Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pystynkö maksamaan 650e vuokran näillä tuloilla

Vierailija
29.06.2015 |

Eli olen tänä vuonna ylioppilaaksi valmistunut nuori. Tällä hetkellä asun suhteilla kämpässä josta maksan 300 euroa kuussa vuokraa, mutta tästä täytyy muuttaa kesän jälkeen pois. Pystynkö maksamaan 650 euron vuokraa, mikäli minulle jää kuussa n. 1200 euroa käteen? Minulla on osa-aikatyöksi laskettava työ, josta tuon summan tienaan. Tässä työssä minulla on ns. sopimus joka takaa minulle nuo vuorot. Mitä mieltä? Ruokaan menee n. 200 kuussa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija. Vuokrani on 650. Käytän kuussa noin tonnin rahaa, eikä edes tarvitse vahtia rahojen perään. Mikä ongelma?

Vierailija
22/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:02"]Hyvin pystyt, jos et tuhlaa turhuuksiin ylimääräistä. Sinullehan jää 350 euroa ruuan jälkeen rientoihin. [/quote] Rientoihin kuten sähkölasku, vakuutukset, hygienia, puhelin, netti.

[/quote]

Minulla oli yksin asuessa todella pieni sähkölasku, netti taloyhtiössä pelkällä avausmaksulla, kotivakuutus ei kauheasti ollut ja puhelinlasku yleensä alle 10€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu itse tienaan ton verran ja maksan 830e vuokraa

Vierailija
24/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vielä laskea tukien määrä tukien laskurilla ja muistaa et niistämenee verot vieläpä. uskoisin et pärjäät, tosin kannattaa vielä laskeskell ja miettiä. työsopparissasi on varmaan minimitunnit väh 25 h tai muuta ei nollatunti sopmius?

toki aika kova vuokra kyllä yhdelle ihmiselle ja aika iso kämppäkin.

Vierailija
25/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Kun elättää vain itsensä eikä ryyppää. Mäki onnistuin ja ei ollu vaikeeta:)

Vierailija
26/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskeluaikana n. 600€ kuussa käyeen (tuki+asumislisä+laina). Töitä en saanut. Vuokra oli 350€. Ihan järjetöntä. Siinä ei paljon juhlittu.

Vierailija
27/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asumiskulut on tuon verran ja elämiseen menee noin 500€ kuukaudessa. Pitäisi riittää ihan hyvin, mutta säästöjä on ehkä vaikeampi hankkia tai joutuu jo vähän pennejä laskea.

Vierailija
28/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:34"]

Paljonko sinulla menee vakuutukseen/vakuutuksiin?

[/quote]

En itseasiassa tiedä. En maksa vielä tässä vakuutuksia (kotivakuutus kuuluu). Paljonko ne kulut yleensä on?

Vierailija
29/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukea kaikkien vastaus. Tiedättekö keneltä ne rahat otetaan? Ei ihme, että tässä maassa ei työnteko kannata.

Vierailija
30/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pystyy vaikka ihmeisiin jos käyttää rahaa järkevästi. Minä olen vuoden verran maksanut n. 1200e nettotulosta vuokran 550e sekä elättänyt minut ja mieheni. Maksoin molempien laskut ja ruuat ja molemmat poltimme tupakkaa. Nyt kun mies töissä ja omakin palkka on noussut (netto 1600e) tuntuu että rahat koko ajan loppu. Jotenkin silloin kun oli vähän rahaa, sen kanssa pärjäsi. Mutta nyt kun on rahaa enemmän, menot ovat myös kasvaneet ja rahaa menee kaiken maailman turhuuksiin.

Vierailija
31/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:58"]

Saisutkohan asumistukea? Muuten ei kyllä onnistu.

[/quote]

No ethän sinä mitään työmarkkinatukea saa jos olet töissä.

En oo varma... Saisin kyllä työmarkkinatukea marraskussa, karenssin jälkeen.

[/quote]

Vierailija
32/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:58"]

Saisutkohan asumistukea? Muuten ei kyllä onnistu.

[/quote]

En oo varma... Saisin kyllä työmarkkinatukea marraskussa, karenssin jälkeen.

[/quote]

https://easiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication

Miksi saisit työmarkkinatukea, kun tienaat noin paljon?

[/quote]

En laskenut vielä työmarkkinatukea, niin mulle kelalta sanottiin puhelimessa. Tää laskuri näyttää että noilla tiedoilla ja tuloilla saisin 170 euroa asumistukea.

[/quote]

Kela on kyllä melko velho taikomaan epäsäännöllisen osa-aikatyön tulot suuremmiksi mitä ne todellisuudessa ovat. Minulla on ollut pitkin talvea satunnaisia töitä 0... >1000€/kk. Laskin puolen vuoden keskimääriseksi tulossa kuukaudessa 400€, silti kela sai minulle 1200€:n kuukausitulon, kun huomioikin vain yhden kuukauden jossa oli poikkeuksellisesti vähän enemmäntuloa, kun siinä oli yksi palkka uudesta työpaikasta ja lopputili plus lisät edellisestä työpaikasta.

Eli älä laske mitään asumistuen varaan, kaikki boonusta jos jotain saat.

Tässä maassa kuuluu joko käydä töissä ja elättää itsensä tai sitten olla 100% muiden elätettävänä, kaikki välimuodot tästä on kiellettyjä tai ainakin helvetin hankalia.

Ja muista se että tuo työtulo voi loppu silmänräpäyksessä.

Vierailija
33/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:02"]Hyvin pystyt, jos et tuhlaa turhuuksiin ylimääräistä. Sinullehan jää 350 euroa ruuan jälkeen rientoihin. [/quote] Rientoihin kuten sähkölasku, vakuutukset, hygienia, puhelin, netti.

[/quote]

Sähkölasku tuskin on montaa kymppiä kuukautta kohti. Vakuuukset nuorille vähän reilu satanen vuodessa, nuorille on omia tarjouksia, sis. koti- ja tapaturmavakuutus. Puhelin, liittymiä saa kiinteään parinkympin hintaan. Netti on mulla varmaan kalleimmasta päästä, 39,90 euroa kuussa, mutta esimerkiksi pojallani 10 Megaa kuuluu vuokraan. Lisäksi voi tulla vesi, joka vaihtelee todella paljon, alhaimmillaan kymppi kuussa, mutta joillain saattaa olla lähes kolmekymppiä, tietty riippuu myös siitä onko kulutuksen mukaan vai kiinteä. 

Ap, riittää, jos et tuhlaile kamalasti. 

Vierailija
34/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuosta riittää :O 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä