Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei pääse kauppaan kun ulkona on tuollainen jääkeli

Vierailija
16.02.2022 |

Eilen jo kaaduin ja satutin jakani

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuesteet, eli sellaiset kenkien päälle laitettavat kumilenkit, joissa nastat jäävät pohjan alle. En ole tänä talvena kertaakaan kaatunut.

Vierailija
2/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuesteet, eli sellaiset kenkien päälle laitettavat kumilenkit, joissa nastat jäävät pohjan alle. En ole tänä talvena kertaakaan kaatunut.

Mistä näitä saa? ja miten niitä pääsen kauppaan hakemaan nyt??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kävin pitkällä lenkillä, ei nastoja

Vierailija
4/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä saa? ja miten niitä pääsen kauppaan hakemaan nyt??

Kenkäkaupoista ja tavarataloista. Jos et pääse kauppaan, niin tilaa kotiin.

Vierailija
5/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä.

Vierailija
6/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalassa tietenkin jotkut ulkomaalaiset muotiluomukset jotka suunniteltu välimerenmaissa käytettäväksi.

Vierailija
7/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PiksiNirkka: Villasukat kenkien päälle. Pitää todella hyvin peilijäällä.

Vierailija
8/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kukaan liukastu kun kävelee varoen eikä kohkaa.

Vierailija
9/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen kalleimat 

-kotimainen mansikka

-hiekotushiekka

Vierailija
10/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PiksiNirkka: Villasukat kenkien päälle. Pitää todella hyvin peilijäällä.

En ymmärrä kuinka tämä voi toimia. Se lumi ja kosteushan jää sukkaan ja tekee siitä liukkaan.

Vierailija
11/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisat viimeiset sanat. Katsoin minäkin jalkoihini ja kiersin jäät ilman soraa, mutta sain kiertäjäkalvon repeämän käteeni. Se oli sekunnin murto-osa kun olin takamuksillani.

Vierailija
12/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaaduin eilen mäessä vaikka kävelin tosi varovasti. Ja nyt koko paikat kipeenä

Vierailija
13/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät.

Vierailija
14/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät varmaan yhden päivän ilman kaupassa käyntiä?

Vierailija
15/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät todellakin.

Vierailija
16/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pääset sinne kauppaan, osta nastakengät.

Vierailija
17/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ns. vararuokavarasto, eli paljon kuiva- ja tolkkimuonaa, sekä runsaasti pakasteita. Olen syksystä asti kartuttanut varastoa. Hankkinut aina tarjouksista useamman purkin "pahan päivän varalle". Nyt voin istua kotona, etätöissä, vaikka kesään asti, eikä ainakaan ruuan takia tarvitse läheä kaduille liukastelemaan.

Tänään kotikeittiössä valmistui lihapullat, ruskea kastike ja Mummon muusia. Jälkkäriksi vaniljajäätelöä, sulatettuja pakastemustikoita ja Jaffa keksi.

Vierailija
18/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviät varmaan yhden päivän ilman kaupassa käyntiä?

ja jäätkö sulaa huomenna??

Vierailija
19/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta nastakengät tai liukuesteet kenkiin.

niitä voi tilata vaikka netistä.

nastakenkien hyvä puoli on siinä, että ovat valmiiksi kiinni kengissä, huono puoli se, että ovat hyvin liukkaat sisätiloissa + tuhoavat aika helposti lattiat, jos ne jalassa kävelee sisätiloissa.

loukuesteet sikäli hyvät, että niitä voi pitää aina vaikka laukussa ja ottaa käyttöön, jos  tuntuu liian liukkaalta, malleja on erilaisia. huono puoli on se, että jotkut mallit on hyvin työläitä laittaa kengän päälle, vaatii paljon näpertlyä ja sormivoimaa, toisissa koot ovat sellaiset, että voivat ollakin liiana löysät kenkiin, jonka vuoksi sitten pyörivät kengissä ja lähtevät helposti irti, mutta jos ostat pienemmän koon, niin sitten eivät veny oman kengän päälle, joten näiden kanssa pitää sitten varautua siihen, että välttämättä heti ei löydä juuri täsmälleen sopivaa mallia.

Sitten on mahdollista ostaa tee-se-itse nastakengät pakkaus. Eli pakkauksessa on irtonastoja ja liimaa ja ne sitten liimataan ohjeiden mukaan omien kenkien pohjaan. Ehkä paras ratkaisu, jos on perehtynyt asiaan ja haluaa itse määrittää mihin kohtaan pohjaa on nastat parasta laittaa.

ensimmäisiksi nastakengiksi ei kannata ostaa kalleimpia, koska vain niiden käyttäminen näyttää sinulle mitä ominaisuuksia nastoilta kaipaat. Minulla on ollut kalliit icebugit, kuten myös halpisnastakengät ja ne halpisnastakengät ovat toimineet parhaiten kaupunkiympäristössä. ja nastakenkien nastoissakin on eroja. on sellaisiakin nastakenkiä, joiden nastat painuvat sisätiloissa kengänpohjan sisään ja näin ei ole liukasteluriskiä eikä lattiatkaan vaurioidu. nämä ovat usein kalliimpia.

Itsellä on siis kahdenlaiset nastakengät, molemmat erilaiseen käyttöön, sekä muutamat irtoliukuesteet. Kaiskita turhimpina olen pitänyt kantapään alle laitettavia liukuesteitä: eivät ole koskaan estäneet minua liukastumasta lenkillä, koska en ole kanta-astuja... itselleni tärkeimmät kengännastat ovat päkiän alla, koska kaipaan tukea etenkin jalan työntövaiheessa ja silloin pitää päkiässä olla pitoa.

Vierailija
20/41 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakaan paljoa ei liukuesteet tai villasukat auta koska loskapaskaa ja tulvia kadulla kun viemäritkin tukossa. Aurauslumi vaan jätetään kadun reunaan, viemäriaukot jää alle. Todella surkeata katujen hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän