Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko luottaa siihen että yli 70-vuotiaat vanhempani pärjäävät elämänsä loppuun asti kodissaan?

Vierailija
16.02.2022 |

Toisella heistä on paljon sairauksia ja toisella ei mitään. Molemmilla ajokortit. Asuvat maaseudulla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään. Kun ikää on riittävästi kunnon heikennettyä ei tarvita kuin yksi kaatuminen lonkkamurtumineen, niin siitä saattaa seurata vuodeosastohoito pitkäksi aikaa, ehkä hamaan loppuun saakka.

Vierailija
2/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se sellainen että siellä pääsee huonojalkainen tai apuvälineillä/pyörätuolilla liikkuva vanhus paikasta toiseen, esim wc:hen ja suihkuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään voi. Ihme kysymys. Mitä vaan voi sattua kennelle vaan.

Vierailija
4/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

Vierailija
5/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se sellainen että siellä pääsee huonojalkainen tai apuvälineillä/pyörätuolilla liikkuva vanhus paikasta toiseen, esim wc:hen ja suihkuun?

Tai ylipäänsä ulos.

Vierailija
6/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö tulit moista vakuuttelua etsimään?

Vierailija
7/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin he voivat vaan fyysisesti niin hyvin että ajattelen onko meno samaa loppuun asti. Esim isäni äiti eli kodissaan kuolemaansa asti. eli 93-vuotiaaksi. t.ap

Vierailija
8/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jos toinen saa muistisairauden ja toinen aivoinfarktin jonka seurauksena halvauksen, niin se oli siinä kotona pärjääminen.

Vierailija
9/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi, onpa typerä kysymys.

Vierailija
10/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä, että jos tulee vaivoja niin kunta tuo kyllä ruokaa ja hoitopalveluita, mutta eri asia kuka pitää pihasta huolta yms. remontti vaativista töistä. ja voihan ne tietty sisällä olla jos vaikka lumia ei pystyisikään luomaan.

Vierailija
11/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaat ovat hankalia. Öljylämmitys on hankalaa, pihatyöt ovat hankalia. Kuin toinen kuolee on yksinään hankalaa, jos naapurit ovat kaukana.

Lumityöt ovat hankalia.

Vierailija
12/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin he voivat vaan fyysisesti niin hyvin että ajattelen onko meno samaa loppuun asti. Esim isäni äiti eli kodissaan kuolemaansa asti. eli 93-vuotiaaksi. t.ap

Joa joku on 40-vuotiaana hyvässä kunnossa, niin kuvitteletko että se sitten elää loppuelämänsä kotona ilman ongelmia? Ongelmia voi tulla ihan missä iässä tahansa.

Vierailija
13/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää jos toinen saa muistisairauden ja toinen aivoinfarktin jonka seurauksena halvauksen, niin se oli siinä kotona pärjääminen.

Kyllä sitä ihmistä pidetään omassa kotonaan yllättävänkin huonokuntoisena ja pitkälle muistisairaana. Kotihoito jäy muutaman minuutin vilkaisun tekemässä muutaman kerran vuorokaudessa ja loppuajan olet yksin. Tai yhtä vanha omainen ”hoitaa” jaksamisen äärirajoilla puolisoaan.

Vierailija
14/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinusta taida vastuunottajaksi noin tyhmällä kysymyksellä.

Vierailija
15/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää sen ajan kun pärjää. Yleensä maaseudulla on pikkukaupunki tai kirkonkylä, josta saa rivitalon /muun asunnon lähempää kauppaa yms, jos entisessä ei pärjää. Ja on apuvälineitä, pyörätuoli, rollaattori. Yhdeltä naapurilta meni useaan kertaan eri raajat kun kaatuili ja liukasteli, mutta jumppasi ja veti rollaattorilla. Menee nuoremmiltakin osia joskus, toivottavasti ei. 

Vierailija
16/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet muistisairaat elävät kotonaan,ainakin siihen asti kun pystyvät vessassa käymään ite.

Vierailija
17/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Kenellä on noin vanhoja vanhempia? Itse menetin äitini hänen ollessaan 54 vuotta ja isäni 65 vuotiaana. Itse olen nyt 41 vuotta. Mitä rohtoja teidän vanhemmat oikein syövät!?

Vierailija
18/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tarvitsevat jo nyt apua säännöllisesti. Monet eivät kehtaa sitä sanoa.

Vierailija
19/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Kenellä on noin vanhoja vanhempia? Itse menetin äitini hänen ollessaan 54 vuotta ja isäni 65 vuotiaana. Itse olen nyt 41 vuotta. Mitä rohtoja teidän vanhemmat oikein syövät!?

Oliko sun vanhempasi juoppoja vai miksi kuolivat noin kauan ennen keskimääräistä elinikää?

Vierailija
20/32 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portaat ovat hankalia. Öljylämmitys on hankalaa, pihatyöt ovat hankalia. Kuin toinen kuolee on yksinään hankalaa, jos naapurit ovat kaukana.

Lumityöt ovat hankalia.

Mitä hankalaa on öljylämmityksessä?

Ei minulla ole ollut mitään vaikeuksia, jos osaa öljyä tilata.

Huoltomiestä olen tarvinnut kerran 25 v aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän