Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko unohtaneet asioita joita kuvittelitte muistavanne ikuisesti?

Vierailija
16.02.2022 |

Minä olen. En esimerkiksi muista miten ja milloin tapasin nykyisen aviomieheni ensimmäistä kertaa, tai miten aloimme aikoinaan seurustella. Pitää vissiin kysyä häneltä jos hän muistaa.
En myöskään muista ensimmäisestä yhdynnästäni paljon mitään. Vain sen kenen kanssa se tapahtui. Se ei jäänyt siihen yhteen kertaan hänen kanssaan, ja jotain muistikuvia on missä ja miten olisin hänen kanssaan ollut, mutta kaikki tuntuvat siltä että olisivat olleet vasta niitä myöhempiä kertoja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikospoliisi astuu sisälle, luo nopean silmäyksen huoneeseen ja kysyy sitten: Missä olit viime vuoden lokakuun 21. päivänä kello 18.07? Tä?

Frendien Monica eli Courteney Cox on sanonut haastattelussa, ettei muista Frendien kuvauksista mitään. Muistaa toki olleensa siellä mutta ei muista tarkemmin eri tilanteista tai päivistä. Kuulostaa jotenkin pelottavalta. Toisaalta, onhan kuvaustahtikin voinut olla todella hurja. Mutta silti.

Vierailija
22/25 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään muista yhden nuoruuden rakastettuni nimeä. Markku, Markus tai Marko. Kun sukunimi on vielä Mäkelä, Mäkinen, Mäkeläinen, Mäkipää tai Mäki, niin mahdotonta googlatakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää syitä, miksi halusin erota entisestä miehestäni ja miksi minun oli paha olla hänen kanssaan, muistan vain tämän hetkisen järjettömän ikävän.

Vierailija
24/25 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen pitänyt säännöllisesti päiväkirjaa nuoruudesta asti, joten suurin osa asioista on sinne tallennettu. Ensimmäisen ulkomaan matkani olin kirjoittanut vielä tosi pikkutarkasti, ja nyt kun luin sitä joku 30 vuotta myöhemmin, en olisi muistanut matkasta yhtään mitään ilman tarkkoja päiväkirjamerkintöjä.

Sen sijaan ihmisten nimet tuppaa unohtumaan. Onneksi samassa työpaikassa on työkaveri, jonka kanssa olimme myös edellisessä työpaikassa yhdessä. Yhdessä muistelemme silloin tälloin edellisen työpaikan henkilöitten nimiä. Yleensä toinen muistaa etunimen ja toinen sukunimen. Ja hän on minua 15 vuotta nuorempi.

Vierailija
25/25 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli melkein 20 vuotta sitten.

Nyt tajusin, etten enää muista hänen nauruaan 😔

Aww. Muistaisit kyllä jos kuulisit. Sillä olin aika pieni kun isoisäni kuoli, enkä ole aikoihin enää muistanut hänen ääntään. Muistan vaan että hän tykkäsi laulaa ja soittaa harmonikkaa.

No, yks päivä kun töistä ikivanhalle radiolleni tuli tunnit täyteen niin kysyin äidiltäni, löytyykö hänen varastostaan jotain vanhaa radiota. Sieltä löytyi joku vanha 80-luvun mankkari, jossa oli oikein joku kasettikin vielä sisällä. Ei mitään muistikuvaa kenen se on joskus ollut, mutta sen otin ja vein töihin. Uteliaisuuttani sitten kuuntelin kuulokkeillani myös sitä kasettia ja kun sieltä alkoi pappani laulanta, HETI tunnistin hänet. Tuo on mun pappa! Kun kuulin hänen lauluäänen, muistin samantien myös hänen puheäänen ja naurunsa. Joten nyt muistan ne ainakin jonkun aikaa vielä. Tylysti heitin sen kasetin kuuntelun jälkeen roskiin, koska en tavallaan haluakaan enää muistaa ihan kaikkea. Tulee vaan ikävämpi olo. Sillä tavalla kai on tarkoitettu. Ei me kestettäis jos me muistettais kaikki..