Perustat kahvilan. Miten pitkään pitäisit sitä pystyssä, jos asiakkaita ei vain kävisi melkein yhtään?
Katselen kaukaa tällaista kahvilaa. Mietin, milloin se kaatuu. Olisin osannut jo ennalta sijainnin takia osannut sanoa, että asiakkaita ei käy.
Omistaja näyttää lamaantuneelta.
Kommentit (62)
Itselleni mieluisimpia paikkoja on hiljaiset kahvilat. Saa olla rauhassa. Ymmärrän että omistaja ei ehkä tykkää.
Kai sitä muutamasta kuukaudesta vuoteen asti pyörittää riippuen miten vuokranmaksu sujuu...
Ei kannata korona-aikaan perustaa kahvilaa.
Leipomotuotteita voi myydä kahvilasta netin kauttakin tai pitopalveluna. Myös noutona jne.
Minun käy sääliksi näytä yrittäjiä joilla on intoa yrittää muttei minkäänlaista pelisilmää liikeidean ja paikan suhteen. Ostetaan se liiketila jostain takahikiän takimmaisen ostarin takapuolelta kun halwalla saa.
Ja sitten ihmetellään kun bisnes ei luista.
Olen seurannut useiden tällaisten yritysten lyhyttä elämänkaarta täällä maalaistuppukylän keskustassa.
Itse sinnikkäästi 6 vuotta. Sain sen pyörimään kovalla työllä.
Ei siinä ainakaan rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Leipomotuotteita voi myydä kahvilasta netin kauttakin tai pitopalveluna. Myös noutona jne.
Jos ne samat leipomotuotteet saa halvemalla 50m päästä Salesta niin miksi joku ostaisi ne kahvilasta?
Vierailija kirjoitti:
Minun käy sääliksi näytä yrittäjiä joilla on intoa yrittää muttei minkäänlaista pelisilmää liikeidean ja paikan suhteen. Ostetaan se liiketila jostain takahikiän takimmaisen ostarin takapuolelta kun halwalla saa.
Olen seurannut useiden tällaisten yritysten lyhyttä elämänkaarta täällä maalaistuppukylän keskustassa.
Itselle kävi näin keskellä Tukholmaa. Kustannukset liian kalliit ,ei vaan saanut kokoon tarpeeksi. Möin ,onneksi selvisin ilman konkurssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle kävi näin keskellä Tukholmaa. Kustannukset liian kalliit ,ei vaan saanut kokoon tarpeeksi. Möin ,onneksi selvisin ilman konkurssia.
Keskellä Tukholmaa on taas niin kauheasti kilpailua että sinulla pitää olla joku todellinen vetonaula että menestyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuollaiset kahvilat ja muut lounaspaikatkin pitäisi olla niillä kalleimmilla paikoilla ihmisvirran kulkureiteillä tai jättää sitten kokonaan perustamatta jos perse ei kestä vuokria.
Toisaalta on menestystarinoitakin, esim se joku ihmeen latopitseria keskellä ei mitään joka on auki vain kesäkuukausina ja jonka pitsat revitään käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne samat leipomotuotteet saa halvemalla 50m päästä Salesta niin miksi joku ostaisi ne kahvilasta?
Sepä se. Itse olen vaihtanut kahvilat siihen, että haen ruokakaupasta jotain. Jätskikiskan sijasta ruokakaupasta tuutti tai tikkujäde.
Vierailija kirjoitti:
Itse sinnikkäästi 6 vuotta. Sain sen pyörimään kovalla työllä.
Ei siinä ainakaan rikastu.
Onko se vielä auki vai miten tarina päättyi?
Vouti käy aikanaan sulkemassa. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on menestystarinoitakin, esim se joku ihmeen latopitseria keskellä ei mitään joka on auki vain kesäkuukausina ja jonka pitsat revitään käsistä.
Kannattaako pidemmän päälle? Tuntuu että näitä hehkutetaan jonkun yhden kesän jälkeen lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.Eksoottisuus vetää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pidemmän päälle? Tuntuu että näitä hehkutetaan jonkun yhden kesän jälkeen lehdissä.
Se jää nähtäväksi. Korona taisi parantaa aika paljon tämänkin navetan tuloja parina viime kesänä kun porukka teki enemmän kotimaanmatkoja.
6kk on starttiraha.