Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottavaa kuunnella kun äitini haukkuu koko ajan isää

Vierailija
29.06.2015 |

Mitä vanhemmaksi äiti tulee, sitä pahemmaksi käy. Jatkuvaa mollausta, aliarviointia ja väheksyntää isää kohtaan. Ensireaktio ihan mihin tahansa on ei. En muista äitini olleen noin paha silloin kun olin nuori, mutta nyt tunnistan selvästi ne piirteet, jotka ovat vaikuttaneet minun persoonaani. Arkuus uusia asioita kohtaan, epäonnistumisen pelko ja häpeä. Äiti on aina tuntunut jonkinlaiselta tuomarilta, joka paheksuu... En ymmärrä miten isä voi kuunnella sitä jatkuvaa mäkätystä niin tyynenä. Olin itse ihan järkyttynyt siitä sättimisen määrästä. Äiti on minulle tärkeä ihminen mutta voi luoja miten väsyttävä ihminen. Viikonlopun jälkeen olen vain toipunut ja muistin taas, miksen ole lapsuuden jälkeen halunnut juurikaan kertoilla asioistani ja elämästäni hänelle. Äidin seura on pahimmillaan kuin tervaa valutettaisiin niskaan, tahmeaa, mustaa, pistää menemään kyyryyn.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei halua myöskään mennä minnekään ja yrittää estää isääkin menemästä. Meidän lapsetkin oli menossa ulos, niin äiti ensimmäisenä sanomaan siihen ei. Ilman mitään syytä. Kysyin haluaisiko isä lähteä käymään läheisellä kalliolla josta on hienot näköalat, äiti heti tyrmäämään ajatusta. Naureskelee isän kuntosaliharrastukselle, kuten on väheksynyt ja morkannut aina kaikkia isän harrastuksia. Mitään ei saisi tehdä, kaikesta on aina sanomista ja kuitenkin pitäisi tehdä jotain. Kauhulla odotan, millainen siitä tulee vielä vanhempana. Nyt on vasta eläkeikä alussa ja tuntuu että ihan kauhean suppeaksi ja vaikeaksi on elämä mennyt. Huh. Minulla on kauheat geenit ja tunnistan myös itsessäni joitain noista äidin kauheimmista piirteistä. Paljon lievempinä kyllä, mutta silti. Kunpa osaisin päästä niistä piirteistä eroon, yritän ainakin muistaa ja miettiä miten voisin toimia toisin. Olen jotenkin tosi järkyttynyt siitä, miten vähän pidin äidistäni ihmisenä :( ap

Vierailija
2/6 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko isäsi kanssa puhunut asiasta ja siitä miltä hänestä tuntuu?

Voisi olla helpottavaa teille molemmille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että äitisi on vain tyypillinen suomalainen nainen ja isäsi tyypillinen suomalainen mies. Normaaleja ihmisiä siis.

Vierailija
4/6 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tuollainen äiti ja isä. Isä oli maailman lempein ja ihanin ihminen ja ajattelin aina että joku kerta hänellä napsahtaa päässä ykskaks ja voi tapahtua mitä tahansa mutta hän hiipuikin pois alta kuusikymmentävuotiaana. Tästä on jo viitisentoista vuotta mutta vieläkin ajattelen että hän kuoli suruun.

Minä puhuin isäni kanssa paljonkin, hän sanoi että ensimmäiset kolmekymmentävuotta hän yritti saada äidin käytöstä muuttumaan mutta sitten hän huomasi että toista ihmistä ei voi muuttaa. Ja muutama vuosi myöhemmin kuoli :(

Minä en ole koskaan pitänyt äidistäni ihmisenä ja lapsena minä ja sisareni pelkäsimme häntä.

Vierailija
5/6 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pisti aiemmin äidille enemmän kampoihin, mutta terveysongelmat ovat pakottaneet osittain isän vähentämään harrastuksiaan. Mutta varmasti on syytä myös äidin morkkauksella. Olen sanonut äidille muutaman kerran, ettei saisi haukkua ja mollata isää, mutta äiti tietenkin kääntää sen marttyyrijutuksi ja lopulta pois itsestään. Ehkä mun pitää taas sanoa. Isä taas on vähän taka-alalla, äidin kautta on aina kaikki hoidettu. ap

Vierailija
6/6 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:06"]Kuulostaa siltä, että äitisi on vain tyypillinen suomalainen nainen ja isäsi tyypillinen suomalainen mies. Normaaleja ihmisiä siis.
[/quote] eli tyypilloset naiset ovat kusipäitä ja tyypilliset miehet täydellisiä kilttejä ja eivät tee mitään väärin. Just.