Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin minimalismiryhmän jäsenet ovat täysin obsessoituneita

Vierailija
16.02.2022 |

Yksi miettii, konmarittaisiko verhot pois, ja toinen, että pärjäisikö sitä yhdellä astialla, josta joisi ja söisi.

Nuo miettii päivittäin tavaraa melkein enemmän kuin hamstraajat :D

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä alun karsimisvaiheessa varmasti pitääkin käyttää aikaa ja energiaa omien tavaroidensa pohtimiseen. Toivottavasti sen jälkeen ei tarvitse asiaa juuri miettiä. Oli tavaraa vähän tai paljon, oleellista on mielestäni se, kuinka kiintynyt niihin on ja miten eettisesti tavarat on tuotettu.

Monilla tuntuu jatkuvan tuo "karsimisvaihe" vuosikausia.

Jep. Ja osalla se jää päälle ja vielä siinä luostarimaisesti sisustetussa kämpässä mietitään, mitä voisi vähästä vähentää. Ei jotenkin ymmärretä, että tämä on sopivasti, enää ei tarvitse tavaraa miettiä.

Vierailija
22/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä alun karsimisvaiheessa varmasti pitääkin käyttää aikaa ja energiaa omien tavaroidensa pohtimiseen. Toivottavasti sen jälkeen ei tarvitse asiaa juuri miettiä. Oli tavaraa vähän tai paljon, oleellista on mielestäni se, kuinka kiintynyt niihin on ja miten eettisesti tavarat on tuotettu.

Monilla tuntuu jatkuvan tuo "karsimisvaihe" vuosikausia.

Jep. Ja osalla se jää päälle ja vielä siinä luostarimaisesti sisustetussa kämpässä mietitään, mitä voisi vähästä vähentää. Ei jotenkin ymmärretä, että tämä on sopivasti, enää ei tarvitse tavaraa miettiä.

Itse raivaan talon läpi kerran vuodessa (menee noin viikko, kun käy vähän läpi joka päivä), pidän kirppiksen ja sen enempää en tavaraa mieti. Tavaraa on näin juuri sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.

Hamstraajat pitävät minua minimalistina, kun kotini on siisti ja tavarat paikoillaan ja järjestyksessä, mutta konmarittajien mielestä mulla on varmasti liikaa roinaa, kun omistan viherkasveja, kirjoja, levyjä, taidetta ja kaikkea "turhaa". En kyllä totta puhuen ymmärrä kumpaakaan ääripäätä, mutta eipä kai tarvitsekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän