, mitä nyt meidän tekee mieli) ja kaikki on hyvin.
Hyvää viikonloppua!
Aurinkorannikko. Kaivan kukkiin ja mehiläisiin rahaa, että pääsen töihin. Töötit pitää saada pian. Ei niin hienoa täälläkään elämä.