Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään ulkomailla asuvaa paikalla? Mitä kivaa oot tänään tehnyt?

Vierailija
16.02.2022 |

Kerro missä olet!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanut aurinkoa biitsillä. :) :)

Vierailija
2/53 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään ihan täällä Suomessa joten tämä linkki ei kyllä ole minua varten. 

Mutta olen kurkistellut blogini tietoja ja se on vähän niin kuin asuisi ulkomailla kun ympäri maapalloa blogiin on tullut porukkaa... ihan sama siis missä asuu... ja olen kirjoittanut sitä enkuksi en vain noiden ulkomaalaisten mahdollisten tirkistelijöiden vuoksi vaan siksi, että edes tuota vähäistä kielitaitoa tulisi ylläpidettyä...

Olen piirtänyt tussitöitä ja kohta 'väritän' ne... tulin vaan tänne vähän pitämään breikkiä ja olin tuossa keittokirja selkokielellä ketjussa ja olen ihan kauhuissani kun tänne palstalle on tullut hirveä määrä jotain täysiä besserwissereitä... ei tuntunut normaalilta... Olisko sieltä ulkomailta antaa joku hyvä resepti? Minä tein marjapuuroa ja se on varsinaista köyhän herkkua... ja ihan selkokielinen ohje mannaryynipaketin kyljessä... ainakin täällä Suomessa... onko siellä edes pakastepuolukoita missä asut jossain ulkomailla?

Kävelin kamalassa räntäsateessa... ja on niin liukasta että tuskin uskaltaa askeltakaan ottaa... jäätä kaikki tiet... toista kertaa en halua murtaa rannetta... eikä jalkamurtumakaan olisi yhtään kiva...

Hejdå!!! ja terveisin,

Nimimerkki: paintersgallery.blogspot.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista ulkomailla asumisessa on? Ilmeisesti tarkoitat vakituista asumista. Samoja asioita täällä tehdään kuin Suomessa. Käyn töissä, siivoan kylppärin, vien roskapussin ulos ja kinaan mieheni kanssa. Ulkomailla asuessa tehdään samat perusasiat kuin Suomessa. Täällä (Milanossa) on tietysti erilaista kuin Suomessa mutta toisaalta Suomen lapissa ja Helsingissäkin on erilaista. Olin asunut kuukauden Italiassa kun arki alkoi olla yhtä puuduttavaa kuin Suomessa. Ilmatkin ovat paremmat Suomessa suurimman osan vuotta. Täällä on kesällä hiton kuuma, ulkona ei voi olla kuin lyhyen aikaa kerrallaan. Talvella on lokakuusta huhtikuulle kylmän kostea ilma, joka käy luihin ja ytimiin. 

Tänään olen töissä vetoisessa ja kosteassa toimistossa kolmikerrospukeutuneena. Huomisesta alkaen olen taas viikon etätöissä kotona, jossa on vielä kosteampaa. Onneksi menemme viikonloppuna anopille kylään ja hänellä on hyvä keskuslämmitys. Matka on vain ikävän pitkä, lähes 200 km tylsää maisemaa. 

Vierailija
4/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakaissut terassit; siitepölykausi parhaimmillaan.

Sen jälkeen juonut pihalla kupillisen kahvia kauniista, aurinkoisesta säästä nauttien; terassilla lämpömittari näytti varjossa jo heti aamusta +24 astetta.

Olin muutaman päivän reissussa; nyt rupean purkamamaan kassia.

Illaksi sitten töihin.

Vierailija
5/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rapakon toisella puolella kello on vasta 4:05 aamulla. Heräsin huonosti nukutun yön jälkeen aivan liian aikaisin. Tämän päivän tekeminen on vielä vähissä. Pesin hampaat, avasin läppärin ja nyt palstailen av:llä. Mietin päivän tehtävälistaa.

Vierailija
6/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Onpas sinulla kurjaa siellä Milanossa. Onneksi Suomessa on erilaista. 

Vierailija
7/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3: Onpas sinulla kurjaa siellä Milanossa. Onneksi Suomessa on erilaista. 

Aivan. Minun unelma asua Roomassa, ei tule toteutumaan  mutta haaveilla voi, sai kolhun kun luin että asunnot ja työpaikka on kylmiä.

Asuin Espanjassa ja se kylmyys ,mikä menee luuytimeen on kamala. 

Jään tänne Tukholmaan , vaikka täällä on suuret ongelmat! Siitä syystä haluiaisin vielä kerran löytää sen oman turvallisen pesän ulkomailta. 

Vierailija
8/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä vielä ole ehtinyt mitään erityisen kivaa tehdä, join kahvia ja selailin nettikaupasta suomalaisia lankoja. Villapaitaa pitäisi päästä tekemään :).

Vierailija
9/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saksassa Baijerissa. Yliopistosta lomaa tällä hetkellä. Olen katsellut telkkarista Heroes tv-sarjaa koko aamun. Ulkona on karsea ilma, tuulee ja sataa.

Vierailija
10/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä mitään erityisen kivaa ehtinyt tehdä täällä Marbellassa. Heräilin kaikessa rauhassa, kuuntelin äänikirjaa, söin aamiaista ja olen lukenut päivän lehdet ja tulin vilkaisemaan palstaa.

Kiva on vasta tulossa, lähdemme kohta golfkentälle ja pelin jälkeen syömme myöhäisen lounaan klubilla. Aurinko paistaa, lämpötila mukavat 18C varjossa, auringossa tulee hiki.

Vierailija
11/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai av:llä on joka hetki satoja ulkomailla asuvia kotirouvia 😆

Vierailija
12/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä erikoista ulkomailla asumisessa on? Ilmeisesti tarkoitat vakituista asumista. Samoja asioita täällä tehdään kuin Suomessa. Käyn töissä, siivoan kylppärin, vien roskapussin ulos ja kinaan mieheni kanssa. Ulkomailla asuessa tehdään samat perusasiat kuin Suomessa. Täällä (Milanossa) on tietysti erilaista kuin Suomessa mutta toisaalta Suomen lapissa ja Helsingissäkin on erilaista. Olin asunut kuukauden Italiassa kun arki alkoi olla yhtä puuduttavaa kuin Suomessa. Ilmatkin ovat paremmat Suomessa suurimman osan vuotta. Täällä on kesällä hiton kuuma, ulkona ei voi olla kuin lyhyen aikaa kerrallaan. Talvella on lokakuusta huhtikuulle kylmän kostea ilma, joka käy luihin ja ytimiin. 

Tänään olen töissä vetoisessa ja kosteassa toimistossa kolmikerrospukeutuneena. Huomisesta alkaen olen taas viikon etätöissä kotona, jossa on vielä kosteampaa. Onneksi menemme viikonloppuna anopille kylään ja hänellä on hyvä keskuslämmitys. Matka on vain ikävän pitkä, lähes 200 km tylsää maisemaa. 

Olen asunut oikeasti Milanossa ja siellä sataa paljon mutta lokakuussa ei todellakaan ole kylmä.

Vierailija
13/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvien joukossa myös työssäkäyviä....

Vierailija
14/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa vielä sängyssä palstailemassa. Kohta kahvia. Aion käydä Lidlissä ja pitää ladata sähköä tikulle jossain kioskissa. Kevät on aikaisessa. Viime viikolla näin ekat mehiläiset ja perhoset.

Vierailija
15/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai etteikö ulkomailla voi olla töissä? No minä tosin olen kotirouva, mutta ei se sinulta ole pois.

Vierailija
16/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo palannut Brysselistä Suomeen, mutta jos vielä olisin siellä, niin olisin vastannut aloitukseen: olen ollut töissä. Ihan samaa duunia kuin missä tahansa. 

Vierailija
17/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatella, voisitte todennäköisesti vaihtaa taloa, vaikkapa 100 M johonkin suuntaan siirtyen, tai muutaman kilometrin, ja muistelisit vanhana elämääsi aivan eri lailla.

Vierailija
18/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole mikään kotirouva. Sinkku 40v, en edes huolisi miestä enkä halua lapsia. Työ on sellaista että voin palstailla milloin vain. Ulkomailla asunut jo 12 vuotta.

Vierailija
19/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa vielä sängyssä palstailemassa. Kohta kahvia. Aion käydä Lidlissä ja pitää ladata sähköä tikulle jossain kioskissa. Kevät on aikaisessa. Viime viikolla näin ekat mehiläiset ja perhoset.

Mitä tarkoittaa "ladata sähköä tikulle jossain kioskissa"? Siis ei hajuakaan mitä tämä edes voisi olla :D.

Vierailija
20/53 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guten Morgen - terveiset Berliinistä. Täällä sataa ja tuulee siihen malliin ettei uskalla ulos lähteä. 3v:n kanssa tehtiin maja aamupalan jälkeen ja yritetään pysyä pois häiritsemästä etätöitä tekevää miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi