Helsinkiläislapsilla ei ruokaa? Miksei vanhemmat ruoki (puistoruokailu)?
Muualla maassa vanhemmat huolehtivat ihan itse lastensa ruokkimisesta, myös kesälomalla. Mikä helsinkiläisvanhempia vaivaa?
Kommentit (46)
Millä lailla puistoruokailu on jotenkin tuomittavaa? Ihme kun samat lapset voivat muun osan vuotta syödä koulussa ilmaiseksi samasta keittiöstä tulevaa kalliimpaa ruokaa ilman mitään ihmettelyjä (enemmänkin tuntuu olevan kansallinen ylpeys tämä ilmainen kouluruokailu). Mieluummin sitten varmaan keittiöhenkilökunnan tulisi kesät pyörittää peukaloitaan kuin että resursseja käytettäisiin puistoruokailuun.
On kätevää, kun voi viettää koko päivän kiireettömästi lasten kanssa puistossa, kun tarjolla on lämmin lounas. Tietenkään lapseni eivät pelkällä sopalla pärjää, mutta ottamalla hieman omia eväitä mukaan, ei ole tarvetta poukkoilla puiston ja kodin väliä. Olen todella tyytyväinen helsinkiläinen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:29"]Turistit ihmettelevät noita soppajonoja. "so many poor children"...
[/quote]
Jep. Amerikkalaisten lasten lounas on suklaakeksi puistopäivänä, paljon parempi kuin lämmin ruoka.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:38"]
Se on perinne.
[/quote]
On on, mutta köyhäinavuksi perustettu perinne.
[/quote]
Ihan niin kuin Suomalainen ylpeys, maksuton kouluruokailu.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:25"]
Muualla maassa vanhemmat huolehtivat ihan itse lastensa ruokkimisesta, myös kesälomalla. Mikä helsinkiläisvanhempia vaivaa?
[/quote]
Happamia sanoi kettu....et taida asua stadissa eli katellinen köyhä oot!
Tämä on jokakesäinen aihe av:lla. Maalaiset ihmettelee asiaa, joka on ollut olemassa sodista lähtien.
Hei ap, se on tarkoitettu varsinkin pienten koululaisten ja lapsiperheiden palveluksi. Monessa puistossa ruokailu päättyy juhannuksena, koska tarve on alkukesällä suurin, kun koululaiset ovat yksin kotona ja vanhemmat töissä. Osassa puistoja ruokailu jatkuu koko kesän, mikä on hyvä, koska kaikki vanhemmat eivät jää perinteiselle juhannuksesta alkavalle lomalle.
Kyse ei ole ensisijaisesta ruuasta, vaan valvonnasta ja yhdessäolosta. On kivam että se pieni koululainen voi mennä päivällä jonnekin, jossa on aikuisia ja kavereita ja yhdessäoloa. Ruokailukin hoituu siinä sivussa. Muualla Suomessa nämä pienet koululaiset nyhjäävät kotona ja kavereillaan ilman aikuisten valvontaa ja syövät mitä sattuu...
Ei kannata kadehtia toisten palveluja, koska ne eivät ole teiltä pois. Homman kustantaa Helsingin kaupunki. Ajakaa omaan kuntaanne vastaava palvelu!
Toki, kaikki puistoruokailijat eivät ole koululaisia. Meidänkin lapset kävivät siellä aikoinaan ihan minun kanssani, ennen kouluikää. Se oli kiva tapa ulkoilla. Lapset söivät lounaan, minä otin aurinkoa sen ajan (en syö lounasta), ja leikki jatkui sen jälkeen. Paikalla oli paljon ikätovereita, joita voisi muuten olla hankala kesälomien aikaan haravoida puhelimitse seuraksi.
Totta kai sitä ruokaa on omastakin takaa, hyvätuloisessa perheessä, jossa ruuanlaitto on molempien vanhempien rakas harrastus. Mutta ei tarvitse pakkailla eväitä, kun lämmin ateria odottaa puiston puolesta. Kätevää ja kivaa!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:36"]Miksi veroilla kustannetaan puistoissa olijoiden sapuskat? Mikseivät lasten vanhemmat ruoki lapsiaan? [/quote]Vain tyhmät maksavat itse ruokansa jos sen saa halvemmalla tai ilmaiseksi kunnan järjestämänä. Vastinetta veroeuroille.
[/quote]
Mistäs kuvittelet rahan tulevan tuohon puistoruokailuun? Kyllä sinä sen verorahoillasi kustannat; ja olet kuntantanut jo niin kauan kuin olet ollut helsinkiläinen veronmaksaja.