Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitte päällepuhujan ja keskeyttäjän kanssa?

Vierailija
16.02.2022 |

Onko töykeää esimerkiksi työpalaverissa sanoa usein toisten puheen/lauseet keskeyttävälle tyypille, että odotas sanon tämän lauseen nyt loppuun? Tein näin töissä, kun en enää jaksanut moista manterruptingia, ja tuntuu, että henkilö jolle tämän pyynnön esitin ja jatkoin puhettani on nyt jotenkin ignooraava minua kohtaan.

Firmassamme on näköjään vallalla kulttuuri, jossa surutta keskeytetään toisten puhetta, vaikka puhujalla olisi asiaa ja hän se hyvin ytimekkäästi esittäisi. Keskeyttäjien kuningas on henkilö, jonka käytös osoittaa että hän katsoo tietävänsä käsiteltävästä aiheesta muita enemmän, eikä hän siksi kunnioita puhujia, vaikka näillä olisi pitkä aihealueen kokemus.

Nyt henkilö ei puhu minulle lainkaan ja ohittaa mielipiteeni/kommenttini yhteisissä palavereissa täysin, antaa kyllä nyt puhua edes ydinlauseen loppuun.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hankalalta työpaikalta.

Vierailija
2/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanoisin napakan asiallisesti, jos joku koko ajan keskeyttäisi minut. Yleensä tätä tekevät tyypit, jotka ovat viitryhmänsä kruunaamattomia pomoja, eivät isoja pomoja. Ukot kuriin ja asialinjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan puhumista kovempaan ääneen. Jos huutokilpailu jatkuu eikä toinen yhtään ymmärrä, mitä on tekemässä, sille voi sanoa että "minä puhun nyt ja sinä odotat".

Vierailija
4/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tällä kyseisellä henkilöllä meni selkeesti tunteisiin. Hän teki väärin ja sai kuulla siitä, josta hänelle ei ainakaan positiivisia tunteita ilmeisesti herännyt :D teit ihan oikein, tää tekee lapsellisesti

Vierailija
5/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskeytän päällepuhujan kohteliaan painokkaasti sanomalla: "Kuules, minulla on nyt puheenvuoro, olisitko hiljaa kunnes saan asiani sanottua loppuun, kiitos!"

Jos tuo ei toimi, niin jatkan kylmän viileästi aiheesta puhumistani ainoastaan korottamalla äänenvoimakkuuttani (puhenopeus ja sävy pysyen täysin samana) päällepuhujan äänenvoimakkuuden ylitse, kunnes tajuaa itse hiljentyä tai jonkun muun puuttuessa peliin kun mistään ei saa enää selvää.

Vierailija
6/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teamsisssa ei tule mitään jos parikin tyyppiä puhuu päällekäin. Kyllähän se pitää sanoa asiasta, jos ei halua joutua kynnysmatoksi. Enemmän ihmettelen firmaa jossa ei puututa jonkun yksittäisen jatkuvaan dominointiin.

Vierailija
7/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan keskeyttäjän sanoa sanottavansa ja sen jälkeen jatkan omasta aiheesta rauhallisella äänellä: "Kuten olin sanomassa, ennen kuin minut röyhkeästi keskeytettiin, että ... "

Oppipahan olemaan ja muistaa olla keskeyttämättä.

Vierailija
8/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä jotka puhuvat kokoajan suu vaahdossa antamatta muille puheenvuoroa, jos ei puhu päälle.

Vierailija
9/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Manterrupting" = uusi termi minulle, mutta ilmeisesti joku toksisen feminismin aiheuttama sukupuolistava määritelmä?

Vierailija
10/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on niitä jotka puhuvat kokoajan suu vaahdossa antamatta muille puheenvuoroa, jos ei puhu päälle.

Tämä. Mitä keskustelua se muka on, kun yksi vaan pulputtaa, eikä anna toiselle mahdollisuutta vastata? Keskustelussa pitää olla vastavuoroisuutta. Mulla ei vaan kärsivällisyys riitä näihin "omaan ääneensä rakastuneisiin" pulputtajiin.

Vierailija
11/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppoa, sanon ihan suoraan että minä puhun nyt ja sinä olet sen ajan hiljaa.

Tähän päivään mennessä vain yksi on ruvennut länkyttämään vastaan. 

Vierailija
12/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla onnekas, kun ei meillä kaikki saavat sanoa asiansa ihan rauhassa. 

Tuossa tilanteessa ehkä antaisin toisen selittää asiansa ja sitten sanoisin, että jatkan nyt tästä mihin jäin ennen keskeytystä tai jotain. 

Vierailija
13/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, eniten ottaa päähän (yleensä ikävä kyllä miehet tekevät tätä) ettei itselle esitettyyn kysymykseen saa vastata rauhassa. Kesken lauseen aletaan jo touhottamaan muuta, vaikka lausessa olisi ollut viisi sanaa -kolmea niistä ei koskaan ehdi kertomaan.

Varsinkin konsulttimaailmassa ollaan sitä mieltä, ettei asiakasyrityksissä tiedetä mistään mitään ja tullaan vähän alentuvalla asenteella "kertomaan" miten homma oikeasti menee, eikä samalla kuulla, että juu meillä kyllä tämä asia on jo hoidossa ja tiedossa.

Jos joku keskeyttää toisia jatkuvasti, kyse on loukkaavasta käytöksestä eikä sitä tarvitse määrättömästi vain sietää. Omat rajat tulee itse vetää, ja yleensä se niistä loukkaantuu joka niiden puutteesta on siihen asti eniten hyötynyt. 

Vierailija
14/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosille kannattaa vain osoittaa heidän oma paikka sanomalla suoraan, että sopiiko, että sanon edes oman lauseeni loppuun ennen kuin puhut päälleni. Se osoittaa ko. henkilön idioottimaisen käytöksen myös muille, eikä tee sinusta hankalaa.

Vierailija
15/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en loukkaannu siitä kun minun piireissäni ne keskeyttäjät selittävät vain niin innoissaan, etteivät edes huomaa että keskeyttävät. Eivät tee sitä ilkeyttään tai ylimielisyyttään. Sanon, silloin aina, että "saanko sanoa tämän asiani loppuun." Ja sitten he yleensä pahoittelee, että ai oho sori. Keskeytän välillä itsekin vahingossa ja jos huomaan sen itse niin pahoittelen ja pyydän kertomaan asian loppuun. Mulla on varmaan myös jotain autismin kirjoa, niin en aina huomaa että pälätän ja keskeytän muita.

Vierailija
16/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku bimbo möksähti kun palaverissa mies toi asian paremmin esille.

Ja muille neideille tiedoksi, manterrupting on sitä kun asiasta oikeasti tietävä ottaa puheenvuoron.

Vierailija
17/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihan näissä tilanteissa pokkana viittaan. Pidän kättä niin kauan pystyssä ja näkyvästi, että huomio kiinnittyy. Ja jos puheeni päälle aletaan jälleen puhua, niin aloitan viittaamisen uudestaan. 

Sinänsä siinä viitatessa usein ehtii miettimään, että miten tiivistää oman asiansa niin, että kuulijat ehtivät keskeytyksettä kuulemaan sen olennaisen. Kun se on tiedossa, että puhe keskeytetään joka tapauksessa. 

Teamssissa toiminee se viittauskäsi, tai chatissa puheenvuoron pyytäminen. Joskus vaatinee sitkeyttä. 

Vierailija
18/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muille neideille tiedoksi, manterrupting on sitä kun asiasta oikeasti tietävä ottaa puheenvuoron.

Haha, nice try, mutta söpö provo.

Vierailija
19/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin hankalampi juttu. En nykyään puhu juuri missään palaverissa mitään. Koska, On epäkohteliasta keskeyttää mutta samalla siellä on ne samat tyypit, jotka puhuvat suu vaahdossa ilman hengähdystaukoa. Siihen ei saa sanaa väliin sanottua. Sitten kehuskelevat, kun ovat niin sosiaalisia tai kuinka joutuvat olemaan aina äänessä..

Vierailija
20/24 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, nice try, mutta söpö provo.

Taisi olla liikaa vaikeita sanoja neidolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi