**KESÄKERTTUJEN UUSI PINO**
Kommentit (62)
Aika menee ihan kauheeta vauhtia, ei meinaa perässä pysyä.. Oona täytti eilen 4 kk, vaikka tuntuu, et justhan se syntyi.
Oonalla on ollut koko pienen elämänsä mahavaivoja ja nyt onkin sitten allergiaepäily, olen maidottomalla ja k.munattomalla dieetillä. Mennään vieläkin täysimetyksellä ja kuukauden verran olis ainakin tarkoitus jatkaa, että saadaan varmuus tuosta allergiasta.
Arki menee jotakuinkin jo ihan kivasti, tällä hetkellä vaan rassaa isoveljen itkut, kun sai just 1,5-vuotisrokotuksen. Eeli ainakin sai ihan kauheet reaktiot siitä.. Oonahan nyt on muutenkin niin itkuinen, on ollut aina.
4-kuukautisneuvolassa Oonalla oli pituutta 62 cm ja painoa 6770g, syntyessään 49 cm ja 3660g. Selältä mahalleen käännyttiin 3,5 kk:den iässä. Nyt on muutaman päivän katsellut käsiään ihan ihmeissään ja katselee myös leluja joita saa käteensä, tosi hyvin jo pitää kiinni leluista. Ääneen kikattaminen on kyllä ehdottomasti paras juttu ja sillä saa kyllä monet kiukuttelut anteeksi :)
Hyvää syksyn jatkoa kaikille kesäkertuille :)
Rosa, Eeli 1,5v ja Oona 4kk
Mä oon jotenkin kuvitellut et kesäkertut ei kirjottele enää lainkaan täällä ja oonkin ollut aika paljon nettipimennossa mut nyt ilmottaudun uudelleen mukaan!!!!
Jees, meillä vähän valvoskellaan. Poju ei oikeen nuku öitään hyvin. Heräilee jatkuvasti tissille. Nyt ollaan koitettu tuttia, aiemmmin ei huolinut millään. Mutta nyt on jo hiukan välillä suostunut lutkuttamaan sitä tissin sijasta. Yheksältä menee molemmat lapset nukkumaan, esikoistyttö 1v9kk. Ja pikkuherra herää 1, 2 tai 3 ekan kerran syömään mut ihanaa et iltasin on aina vähän aikaa itsellä huilata. Ja saa olla miehen kanssa kaksistaan.
Muuten meillä menee hienosti. Ei ole mustasukkaisuutta tai mitään. Just oli 4kk neuvola ja poika kasvaa kovaa vauhtia. Nyt jo 6,5kg ja 64,6cm! Kiinteitä maistellaan kolmasti päivässä.
Nyt pitää taas kiitää mutta kirjottelen tästedes useammin.
Queen ja poika4kk
[color=fuchsia]Ei ne masuvaivat varmaan siitä nannista johtunut. Sai nyt viikonloppuna sitä joka päivä, mutta ei siitä erikoisempia huutoja ole tullut. Kyllä se pari kertaa sai ihan hullut huutoraivarit, mutta luulen että oli yliväsynyt. En enää jaksa miettiä, mistä eri masuvaivat johtuu. Kakka on kuitenkin nyt ollut ihan keltaista ja välillä ihan semmoista tosi kiinteää sinappista. Mitään iho-oireita ei ole, joten tuskin on allergiaa ainakaan. Kyllä se maha tottuu ajan myötä. Nyt saan jo syödä aika huoletta eikä Ella enää huuda ihan jokaisesta limulasista.
Tänään tultiin reissusta kotiin ja Ella nukahti jo seitsemältä. Taitaa olla ihan onnellinen kun pääs omaan sänkyynsä. Matkasänky on muutenkin vähän huono selälle, kun joutuu kumartelemaan.
No, taidan mennä katsomaan telkkaria. Oon itsekin ihan poikki reissusta.
Tytteli-83 ja
Meillä on edelleen kakkalakko päällä, jo kohta 10 päivää, kuinkas kauan sitä voikaan odotella? Pieruja kyllä tulee ja toisinaan ihan ralliraitoja pierun kera eikä masu tunnu mitenkään piukealta joten kait vaan odotellaan?
Korviketta tms en ole nyt siis antanu sen viime viikon kokeilun jälkeen. Oma mieliala aaltoilee päivästä toiseen, toisinaan tökkii tämä tissi-riippuvaisuussuhde todella paljon toisinaan sitten taas ei...
Yöt on ollut taas viikon ajan aika painajaista, samoin illalla nukahtaminen, ei onnistu millään ja Tomi huutaa ihan tosissaan illalla ennen kuin luovuttaa itsensä unten maille, alkaa hermoja kysellä. Yöt herra nukkuu vain ja ainoastaan tissi suussa!!! Ei puhettakaan taas tuteista tai omassa sängyssä nukkumisesta. Mulla on selkä ihan jumissa kun nukun kyljellään tissi paikoillaan :(. Ja sitten kun tissi on jatkuvaan suussa niin aamuyöstä mahavaivat alkaa herätellä karjumaan. Ollaan siis oikein oravanpyörässä! Sitä vaan on niin väsynyt yöllä että mielummin antaa tissin suuhun ja saa nukkua vaikka järki kyllä käskis tehdä toisin.
Vaipan laitto on tätä nykyä vaikeaa kun herra vaan pomppii, ostan kohta hitto vie housuvaippoja :).
t. mariadee + Tomi
Tulinpa minäkin kurkkaamaan kuulumisia! Tyttelille heti alkuun jaksamisia! Kuulostaa kyllä niin ikävältä tuo Ellan itkuisuus. Toivotaan, että pian helpottaa. *halaus*
Meillä oli viikko sitten 3kk neuvola. Tyttö täytti 24.päivä 3kk. Painoa oli 6825g ja pituutta 61,5cm (synt. 3740g/50,5cm). Kaikki oli muutenkin hyvin. D-vitamiineja meillä ei olla vielä aloitettu ollenkaan, koska niistä tulee yhdelläkin tipalla mahakipuja. Aloittelen sitten kiinteiden kanssa samaan aikaan nuo vitamiinitkin. 20pvä on sitten lääkärineuvola.
Muuten täällä menee ihan hyvin. Esikoinen 3v10kk on tarhassa päivät, joten helpompaa onkin olla kahden pienen kanssa kotona. Tai no onhan tuo kakkonenkin jo 2v7kk. Pojat hoitelee typyä innoissaan, joskus kyllä vähän liiankin innoissaan. Tuolla kakkosella on vaan kovaa uhmaa, että sen kanssa kaikki on yhtä vääntöä nykyään. Hermoja kysytään kyllä äidiltä välillä ihan tosissaan...
Itse olen kuntoillut ahkerasti, mutta raskauskiloja on silti vielä n. 2,5kg jäljellä. Käyn juoksemassa ja pumpissa 3-5krt viikossa. En varsinaisesti laihduta, mutta katson vähän etten ihan jatkuvasti herkuttelis. Jospa tämä kroppa tästä vielä jonkinmoiseen kuosiin menee ja painokin laskee hitaasti, mutta varmasti.. :D
Mukavaa syksynjatkoa!
Mirju, pojat ja neiti 3kk
Meidän aina niin rauhallinen ja vähäitkuinen poikamme oli isälleen huutanut puoli tuntia kurkku suorana, kun minä olin jumpassa. Ei ollu auttanu pullo (ennen syöny hyvin iskän syöttämänä), ei hyssytys, kantelu, jne. Loppujen lopuksi oli nukahtanu. Oliskohan ollu niin väsy ja niin nälkä yhtä aikaa...? Joko 3kk:n iässä ruetaan itkemään äitin perään? Onko muilla näistä kokemusta?
Keskiviikkona on meillä lääkärineuvola ja sitten saa ukkeli piikkiä pyllyyn... Olen iltaisin antanu hiukan tuttelia (se on meillä havaittu paremmaksi kuin nan) joten ei nyt aivan täysimetyksellä mennä.. Olen sillä yrittäny saaha yöunia hiukan pidemmiksi ja ehkä se on hiukan auttanu. Lypsää en ole enää jaksanu.
Että tällasta tänne päin! Mitähän muille...
Juu parin päivän päästä Leo täyttää jo 4kk!!!-aika menee kuin siivillä.
Rytmi on nyt selvästi löytynyt. Aamupäikkärit n 1h nukutaan 10-11 sen jälkeen tissuttelua 1h valveillaoloa ym..n klo 13 juo velliä, sitten yleensä jo nukahtaa kunnon päikkäreille ja nukkuu 1h-3h, riippuen häiriötekijöistä ja edellisestä yöstä-eli jos on valvoskellut nukkuu pitempään, mutta jos olen itse liikkeessä(kaupoilla etc.) ei nuku hyvin, kotona omasa pinniksessä nukkuu parhaiten. Sitten loppuilta ollaankin hereillä ja mitä lähemmäksi nukkumaanmenoa mennään sitä itkuisempi/kiukkuisempi herra on, mutta ei nukahda iltapäikkäreille-ihme hemmo!
Nukkumaan Leo menee n klo 20.00. Herää n klo 24 hieman juomaan ja nukkuu siitä aamuun n klo 5-6. Sen jälkeen on meidän välissä tissiä lussuttamassa...Pedistä noustaa n klo 8-9.
Käytiin muuten viime viikonloppuna uimassa ja Leo tykkäsi todella paljon! aion ruveta käymään n kerran viikossa.
Ei nyt täytyy ruveta siivouspuuhiin kun herra nukahti, sen jälkeen lähdetään asioille!
Hauskaa päivää kaikille
T leksa ja kikka
Tomi pihalla nukkumassa, kateellisena teidän joidenkin rytmejä lueskelen ;). Meillä päivät menee milloin mitenkin...
Heanka, meillä Tomi kyllä itkeskelee enemmän iskän sylissä, mun sylissä ei juurikaan itke. Tiedä sitten mutta kyllä ne vauvat jo jotain tajuavat :).
Huh, nyt alko kuulua huutoa, johan tässä taas ehti syödä ja tänne tulla käymään, 40 minuuttia ilmeisesti taas hujahti :((.
EN ole ehtinyt pinoonne perehtymään mutta ajattelin muutaman kuulumisen minäkin kirjoittaa nyt.
Eli meillä tuli 3kk täyteen viime vkolla. Hassua kun joku juuri edellä mainitsi et tulee 4kk täytee. Me edustetaan keäkerttujen ääripäitä ;D
MEillä on aika selkee rytmi (oli aikaises vaihees jo). Aamupvällä nukutaan aina 3-4h ja sitte 2 lyhyemmät unet ennen yöunia. Ruokailukin tapahtuu miltei tarkalleen samaan kellonaikaan joka pvä -> 7 syöttöä/vrk.
Tyttö on iloinen tapaus joskin nukkuessa edelleen ilmavaivat kiusana. Öisin ei juurikaan mutta pväunilla useimmiten kyllä. Kaipa tuo aika auttaa siihenkin kun mikään muu ei tunnu auttavan sen enempää kun auttaa... -> en tiedä milliaset huudot tosiaan olis ilman Disfatylia ym ym, eli ne on meidän arkipvässä edelleen tiukasti mukana.
Painoa ja pituutta oli 3kk neuvolassa 5,555kg ja 61,5cm. Lähtö mitat oli 3710g ja 51cm. Eli tasaisee tahtia kasvaa.Omaa pyöreät posket vaikkei isokokoinen olekkaan ;)
Tarraa leluihin intopinkeenä kiinni ja suuhunhan ne heti menee ellei roiku kiinni jossain. Kovasti kokeilee selältä vatsalleen menoa mutta toinen käsi kinaa edessä vielä. Mahalta selälleen kepmsahtaa jo komiasti. Jokeltelee kovasti, etenkin omalle peilikuvalleen innostuu jopa hihkumaan kovaa. Ääneen nauramista ei vielä ole tapahtunut, sitä oottelen jo kovasti. Esikoinen ku nauroi jo alle 3kk iässä ja keskimmäinen nauroi 3kk3vkon iässä. Katostaan josko menis sisarten ikien keskelle eka naurunpyrähdys =)
Thaimaan matkaa ootellaan jo innolla, etenkin kun nämä harmaat ja vetiset säät tulivat. Aurinkoa sitä taas jo kummasti kaipaa vaikkei siitä niin kauan ole kun vielä sitä oli ;)
Mutta, sateesta ja harmaudesta huolimatta, mukavaa syksyä kaikille. Yritän tulla hieman useammin mukaan ja joskos sais aikaiseksi lukea pinonkin jotta tietäsiin hiukan paremmin teidänkin kuulumisianne!!
Marieela kera Palleron 3kk 5pvää
Joo, nyt alko ne harmaat kelit. Viikonloppuna tuli vettä kuin saavista kaatamalla. Pääsee pikku hiljaa poltteleen syksyn kynttilöitä 8)
Meillä pikkumies täyttää 3kk vasta sunnuntaina, me taidetaan olla kaikkein nuorimpia " kesä" kerttuja. Mut kauheeta vauhtia on aika menny, ja toisaalta tuntuu et ainahan meillä on meiän vauva ollut. Hassua :D Ens tiistaina ois 3kk nla, ja se pelottava rokotus. . .
Ei löytyny kirppiksiltä/netistä sellasta pinnistä mitä ois haluttu. Päätettiin sitte viikonloppuna et tehdään ite :) Sänky on kasattuna, viel pitäis hioa ja käsitellä puuvahalla tummaksi. Tosi nopeestihan tuo mieheltä kävi!
Täällä superhiljaista vaikka on siskon poikakin hoidossa (serkuksilla ikäeroa vain 1/2v), molemmat nukkuu :D Mariadee, teillä tuo 40 minsan sykli vallitsee, määki oon huomannu et meilläkin heräilee 40minsan välein! Mut täällä nukahdetaan sit uudestaan kun laittaa tutin suuhun tai vähän rauhoittelee. Koita jaksaa!
Mää oon tosi huono lähteen vauvan kanssa liikenteeseen. Herätään vasta n. 10 aikoihin, ja eka unet nukkuu jo n. tunnin päästä siitä. Ja mää saan itteni toimimaan vasta eka unien aikoihin, eikä sitä viitti sitte nukkuvaa herätellä. Seliseli :D Mies onneksi patistelee ulkoilemaan, ja jos ei oo " keretty" päivän aikana pihalle, niin mennään sitte kolmistaan illemmalla. Soppailemisesta pikkumies kyllä tykkää, kauppakeskuksien hälinässä nukkuu tosi hyvin.
Täällä edelleen yskitään, sellasta röhää välillä! Oon antanu niitä suolaliuostippoja nenään, on auttanut, mut tappelee niitä vastaan. Ei kait ne nyt kivoilta voi tuntua. Lämpöä ei oo, ja muuten tuntuu olevan kunnossa, niin en osaa viedä lääkäriin, mitä mieltä ootte?
Tällasia tänne!
Maikku ja Patrik kohta 3kk
Vauva untenmailla taas. Maikku, mä ihmettelen sitä miks meidän vauva ei nukahda takas vaikka mitä tekis? Huuto menee niin valtavaksi ettei sitä voi eikä varmaan edes sais kuunnella, vauva meinaan huutaa niin että menee sinisenpunaiseksi alta aikayksikön ja tikahtuu huutoonsa jos ei sitä nosta pystyyn! Olikos Tyttelin neidillä vastaavaa??
Ihan joskus harvoin saan tissillä ja keinutuolilla pojan jatkamaan unia mutta niin käy suht harvoin, eikä oikeastaan ole aikaakaan mun istuskella kun pitää noita isompia mennä vastaan kouluun ja laittaa välipalaa...
Nyt takas pyykkivuoren pariin!
eilen jo tein päätöksen imetyksen lopttamisesta, mutta vuorokauden lakon jälkeen jatkoinkn sitä. meni itkuks mulla koko vuorokausi. syyllisyys imetyksen lopettamisesta oli liian suuri.
tänään tää neiti on taas huutanut kiitettävästi. selvästi on väsynyt, mut ei suostu nukkumaan. ei myöskään kelpaa tissi, ei pullo, ei leikkiminen ja kun kaikki keinot on kokeiltu niin sit ei enää kelpaa edes syli. ihan mahdotonta! tunnen oloni tosi avuttomaksi. ella huutaa ihan tikahtumispisteeseen saakka. toivottavasti tää menis pian ohi, ei tätä kauaa yksin jaksa, mies kun on päivät siellä koulussa. tänään pääsen jumppaan vähän purkamaan agreja.
mitä tää voi olla? hampaita? (ihan koko ajan on ainakin käsi suussa)
tytteli-83 ja ella kohta 4kk
eli kaikki ennallaan. Syö ja nukkuu suht hyvin, näin lyhyesti sanottuna. Joku tuossa mainitsi ääneen nauramisen ja se on täälläkin aivan mahtavaa (tietty). Sellaista oikein kikatusta!
Sitä olisin kysellyt, jos jollain kokemusta...olen yrittänyt nyt viikon ainakin parilla syötöllä /päivä tarjota tuttipulloa (myös erilaisia ja erilaisin tutein) ja eihän se huoli sitä...välillä huutaa, välillä pitää suussa ja saattaa imaistakin, mutta kaikki falskaa suuspielistä. Kannattaako jatkaa? Siis että onko vielä toivoa? Vai pitäääkö odottaa sitä HIRMUnälkää...ei tunnu oikein kivalta raukkaa pitää nälässäkään, kun ruoka kuitenkin roikkuu koko ajan mukana.. Jep, jonkinasteinen epätoivo täälläkin hiipii mieleen...voikos tässä nyt mihinkään yksinään lähteä. Yleensä olen ottanut Kertun aina mukaan meinaa. Tähän asti. 8)
Terkkuja kertuille äiteineen!
Kovasti olen pikku-kerttusien kuulumisia lueskellut, mutta en ole saanut aimmin kirjoitettua. Tässä siis meidän kuulumisia.
Tyttö syntyi siis juhannusaattona, eli 3kk tuli mittariin 23.9. Tänään oli neuvola ja eka rokotus siis takanapäin. Ei ainakaan vielä näkyvissä mitään ihmeempiä kitinöitä. Mitat: 61,5 cm ja 5840g. Voisi kuulemma pikkuhiljaa alkaa kiinteitä tarjoilemaan. Joten huomenna pottua pieneen suuhun. Mitäköhän tyttö tykkää?
Muutenkin kaikki on mennyt aivan loistavasti. Yöt on pieni nukkunut alusta asti hyvin. Nyt on pitkään mennyt yhdellä syönnillä. Tai oikeastaan nukkuu läpi yön. Íllalla nukkumaan 21-22, ja sitten syö kolmen ja kuuden välillä. Ja aamulla heräilee noin yhdeksältä. Alussa päikkärit olivat vähän hakusessa, mutta nyt on noin kuukauden päivät nukkunut 2-4 tunnin unia vaunuissa. Tosin onhan niitä päiviä välillä, että nukkuminenkin takkuaa, mutta pääsääntöisesti hyvin menee.
Tyttö on tosi kova hymyilemään. Hymyilee kaikille ja muutenkin on tosi hyvän tuulinen. Aivan ihanan kuuloista, kun joskus kikattaa ääneen. Kerran, pari on kääntynyt mahalleen. Ehkä vahingossa. Ja koko ajan on nyrkit suussa ja kuola valuu...
Ja tosiaan korvikkeilla on menty kuusiviikkoisesta eteenpäin. Ei vaan tissit suostuneet pitempään yhteistyöhön. Tutteli oksennettiin ulos, Nan1 nyt käytössä.
Kaiken kaikkiaan meille on suotu ns. " helppo " vauva. Välillä vaan surettaa kun tuo tuntuu kasvavan niin kovaa vauhtia. Ei tunnu enää ollenkaan vauvalta.
Vauvantuoksuista arkea kaikille kerttusten perheille!
kyllä se vauva viikossa oppii pullolle. me tehtiin näin: tarjoo ennen jokaista imetystä ensin pulloa. alussa on tosiaan huutoa. kävele samalla kuin annat pulloa. kun vauva ottaa edes vähän pulloa suuhun, niin kehu tosi paljon. sit kun hermostuu, niin anna rintaa. meillä jo muutaman kerran jälkeen vauva aina onnistui paremmin ja paremmin pullolle. kannustus ja rinnalla palkitseminen auttaa. valitse yksi tuttiosa äläkä vaihda sitä. meillä on nuk-pullo käytössä ja siitä onnistuu syöminen. alku vaatii hermoja, mutta pian se vauva jo oppii pullolle.
tytteli-83 ja huutava ella
Ja hyvin kasvaa omilla käyrillään. Lääkärin mielestä allergia on vähän sotkenut sitä välillä, mutta nyt kasvaa taas hienosti.
Saatiin määräys jatkaa tissillä, kun kerran näköjään pitää pidempään kylläisenä kuin korvike. Eli maidonlaatu on sitten vissiin pysynyt dietistäni huolimatta hyvänä. Sitten kun masu on ollut kunnossa pari viikkoa niin kokeillaan kiinteitä... marjoilla ensin.
Tytteli: voihan hyvin olla hampaitakin... eikös monelle puhkea hampaat jo alle 4-5 kuisina? ja ne huudot kuulemma ovat omaa luokkaansa. Jaksamista!
No nyt täytynee laittaa perunarieskat uuniin (uusi nami-nami... kun ei mitään saa syödä).
Ninni ja Jesse 3.5kk
Onpa ollut kiireistä kun ei ole kerennyt kirjoitella. Meillä menee TOSI mukavasti. " pietu" josta tuli sitten Joel on Ihana ja helppo tapaus. Aloitimme kiinteän ruan syömisen jo Joelin ollessa 9 viikkoinen ja kaveri on tyytyväinen. Nukkuu yöt ja naureskelee äitin kanssa päivät. Meiillä mennään nukkumaan klo21 ja herätään kymmentä vaille 7 joka aamu;-) Niin:
Ostin juuri sitterille PAREMMAN vaihtoehdon Lilla Mamman sivustoilta. Poika on paljon tyytyväisempi kun sitteriin jossa on vaakatasossa ja nauttii kun näkee. Aivan ihana juttu miksi ei noita ollut 7 vuotta sitten kun esikoinen syntyi. Niin ja sori ei kai täälläkään saisi mainostaa, mutta laitan linkin jos joku muukin innostuu helpottamaan elämäänsä;-)
http://lillamamma.myvisio.com/product_info.php?cPath=258_270&products_i…
Kaikilla tuntuu kädet olevan täyynnä touhua noitten kesäkerttujen kanssa ja niin kai pitääkin. Yritän nyt pysyä Taas letkassa mukan. Mutta reissaamme nykyään tosi paljon viikonloput menee asuntovaunulla ja viikot vain humpsahtaa;-) Ei muuta kuin terkkuja kaikille tutuille;-)
Mitkä on meidän vauvoja itkettäneet..enempi ja vähempi? (2 itkuista ja rauhallisempaa tapausta)
Imetys, joko tulee liikaa tai liian vähän ei ikinä sopivasti, vauva ei rauhoitu millään tissille ja huutaa pulloa. Joko liian kova nälkä ja tempperamenttinen vauva, joka ei malta odottaa maidon herumista ja huutaa itsensä tikahduksiin.
Hampaat, niitä kutittaa ja sattuu, ymmärsin miltä tuntuu kun itselleni pukesi aikoinaan viisauden hampaat. Laita suppo.
Väsymys: täyttä karjua, mutta uni ei van tule, herää liian aikaisin ja on heti itkuinen ja väsynyt
korvatulehdukset: täyttä huutoa öisin ja päivällä varsinkin makuuasennossa. huom meillä ei edes flunssaa ensin vaan pelkkiä kuumeettomia korvatulehduksia.
tylsää: meillä kelpaa tähän vain syli ja liikkuminen eli maisemat vaihtoon
Meidän vauvat ainakin olleet todella herkkiä vaustoamaan perheen sisäisen tunnetilan eli jos kireyttä tai mamma väsy niin huutoa piisaa.
epäilen että huuto helpottaa viimeistään kun aloittelet kiinteitä ja Ella rupeaa liikkumaan, sinuna veisin lekuriin tarkistaisin ettei ole mitään tulehdusta tms, kokeile myös suppoja!
jos vain jostain saat hoitoapua niin ota omaa aikaa ja meette vaikka miehesi kanssa johonkin hemmottelemaan toisianne!
jos Leo on itkuinen niin lähden sen kanssa vaikka kaupoille, ympäristön vaihdos ja pieni shoppailu piristää kummasti, myös äitiä!
VOIMIA!!!
Täällä ollaan taas 40min unilla...siispä mamma netissä heti :).
TYTTELI, meidän esikoinen joka oli siis tosi " vaativa ja hankalahoitoinen" (itkuinen) vauva itki hampaitaan tosi paljon. Saattaa olla että Ella tekee hampaita! Me käytiin aikoinaan kaksi kertaa lääkärissäkin Teemun kanssa kun poika huusi ja oli niin kiukkuinen mutta kummallakin kertaa diagnoosi oli : tekee hampaita! Mutta toki kantsii tarkastuttaa korvat kaiken varalta? Jos lääkäri toteaa terveeksi niin sekin kummasti helpottaa äitiä vaikka vauva edelleen itkisi kovasti. Ja kuten siinä toisessa pinossa sanoin niin meillä auttoi esikoisen kanssa itkuihin imetyksen lopetus. Huudot loppui kuin seinään lähestulkoon ja aloin myös antaa pottua 3.5kk, pari viikkoa sen jälkeen kun imetys oli loppunut. Pojasta kuoriutui aivan ihana kulta-lutunen, tuntui kun elämä olisi vasta alkanut meille kummallekin! Mä melkein suosittelisin sua lopettamaan imetyksen vaikka muutoin imetystä puolustankin.
Meilläkin Tomi kuolaa ja nyrkit on jatkuvaan suussa, alhaalla on kaksi isoa " paukamaa" eli hampaita täälläkin taidetaan väsätä. Tiia meillä teki ekan hampaansa 3kk ja Teemu 4kk joten eiköhän tämäkin jo niitä tee. Välillä ottaa todella kipeään tissistä otteen vaikkei hampaat vielä olekaan ulkona, auts!
Eilen annoin puol tl luumusosetta herralle, joten maisteltiin siis kiinteitä :). En tiedä mahtoiko se auttaa niin nopeean mutta herra läväytti kunnon soossit illalla 10 päivän kakkalakon jälkeen?
Niin mallikkaasti poju kyllä lusikasta maisteli että taidanpa alkaa pikkuhiljaa aloitella perunan tms kanssa.
Nyt kahvin ääreen vielä kun on rauhallista!
t. mariadee + Tomi 3,5kk
Kyllä meilläkin syödään ehkä noin 8-10 kertaa /vrk... tosin yöllä on pidemmät välit, mutta päivällä sitten saatetaan tissutella.. en ole vaivautunut laskemaaan.
TOissapäivänä Jesse alkoi taas kitistä... mietin että onkohan tää nyt taas masupuru kitinöitä vai jotain muuta... no eilen aamula vatsa olikin aivan vettä (kakasta jäi vaalean haalean keltainen märkä läntti vaippaan ja muutama limariekale... sori kuvailuni)... Eikun kaivamaan Almiron-purkki taas kaapista ja masua parantelemaan. Eipä tainnut kaura sopiakaan. NO tänään sitten vänkäskin kunnon ryynikakat tosin vihertävät, mutta ainakin toi korvike imeytyy. Tähän loppu mun kokeiluni... kun on allerginen niin on allerginen. VAtsa täytyy kuitenkin nyt saada kuntoon ennen kiinteiden aloittamista. Nyt vaan mietin onko ylipäätään järkevää jatkaa imettämistä. No tiistaina on se kasvukorntolli kättärillä niin täytynee kysyä niiden mielipiteitä asiasta.
No eilen kun syötin pelkkää korviketta, niin tuli todistettua sekin ettei korvikkeen syöttäminen pidennä syöttövälejä ainakaan meillä... eli on sitten saanut rinnasta tarpeeksi.
Neljäkö: mä oon huomannut, että jos annan liian aikaisin tissiä... niin ei syökään kuin vähän aikaa ja sitten taas kohta on nälkä...
JOnkun vauva oli kääntynyt selältä mahalle... Meillä opittiin kääntymään mahalta selälle, mutta selältä mahalle ei edes yritä. Eikä itseasiassa yritä ees mennä kyljellensä. Mutta uus juttu on nyt leluun tarttuminen. EIlen oli niin ylpeä kun sai pidellä kaksin käsin omasta tutistaan kiinni.. katsoi vuorotellen minua ja tuttia ja hymyili maireasti. Helistintä sitten paukutellaankin milloin päähän milloin minnekin.
No niin mutta eipä kait muuta :)
NInni ja Jesse