Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hissipuheen pitäminen työhaastattelun lopussa

Vierailija
16.02.2022 |

Onko muita, joista hissipuheen pitäminen työhaastattelun lopuksi tuntuu vähän turhalta? Eikö työnantajan pitäisi työhaastattelun aikana kyetä kuulemansa perusteella käsitys siitä, onko hakija tehtävään soveltuva vai ei?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkahissi?

Vierailija
2/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suomalaiset osaa pitää hissipuheita, mikä se edes on. Pääasia on että hissi kulkee ylimpään kerrokseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu HIRVEÄLTÄ ja kiusalliselta. Olen yli 40 ja ekaa kertaa elämässä työtön. Nyt useassa haastattelussa on kysytty ikäänkuin viimeisenä kysymyksenä tää hissipuhe. Eli pyydetty suoraan ”kerro meille sun hissipuhe” tai sit ”kerro minuutissa miksi pitäisi valita just sut”

Mun ikäluokka on kasvatettu just nöyräksi ja vaatimattomaksi ja tuntuu ihan hirveältä tehdä tuo hissipuhe!

Vierailija
4/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että haastattelun aluksi on syytä vapaamuotoisesti kertoa miksi mielestään on tehtävään sopiva. Haastattelun lopussa saman tekeminen uudelleen tuntuu jo turhanpäiväiseltä toistelulta.

Haastattelun lopuksi työnantajan olettaisi hakijan tenttaamisen sijaan jo vuorostaan kertovan syitä sille miksi yritykseen kannattaisi tulla töihin, jos paikkaa hakijalle tullaan tarjoamaan. Näin ei vain tunnu ikinä työhaastatteluissa tapahtuvan.

Olisi paljon helpompaa innostua mahdollisesta uudesta työstä, jos työnantaja kertoisi vastavuoroisesti edes pari syytä sille, miksi tähän kelkkaan kannattaisi hypätä.

Vierailija
5/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Kerrot mitä osaamista sinulla olisi tarjota, mitä tehtävässä vaadittuja taitoja. Siinä se.

Vierailija
6/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitus on juuri nähdä miten kokelas pärjää kiusallisessa ja paineikkaassa tehtävässä. 

Vierailija
7/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan. Mistä tuo nimi tulee?

Vierailija
8/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hissipuhe? Suomalaisethan on hississä täysiä tuppisuita.

Vierailija
9/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä puheita hisseissä, korkeintaan päästän hiljaisen agentin liikkeelle, ja se saa työhaastattelussakin riittää.

Vierailija
10/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tarkoitus on juuri nähdä miten kokelas pärjää kiusallisessa ja paineikkaassa tehtävässä. 

Ihan kuin se tilanne ei olisi jo ennestään kiusallinen ja paineikas. Ellei haastattelija ole ystävällinen.

Vierailija
11/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissipuhe tarkoittaa alle minuutin mittaista mainos- ja myyntipuhetta itsestä. Nimi tulee siitä että sen voi esittää isolle pomolle hissimatkan aikana.

Vierailija
12/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä puheita hisseissä, korkeintaan päästän hiljaisen agentin liikkeelle, ja se saa työhaastattelussakin riittää.

Entä jos sanoo "selvä!" ja vie haastattelijat hissiin, alkaa puhua siellä että on ilmoja pidellyt. Sitten sanoo että tässä oli hissipuheeni.

Vierailija
13/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että haastattelun aluksi on syytä vapaamuotoisesti kertoa miksi mielestään on tehtävään sopiva. Haastattelun lopussa saman tekeminen uudelleen tuntuu jo turhanpäiväiseltä toistelulta.

Haastattelun lopuksi työnantajan olettaisi hakijan tenttaamisen sijaan jo vuorostaan kertovan syitä sille miksi yritykseen kannattaisi tulla töihin, jos paikkaa hakijalle tullaan tarjoamaan. Näin ei vain tunnu ikinä työhaastatteluissa tapahtuvan.

Olisi paljon helpompaa innostua mahdollisesta uudesta työstä, jos työnantaja kertoisi vastavuoroisesti edes pari syytä sille, miksi tähän kelkkaan kannattaisi hypätä.

Tai ainakin itse huomaan työhaastattelun aikana usein miettiväni sitä haluanko ihan oikeasti todella saada tämän työpaikan. Automaattisesti vastauksena haastattelukysymyksiin tietysti silti perustelen olevani tehtävään sopiva. Silti samaan aikaan mielessä pyörii se ajatus, etten tosiaan tiedä tästä paikasta tarpeeksi, jotta olisin varma haluanko sinne töihin.

Vierailija
14/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä kun kaikki ”amerikan paska” tulee suomeen. Sanoin kuin nyt kuulemma työn saa vain siten että linkedinissä postaa ja kommentoi, ei enää mikään hakemus ja cv riitä vaan pitää olla SOMEPÖHINÄÄ.

Kaipaan sitä aikaa kun lähetettiin cv ja hakemus ja haastattelu oli normaali ilman pelletemppuja.

Vierailija
15/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hississä hiljaa ja katselen varpaita. Lopuksi sanon "jaa, tää taitaa olla mun kerros... joo".

Vierailija
16/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hississä hiljaa ja katselen varpaita. Lopuksi sanon "jaa, tää taitaa olla mun kerros... joo".

Ai hitto kun kehtaisi esittää tuon fraasin siinä hetkessä kun sanotaan ”kerro meille sun hissipuhe?”.

Vierailija
17/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Kerrot mitä osaamista sinulla olisi tarjota, mitä tehtävässä vaadittuja taitoja. Siinä se.

Mutta jos olen jo edellisen tunnin esitellyt työnantajalle osaamistani. Hissipuhe-pyynnön tullessa käy silloin mielessä onko työnantajalla ollut haastattelun ajan vaikkua korvissa vai mistä ihmeestä on kyse.

Vierailija
18/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto kun kehtaisi esittää tuon fraasin siinä hetkessä kun sanotaan ”kerro meille sun hissipuhe?”.

Haluatko edes firmaan, jossa käytetään tuollaista kornia termiä kuin hissipuhe? 

Vierailija
19/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissipuhe tarkoittaa alle minuutin mittaista mainos- ja myyntipuhetta itsestä. Nimi tulee siitä että sen voi esittää isolle pomolle hissimatkan aikana.

Kuvittele tuo tapahtumassa todellisessa suomalaisessa hississä. Tuppautua ison pomon seuraan ja pitää mainospuhe itsestään. Hulluna pidettäisiin.

Vierailija
20/58 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan tapa mitata valmistautumisen tasoa ja varsinkin myyntityötä tekevissä töissä sinun tasoa yleisemmin. On aika huisia jos joku tituleeraa itseään b2b-myyjäksi, mutta sillä ei ole edes hissipuhetta itsestään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi