Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kirjaa olet lukenut tämän vuoden aikana?

Vierailija
30.06.2015 |

Nyt kun vuosi on puolessavälissä, on aika tarkastella kirjatilannetta. Itse olen lukenut tänä vuonna 62 kirjaa. Olisin voinut olla ahkerampikin, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähänkin määrään.

Montako kirjaa sinä olet lukenut tämän vuoden (tammikuu 2015-kesäkuu 2015) aikana?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo koskaan laskenut :D paljon luen kyllä.

Vierailija
22/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vain olen kokonaan lukenut, toinen on kesken. Sarjakuvakirjat jos lasketaan, niin sitten määrä on jotakuinkin 50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjaan ylös kaikki lukemani kirjat, joten helppo laskea: olen lukenut tänä vuonna 20 kirjaa. Lukeminen on mulle se rakkain harrastus, mutta nyt on melko vähän aikaa siihen käytettävänä, kun on kaksi pientä lasta.

Vierailija
24/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5. Kiinnostus lukemiseen tällä hetkellä nollissa. Tekemistä ja harrastuksia on enemmän kuin aikaa riittää. Eilen yritin lukea kolmatta kirjaa vähän eteen päin, toinen kun on sellainen juoneton, jonka voi jättää kesken.  Aion lukea tuon yhden kirjan maanantaihin mennessä, sisältää paljon historiaa paikasta, johon olen menossa. Luin ennen kirjoja parissa päivässä ja se oli mukavaa, mutta harrastukset vaihtuu. Nyt jos on kotona luppoaikaa, teen töitä, yritän joskus siivota tai puuhailen valokuvaamisen parissa.

Vierailija
25/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kirjoja lukeneet. Mikä on paras lukemasi kirja tänä vuonna?

Vierailija
26/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun 40-50. Kiireien kevät, ei ole ehtinyt lukea normaaliin tapaan.

Vierailija
27/45 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5. En ole ihan varma luinko kaikkia tämän vuoden aikana. Lukisin enemmänkin jos ehtisin

Vierailija
28/45 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:42"]

Suurin osa aikuisista ei lue tastusti vuodessa 10 kaunokirjallista kirjaa, jos pystyttäisiin rehellisesti se tutkimaan. Himolukijat täällä taas pröystäilee ja laittaa kaikki käyttöoppaatkin mukaan listaan. On eri asia tajuaako ja ymmärtääkö lukemastaan mitään.

[/quote]

On sitä tutkittu. Suomessa luetaan paljon, täällä käytetään ahkerasti kirjaston palveluita ja olemme ahkeraa kansaa lukemisen suhtene. Tuo 10 kirjaa vuodessa on jo ihan hyvä arvo. Sitten on meitä himolukijoita, jotka luemme paljon. Eikä se tarkoita, että se lukulista voisi koostua vain käyttöoppaista, akkareista ja niin ohuesta hömpästä, että itseäkin hävettää. Olen lukenut tänä vuonna 66 kirjaa, joista kolme on koirankasvatusoppaita ja yksi on Anni Polvan kirja (lukuhaaste). Ei nuo loput harlekiineja ole.

Olkaa siis ylpeitä, jokainen. Olemme ahkeraa lukukansaa. Lukekaa lapsillenne, se innostaa heitäkin lukemaan. Luetuttakaa lapsillanne vähintään 15 minuuttia päivässä, se tukee lukutaitoa. Innostakaa etenkin nuoria lukemaan ja lainamaan kirjoja. Käyttäkään kirjastopalveluita. Ja jos itse luette edes yhden kirjan tänä vuonna, niin voitte taputtaa itseänne selkään. Eikös se niin mene, lukeminen kannattaa aina! :)

[/quote]

Mä en kyllä tunne ketään joka lukisi kirjoja tai kävis kirjastossa. Ainoat kirjat meillä ollut pakolliset koulukirjat ja onko noi lukeneet niitä on vähän toinen juttu. 

Vierailija
29/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen paljon junassa ja minulla on luultavasti keskimääräistä nopeampi lukunopeus. Tuollainen perusdekkari menee kolmessa tunnissa, sisältäen välillä vessa- ja/tai evästauon. Yhdellä pitkällä junamatkalla menee 3-4 kirjaa edestakaisin, 300-400 sivuista kirjaa. Kyllä muistan myös mitä luin, joskaan en yksityiskohtia, kun esim. nimiä olen huono muistamaan yleensäkään. 

Vierailija
30/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kirjaa, mutta muutama sata kirjaa vuodessa, jos esim. kaikki elämäntaito-oppaat, harrastekirjat ja ammattikirjallisuus lasketaan romaaneiden lisäksi. Lukeminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

Vierailija
31/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:08"]

Nyt kun vuosi on puolessavälissä, on aika tarkastella kirjatilannetta. Itse olen lukenut tänä vuonna 62 kirjaa. Olisin voinut olla ahkerampikin, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähänkin määrään.

Montako kirjaa sinä olet lukenut tämän vuoden (tammikuu 2015-kesäkuu 2015) aikana?

[/quote]luetko kirjan päivässä vai muutaman tunnin päivässä? Mikä on siis tahtisi. 2 kirjaa per viikko vähintään?

Vierailija
32/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hömpää ja Roopen taskareita lukee kymmenittäin. Väitän ettei vakavasti otettavaa kirjallisuutta pysty lukemaan kymmenittäin muutamassa kuukaudessa? Kyllähän te nukutte ja käytte töissä tai elätte muutakin elämää. Itse luin Karamazovin veljeksiä tammikuusta kesäkuuhun ja oli n. 1000 sivuinen. Sitä kirjaa ei voi edes juosten kusten lukea, on niin ajatuksia herättävää ja upeaa kerrontaa. Liäksi luin Ystäväni Rasputin romaanin (hyvä!) ja nyt on luvun alla pari kirjaa. Lapsen kanssa touhuilen mieluummin lomalla kuin olen nenä kiinni kirjassa koko ajan. Jos olisin sinkku, lukutahti voisi olla eri.

Vierailija
33/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, en ole tainnut lukea tänä vuonna yhtään kirjaa. Korkeintaan yhden, jos sitäkään. En jaksa keskittyä lukemiseen, kun viihdyn koneen ääressä liian hyvin. Muutenkin luen nykyään tosi harvoin, ehkä 1–3 kirjaa vuodessa. Enkä ole edes lukihäiriöinen tai muuten erityisen huono lukemaan. Laiskako vain?

Vierailija
34/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aikuisista ei lue tastusti vuodessa 10 kaunokirjallista kirjaa, jos pystyttäisiin rehellisesti se tutkimaan. Himolukijat täällä taas pröystäilee ja laittaa kaikki käyttöoppaatkin mukaan listaan. On eri asia tajuaako ja ymmärtääkö lukemastaan mitään.

Vierailija
35/45 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa lukua en tiedä mutta varmaan noin 100. (N 500sivun kirjoihin menee n3 päivää mutta ohuet menee päivässä.) Luen paljon. Opin lukemaan 6 vuotiaana, ennen kuin menin kouluun siis. Lukeminen on ehdottomasti harrastus "number UNO". 

Vierailija
36/45 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2015 aikana luin 177 kirjaa.

T. Ap

Vierailija
37/45 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tajunnut laskea. Mutta täytyypä laskea montako tulee vuoden aikana luettua. Kiva idea, luen kyllä paljon :)

Vierailija
38/45 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään, siis viime vuonna. terv. lähes valmistunut yliopisto-opiskelija

Vierailija
39/45 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu taskukija aina vessassa. Sitä tulee lueskeltua.. Niitä menee oari viikossa.

Vierailija
40/45 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille innokkaille laskijoille goodreadsia, mä seuraan sitä kautta mun lukemisia ja kirjoja.

Sieltä näen jokaisen vuoden kirjat, ja esim. shelf toiminnalla saan järjesteltyä kirjoja.

Sinne voi laittaa täysin yksityisenkin profiilin, jos ei halua siitä mitään sosiaalista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan